Recenzie „Răzbunarea Ciorilor” de Leigh Bardugo

de | iul. 10, 2023 | Recenzii cărți

Nu mă gândeam că Leigh o să îmi placă așa mult și că stilul mei mă va încânta peste măsură. Nu este un autor ușor de citit, dar dacă te prinde și îi înțelegi stilul, lectura va fi de nota 10. Știam de această poveste mai de mult, însă mi se pare că totul a căpătat alte proporții după ce Netflix a cumpărat drepturile și a făcut serialul de succes. Parcă totul devine mai măreț atunci când o ecranizare are loc. Însă, în serial avem un mix între două lumi – cea a Alinei și cea a Ciorilor. Rezultatul este unul foarte bun, însă dacă doriți să aflați cu lux de amănunte povestea integrală, atunci cartea este clar răspunsul.

Kaz Brekker şi echipa lui tocmai au dat o lovitură atât de îndrăzneață, încât nici ei nu credeau că vor scăpa teferi. Dar în loc să pună mâna pe o recompensă consistentă, sunt nevoiţi să lupte din nou pentru vieţile lor.
Înșelată şi slăbită de răpirea unui membru important, echipa a rămas fără resurse, fără aliaţi şi fără speranţă.
În timp ce în Ketterdam se adună forţe puternice din întreaga lume, dornice să smulgă secretele periculosului drog numit jurda parem, rivali vechi şi duşmani noi pun la încercare iscusinţa lui Kaz şi loialităţile fragile din cadrul echipei. Pe străzile întunecate şi întortocheate ale oraşului se va da un război, o luptă pentru răzbunare şi ispăşire care va decide soarta lumii Grisha.

Duologia lor se împarte în două – Banda celor șase Ciori și Răzbunarea Ciorilor, iar ambele merită citite imediat una după alta, pentru că sunt cursive. Răzbunarea Ciorilor se petrece pe un timeline extrem de scurt, mai puțin de 5 zile, de aceea este foarte interesantși inedit gândită. Un plus în relatarea acțiunii este că narațiunea se realizează din perspectiva tuturor personajelor, lucru care mie îmi place mult. Aflu mult mai multe informații și cunosc mai bine universul. În plus, pentru faptul că vorbim de doar 5 zile, am avut timp să poposesc mai mult pe detalii și pe alte aspecte care poate pe un timeline mai lung nu voiam să pierd timp.

Echipa este formată din Kaz, Inej, Jesper, Matthias, Nina și Wylan, toți având tipologii total diferite și agende pe cât se poate de ascunse. Acțiunea se desfășoare în portul Ketterdam, un oraș destul de atipic, însă condus de bani și putere. Moneda de schimb aici este un drog numit jurda parem, care are puteri ce pot ajuta pe oricine să controleze lumea, dacă îl deține în cantități suficiente.

Cartea nu se rezumă doar la acțiune intensă, răsturnări de situație și întâmplări neobișnuite. Leigh pune accent pe personaje și pe modul în care fiecare încearcă să se individualizeze într-o lume singură și fără viitor. Kaz dorește să își răzbune fratele, Inej vrea să lupte împotriva celor care au adus-o în sclavie, Jesper este un familist melancolic împreună cu Nina iar Wylan trebuie să își depășească traumele din copilărie și să uite urmele pe care tatăl lui le-a lăsat asupra sufletului său. Totul se îmbină foarte frumos, pentru că deși au o misiune comună și sunt o echipă, fiecare duce lupta sa și în adânc, având un alt scop, poate mai măreț decât cel inițial.

ACUM GĂSEȘTI CARTEA PE Cartepedia

Titlu: Răzbunarea Ciorilor
Autor: Leigh Bardugo
Nr. Pagini: 686
Gen Literar: Fantasy
Nota recenzorului: 7 / 10
Vizualizari recenzie: 2708

Alte recenzii de la Leigh Bardugo:

Recenzie “Femei pe rug” de Kiran Millwood Hargrave

Pe insula din nord-estul Norvegiei vine o furtună puternică și tot mersul firesc al lucrurilor se prăbușește. După ce patruzeci de bărbați dispar pentru totdeauna în apele nemiloase ale mării, Vardø devine o așezare a “amazoanelor”. Abia când se strâng toate în...

Recenzie ”Pasagerul” de Cormac McCarthy
Recenzie ”Pasagerul” de Cormac McCarthy

Cu toată bravada mea și cu toate că mă bat cu pumnul în piept că nu mă las influențată, n-am avut încotro și m-am aliniat și eu printre entuziaștii cititori ai lui McCarthy, stârnită de isteria din online la apariția pe piața românească a dipticului romanesc Pasagerul...

Recenzie ”Grădinile Finzi-Contini” de Giorgio Bassani

Grădinile Finzi-Contini este considerat deja un clasic al literaturii italiene, o poveste de dragoste (o dragoste adolescentină, cu fluturi în stomac, cu treceri repetitive de la clipe abisale pline de lacrimi amare la clipe de extaz absolut udate cu stropi de...

Ramona Alexandra Popescu este redactor Booknation.ro de 7 ani, 2 luni, 20 zile și a scris până acum 550 articole. Se află pe poziția 3 din 15 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Ramona Alexandra Popescu aici. Ramona Alexandra Popescu are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.
Cititul este pasiunea mea si nu m-as vedea facand altceva. Orice carte reprezinta pentru mine un prilej de relaxare si nu exista un loc mai bun in care as vrea sa fiu.