Recenzie SERIA ,,Harry Potter” de J. K. Rowling

Autor: J. K. Rowling
An apariție : 1997
Editura: -
Nr. Pagini: 0

Cuvintele ar fi de prisos pentru cât de mult iubesc acastă capodoperă a lumii literare.

fb_img_1466671361995 Copilăria oricui este sau ar trebui să fie marcată de câte un lucru, fie el şi ceva mărunt. De o ,,îmbrăcătură” pe care să o poarte în personalitate şi mentalitate  şi care nu se va demoda niciodată. Iar atunci când îşi va aduce aminte, să o facă întodeauna cu drag.

Pentru mine, dacă stau bine să mă gândesc, acel lucru este simbolizat de ceea ce autoare J. K. Rowling mi-a dăruit mie şi generaţiei ,,şoriceii de carte”, o poveste formidabilă, complexă şi unică: ,,HARRY  POTTER”.

M-am născut odată  cu primul volum al seriei ,,Harry Potter”- ,,Harry Potter şi piatra filozofală”-, ceea ce denotă, probabil, şi dragostea mea faţă de cărţile ,,Harry Potter”. Copilăria mea a căpătat şi mai multă culoare şi substanţă cu Harry Potter. Mă simt onorată şi în acelaşi timp binecuvântată  că fac parte dintre aceşti  ,,şoricei de carte” , care  aştepta cu sufletul la gură fiecare volum şi film an după an.

Nu ai cum să nu iubeşti povestea lui Harry  şi să rămâi impasibil în faţa unei asemenea lumi pline de fiinţe şi locuri fantastice, care impresionează prin cuvintele, acţiunile şi gesturile lor. Mi se pare deplorabil că mulţi preferă  să se uite doar  la ecranizării şi lasă să se piardă  bucuria de a citi una dintre cele mai plenitudine serii care s-au scris vreodată.

Caracteristica pe care J. K. Rowling a dat-o acestor comorii şi care ar fi un plus pentru a le citi, se referă  la o raritate care se oglindeşte de la primul rând  al primului volum. ,,Harry Potter nu este pentru copii, adolescenţi sau adulţi. Este pentru toată lumea!”

Cu ajutorul  lui Rowling, te poţi  alătura lui Harry, Hermione, Ron, Dumbledore, Plesmeală, Hagrid, învăţând vrăji, poţiuni, descoperind secrete care se vor a fi ,,îngropate” şi uitate, îţi faci duşmani de moarte- Cap-de-Mort, dar şi prieteni de nădejde. La fiecare nouă aventură eşti cu sufletul la gură, râzi, plângi, te îndrăgosteşti şi înveţi să urăşti cu toată fiinţa ta. Toate acestea timp de şapte cărţi, iar pentru cine le-a citit, şapte ani plini de vrăjitorie, magie şi experienţe irepetabile alături de personajele pe care  le-ai cunoscut, pierdut la un moment  şi recăpătat.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de J. K. Rowling.

J.K. Rowling formează prin seria ,,Harry Potter”, generaţii întregi de cititori, care odată cu finalizarea primului volum descoperă faptul că ,,Hogwarts va fi mereu aici să-ţi spună bun-venit!”, la al doilea volum işi vor da seama de adevărata putere a duşmanului, la cel de-al treilea vor recupera legături de mult pierdute, la al patrulea vor dobândi noi calităţi şi prieteni, la al cincilea vor trebui să înveţe să piardă ceva drag, la al şaselea vor trebui să facă alegeri care le vor schimba destinul, iar la final vor învăţa că binele, indiferent de situaţie, CÂŞTIGĂ, dar mai întâi ,,trebuie doar să-ţi aminteşti să aprinzi lumina”. Astfel, ea devine un adevărat erou prin  cele şapte cărţi al naibii de bune!!! Absolut savuroase!!!

Cărţile lui J. K. Rowling vor trăi pentru totdeauna, deoarece  ele reflectă frumuseţea  sufletului autoarei, a vieţii celor care îşi caută chemarea şi îndrumătorii, a celor ce vor  mai mult şi care se dedică  într-un totul.

Mie nu îmi rămâne de spus decât  mulţumesc, om minunat, că mi-ai dăruit o copilărie magică!

Şi să vă îndemn să citiţi  sau să încercaţi, VĂ ROG, să citiţi  această serie, căci astfel  vă salvaţi pe voi, vă construiţi şi schimbaţi.

Câștigă cartea săptămânii