Recenzie ”Și dacă aș mai trăi o dată” de Marc Levy

de | nov. 15, 2022 | noaff, Recenzii cărți

Și dacă aș mai trăi o dată să repar tot ce am stricat, pentru tot ce ar fi putut fi…

Când Andrew Stilman își regăsește iubita din adolescență, viitorul pare strălucitor. La fel și atunci când o cere de soție sau când se pregătesc pentru nuntă. Însă perfecțiunea dispare când Andrew se îndrăgostește de o străină și este gata să rupă logodna cu Valerie. A ajuns acolo unde și-a dorit, este ziarist la New York Times, își găsise iubirea vieții, totul era perfect. De ce a fost nevoie ca această străină să apară în viața lui?

După ce își strică noua căsnicie, Andrew simte un dor nebun și realizează ce greșeală a făcut. Nu trebuia să o lase pe femeia vieții lui pentru un chip străin. Încă este timp să repare totul. Așa că Andrew pornește spre soția sa cu gândul de a își cere iertare. Problema este că destinul are alte planuri pentru el.

Într-un parc, în ziua de 9 iulie 2012, când mai avea încă puțin până la soția sa, Andrew Stilman este atacat brutal. Nu vede cine este asasinul lui. Nu știe ce se întâmplă. Doar cade în genunchi într-o baltă de sânge. Singurul său gând, pe lângă curiozitatea despre cine ar fi putut să îi dorească moartea, este acesta: Oare dacă aș mai trăi o dată… Iar dorința îi este ascultată. Andrew se trezește brusc într-un alt loc și află curând că s-a trezit în data de 9 mai 2012, cu două luni înaintea atacului. Acum că a primit a doua șansă, Andrew are două scopuri până când va veni ziua de 9 iulie încă o dată. Trebuie să o păstreze pe soția sa lângă el și să afle cine este asasinul său. Și dacă ar mai trăi o dată, oare ar putea schimba viitorul?

Povestea unui om care primește a doua șansă

Dragilor, trebuie să aflați mai întâi că Marc Levy este unul dintre autorii pe care îi admir enorm. Îl admir datorită talentului lui care duce la povești neobișnuite și impresionante. Deja am citit câteva titluri de-ale sale pentru a înțelege că este autorul unor povești care sfidează normalul și firescul. Așadar, era de așteptat ca și această poveste să fie atât de atipică și de frumoasă. Mulțumesc Libris.ro pentru această carte! Abia așteptam să citesc mai mult Marc Levy!

Începutul poveștii m-a cucerit, iar ideea cărții m-a făcut să sper la o capodoperă. Am citit prima jumătate a cărții cu sufletul la gură, în suspans, iubind fiecare pagină. Numai că a doua jumătate a cărții s-a schimbat brusc și a ajuns să fie opusul primei părți. Povestea a alunecat pe o pantă abruptă pentru mine și am ajuns în mijlocul unei anchete dubioase. Și poate că acest lucru nu ar fi contat dacă Levy ar fi gândit un alt final pentru povestea lui Andrew.

Și chiar speram la asta având în vedere talentul cu care Marc Levy ne cucerește de obicei. De această dată se pare, însă, că a avut alte planuri pentru personajele sale.

Dacă ar fi scris un alt final…

Finalul a cam stricat pentru mine farmecul cărții. Am avut impresia că Levy a intrat într-o pană de inspirație și ne-a servit un final care să îl scutească din a mai scrie ceva. Mi-a părut foarte rău să citesc o carte așa frumoasă care să se sfârșească astfel. Eu aș fi vrut un sfârșit concret, nu ceea ce am citit, de fapt. Cu toate acestea, știu că recenzia mea vă face curioși și vă întrebați despre ce vorbesc, așa că nimic nu mă împiedică să vă recomand această carte.

Levy este unul dintre autorii mei preferați și mi-ar părea rău să nu menționez și în această recenzie că toți cititorii sunt diferiți. Așa că ceva ce pentru mine nu a avut un impact așa de mare cum m-aș fi așteptat, poate pentru voi va fi altfel. Dacă vreți o poveste despre destin, soartă, suflete pereche și mister, Și dacă aș mai trăi o dată este cartea perfectă!

Eu nu voi înceta să îl recomand pe Levy, chiar dacă m-am lovit și de acest titlu. Până la urmă, se spune că fiecare autor bun are și un titlu slab. Pentru mine, în cazul lui Marc Levy, este acesta. Pentru voi sper să nu fie așa. Așadar, lecturi plăcute și mergeți să descoperiți acest scriitor talentat! Sper ca Andrew Stilman să vă țină în suspans până la finalul care spre ca pe voi să vă cucerească!

Titlu: ȘI DACĂ AȘ MAI TRĂI O DATĂ
Autor: Marc Levy
Traducător: Marie-Jeanne Vasiloiu
An apariție : 2014
Nr. Pagini: 345
Gen Literar: Fictiune
Nota recenzorului: 7 / 10
Vizualizari recenzie: 1055

Alte recenzii de la Marc Levy:

Recenzie “Vei fi acolo?” de Guillaume Musso

L-am descoperit pe Guillaume Musso prin intermediul cărții Vei fi acolo?, pe care am citit-o recent și care mi-a plăcut foarte mult. Am “pus ochii” de ceva timp pe cărțile autorului, dar abia de curând am decis să citesc una, iar lectura m-a surprins plăcut....

Recenzie ”Între acele ziduri blestemate” de Lauren Blackwood

Dacă sunteți fan cărți și filme cu case bântuite și aveți ceva neastâmpăr romantic în vene, această carte este un must pentru voi. Este un horror paranormal construit în jurul unei povești de dragoste, pentru că dragostea salvează tot, după cum bine ați învățat la...

Recenzie “Te urăsc, te iubesc” de Sally Thorne

Sunt momente în care citim cărți grele, care necesită mult timp și o răbdare de fier, iar la finalul lecturii simți că ai, cu adevărat, o reușită. În același timp, sunt și cărți lejere, cu o acțiune liniară și previzibilă, dar pe care nu le poți lăsa din mână....

Ruxandra Dinu este redactor Booknation.ro de 1042 zile și a scris până acum 262 articole. Se află pe poziția 5 din 41 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Ruxandra Dinu aici. Ruxandra Dinu are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.
Salutare, dragilor! Sunt o mare visătoare, arta este o parte din mine încă de când eram un copil și fără ea, probabil nu aș vedea viața atât de colorată. Iubesc cărțile și lumea magică în care mă transpun acestea, iubesc să scriu poezii și încerc să mă ghidez cât mai mult după acel drag ”Carpe diem!”.