Recenzie ”Pactul însângerat. Înlănțuit în infern” de Mihail Ioanin

Editura: TEXTE
Nr. Pagini: 51
Recenzie de Diana Daniela Macovei
Publicată la 4.02.2018
5 (100%) 2 votes

ACUM GĂSEȘTI PACTUL ÎNSÂNGERAT. ÎNLĂNȚUIT ÎN INFERN PE:

Pactul însângerat. Înlănțuit în infern de Mihai Ioanin m-a scos din zona mea de confort. M-a aruncat într-un carusel nebun al versurilor, aruncând într-un cânt războaiele legendare ale nemuritorilor din Olimp. Transpusă în versuri năucitoare, într-un ritm alert ce are menirea de a te ridica în văzduh ca mai apoi să fii admirat în cădere liberă, Pactul însângerat. Înlănțuit în infern pare un carusel al nebuniei.

Nu pot vreodat’ a concepe

Că urâtul este dar frumos

Și că-n zile sumbre, negre

Cortina îi trasă până jos

Purtăm cu noi neputința de a fi un salvator, un erou al cuiva. Ne lăsăm vrăjiți de vocea suavă a amăgirii pentru ca mai apoi să cădem în vidul propriei deziluzii. Asistăm neputincioși la râuri de cruzime, dovadă a nimicniciei în fața forței nemuritorilor.

Pactul însângerat. Înlănțuit în infern este un dans al nemuririi și al războiului. O imagine dramatică a morții, înlănțuită veșnic cu speranța nemuritoare a salvării dintr-o situație imposibilă. Asistăm la o luptă titanică, amăgire a unei iluzii Morgana purtând amprenta lui Lilith. Deplângem soarta Persheponei, încercăm zadarnic să ajungem în infernul lui Hades.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Mihail Ioanin.

Nefiind o fană împătimită a poeziilor, cu toate că ador muzica (ea fiind de asemenea o poezie, dar una cu un plus instrumental), volumul autorului Mihail Ioanin a venit ca o provocare. O provocare cu mine însămi de a trece peste evitarea bruscă a mesajelor cântate ale liricii. Trebuie să recunosc că nu se compară o poveste scrisă în proză cu una lirică.

O poveste ”cântată” necesită o mai mare atenție și este de o altfel de profunzime. Pactul însângerat. Înlănțuit în infern nu se dezminte de la această esență. Creionând o imagine crudă ale unei lumi fantastice, nemuritoare și totuși de o sensibilitate umană, pașii tăi de cititori se lasă curând prinși în mrejele veșnice ale suferinței și ale speranței. În timp ce mi-am pierdut urma printre titani nemuritori, imaginea întunecată a morții crude învăluite în amăgiri și speranțe m-a făcut să dau pagină după pagină ca într-un dans al cântecelor fae.

Vulcan al nopții crud mistuitor

În sine-mi pesemne sălășluiește

În lumea înghețată fără de dor