Recenzie “Pe urmele flăcării” de Hafsah Faizal

by | Apr 26, 2021 | Fantezie, Literatură Contemporană, Recenzii cărți

🔥 CARTEA PE URMELE FLĂCĂRII ARE REDUCERE PE:

Înainte de a începe recenzia propriu-zisă, îmi permit să vă dau un mic sfat pe care l-am învățat din propria experiență. De ceva vreme îmi doream să citesc Pe urmele flăcării, dar de ce nu, înainte de a mă apuca, am zis să arunc o privire pe net după niște păreri despre ea și, când am văzut câte recenzii are, voiam să o abandonez fără să fi parcurs măcar un capitol. Faceam cea mai mare greșeală din viața mea, vă jur! Pentru mine a fost o lectură căreia i-am acordat punctaj maxim, iar acum aștept traducerea volumui doi. De aceea, să nu vă lăsați influențați niciodată de părerea altora în ce privește o carte. Mai întâi, acordați-i o șansă și apoi o încadrați la categoria cărților proaste sau a celor frumoase. Există posibilitatea ca unii cititori să nu citească cartea respectivă la vârsta potrivită sau, din diverse motive, nu rezonează cu personajele sau povestea acestora. După această scurtă introducere, să revenim la motivul pentru care ne-am adunat astăzi aici și anume, cartea de debut a autoarei Hafsah Faizal. Primele două sute de pagini au mers puțin mai greu, fiind ca o introducere puțin mai lungă în povestea propriu-zisă. De asemenea, ne oferă detalii despre copilăria și viața actuală a protagoniștilor. De la pagina două sute încolo, efectiv nu am putut lăsa cartea din mână. Nu știu dacă lumea magică din Arawiya e cea care m-a cucerit, personajele sau scenele pline de tensiune. Cred că sunt toate combinate. La finalizarea cărții, am realizat că modul de scriere al autoarei provoacă dependență și mi-aș fi dorit să aibă mai multe cărți publicate. Sper ca pe viitor să mi se împlinească dorința.

Pe urmele flăcării este un fantasy de inspirație Orientală care ne introduce în Arawiya. În acest univers, facem cunoștință cu Zafira, o tânără ce este cunoscută sub pseudonimul de Vânător deoarece se deghizează în bărbat și merge în Arz, o pădure blestemată, pentru a vâna și hrăni oamenii din satul ei. Singurul aspect care nu mi-a plăcut a fost sexismul și i-am înțeles pe deplin frustrările Zafirei. Dacă se afla că celebrul Vânător este de fapt o femeie, nu ar mai fi contat toate sacrificiile pe care le-a făcut pentru poporul ei. Ar fi doar o altă femeie și nimic mai mult. Pe de altă parte, îl avem pe Nasir cunoscut drept Prințul Morții. El e assasinul loial al tatălui său, sultanul, și ucide pe oricine se opune acestuia. Nici măcar faptul că viitoarea sa victimă este nevinovată nu îl oprește pe tânăr din îndeplinirea, fără greșeală, a misiunilor pe care le primește. Pe parcursul anilor, a învățat să își înăbușe compasiunea și acceptă orice jignire, doar ca să nu își enerveze tatăl. Un război e pe punctul de a izbucni, iar întunecatul Arz acaparează din ce în ce mai mult teritoriu din ținut. De accea, Zafira pornește într-o călătorie pentru a recupera un artefact care ar putea restabili magia în regat și ar reprezenta un avantaj în lupta cu forțele Întunericului. Prințul primește o misiune destul de similară, singura diferență constând în faptul că el trebuie să îl omoare pe Vânător. Cu toate acestea, pericolul este mult mai mare decât au crezut, iar dacă vor să ducă la bun sfârșit misiunea, cei doi se văd obligați a forma o echipă unită cu celelalte personaje ale cărții.

Când mă gândesc la această carte, primul lucru care îmi vine în minte este modul în care este construit Arawiya. Autoarea ne oferă detalii care sunt relevante pentru poveste, dar nu exagerează cu pagini întregi de descriere care l-ar face pe cititor să se plictisească. Am citit despre istoria regatului, despre magie, am vizualizat piețele aglomerate și gălăgioase, liniștea din casa Zafirei, opulența palatului, ba chiar, și întunecatul Arz.

Ne grăbim să spunem că sentimentele aparțin celor slabi, dar inimile bat pentru iubire, nu-i așa? O viață fără scop poate că nu e viață, dar o viață fără iubire nu înseamnă nimic.

În ce privesc personajele, mi-au ajuns direct la inimă. Mai ales Nasir și Altair. Acesta sunt foarte bine conturate, dezvoltându-se pe parcursul acțiunii. Ba chiar, unele au parte de niște schimbări majore. Nu suntem martori doar a unei lupte între bine și rău precum în basme, ci și a unor conflicte interioare. Zafira trece printr-un proces de găsire a propriei identități. Din cauza culturii și a modului în care a fost crescută, ea nu se poate desprinde definitiv de rolul pe care l-a interpretat de când se știe și anume, cel de vânător și să fie doar Zafira, nimic altceva. De asemenea, am realizat cât de puternică este influența provenită din partea familiei și cât de ușor pot fi corupte unele personaje care tot ce își doresc e să aibă parte de puțină iubire din partea cuiva.

Citisem undeva că această carte este un enemies-to-lovers, dar unde e iubirea? Se conturează foarte subtil și cred că avem parte de maxim două scene, dar sper ca în volumul doi să fie puțin mai acccentuată relația dintre Zafira și Nasir. După atâta suferință cât au îndurat, merită și ei să li se întâmple ceva frumos. Cu toate acestea, presimt că tot o secvență, hai două, vor fi și în volumul doi.

M-a luat valul scriind această recenzie și cred că ar fi timpul să mă opresc. Nu de alta, dar risc să vă plictisesc cu pălăvrăgeala mea. Am adorat această carte. Am iubit personajele și am plâns cot la cot cu ele. Ah, să nu uit. Avem parte de un umor absolut delicios. Acele pagini o să vă mai aline puțin suferința. Au fost 592 de pagini cu o acțiune foarte intensă și care te ține cu sufletul la gură până la final. Abia aștept apariția volumului următor deoarece simt că adevărata acțiune de abia acum urmează.

📚 Ți-a plăcut recenzia cărții PE URMELE FLĂCĂRII?

Vezi toată lista de cărți scrise de Hafsah Faizal sau...

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA PE URMELE FLĂCĂRII CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Pe Urmele Flăcării
Autor: Hafsah Faizal
Editura: STORIA
Nr. Pagini: 592
Gen Literar: Fantasy
Publicată la 26.04.2021
Nota recenzorului: 10

Recenzie „Între două fronturi” de Oana David

La ceas târziu, înșir aceste rânduri de suflet fericit. Mă copleșește un sentiment de mândrie pentru simplul fapt că cunosc scriitori contemporani, contemporanii mei, care scriu bine. Și când zic bine, sunt în totalitate îndreptățită să îi declar oameni care au...

Recenzie ”Sărbătoarea continuă” de Ernest Hemingway

Am citit această carte după ce am citit Soția din Paris și a fost un avantaj deoarece eram deja familiarizată cu anumite evenimente și cu multe dintre personajele despre care Hemingway povestește. Soția din Paris este de fapt o replică la această carte în care...

Mihaela Cojocaru este redactor Booknation.ro de 57 zile și a scris până acum 16 articole. Se află pe poziția 20 din 36 de redatori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Mihaela Cojocaru aici.