🔥 CARTEA SUFLETE PERECHE ARE REDUCERE PE:

Poate exista prietenie între un băiat și o fată? Este o întrebare la care nimeni nu a găsit încă un răspuns și o problemă cu care mulți se confruntă. Această dilemă stă la baza cărții Ceceliei Ahern, o autoare pe care am descoperit-o chiar prin intermediul scrierii „Suflete pereche”. Acțiunea este relatată în mod epistolar, prin SMS-uri, mail-uri și scrisori, însă este ușor de citit.

Vecini, colegi de clasă și, inevitabil, cei mai buni prieteni, Rosie Dunne și Alex Stewart se cunosc de când erau mici. Cresc și evoluează împreună, cu multe obstacole ce le-au apărut în cale. Un singur lucru rămâne neatins de trecerea timpului și de schimbările la care viața îi supune: prietenia. Iar seria de obstacole începe înainte de ultimul lor an de liceu. Alex este nevoit să se mute din Dublin la Boston cu familia lui. Inițial, Rosie stabilește că va urma calea prietenului ei și va pleca în SUA pentru a studia managementul hotelier.

Dar cum viața poate lua o întorsătură atunci când te aștepți mai puțin, așa a fost și în cazul protagonistei noastre. Noaptea balului de absolvire al liceului îi va da viața peste cap: rămâne însărcinată și nu mai ajunge la Boston. Și asta doar pentru că lui Alex îi este anulat zborul către Dublin și ea trebuie să meargă cu alt coleg! Astfel, amândoi au acum vieți total diferite: unul este medic în devenire, trăind visul american, în timp ce jumătatea cealaltă rămâne acasă pentru a-și crește singură fetița.

📚 Îți place cartea până acum? Vezi toată lista de cărți scrise de Cecelia Ahern

Când unul dintre ei se căsătorește, celălalt este gelos. Când unul divorțează, celălalt are deja altă relație. Viețile lor nu au același parcurs – cel puțin nu în același timp. Deși între ei există mai mult decât o prietenie, nici unul nu are suficient curaj să-și recunoască sentimentele. Cu atât mai mult încât intervin diverse schimbări: Alex se căsătorește cu Sally, dar căsnicia lor nu durează prea mult. Când timpul pare să le dea o șansă, Rosie are deja pe altcineva. Doar că partenerii lor sunt doar „refugii” pentru a uita de aceste sentimente neîmpărtășite. Iar fiecare încercare de a le da frâu liber este ratată.

Am citit cartea de două ori: prima dată în engleză, acum patru ani, apoi în română, acum câteva săptămâni. De fiecare dată am terminat-o în două zile, în ciuda celor mai bine de  400 de pagini. Acțiunea este foarte ușor de înțeles, iar modul în care este relatată nu provoacă dificultăți. Povestea personajelor se întinde pe mai bine de patru decenii. Dar vom afla, oare, răspunsul la dilema acestei cărți? Pot fi o fată și un băiat cei mai buni prieteni? Doar lectura acestei cărți specifice stilului autoarei ne poate oferi răspunsul. 🙂

Titlu: Suflete Pereche
Autor: Cecelia Ahern
An apariție : 2012