Recenzie ”Supraviețuitorii” de Jane Harper

de | sept. 14, 2022 | Ficțiune, Horror și Thriller, Mister, Recenzii cărți, Suspans

🔥 CARTEA SUPRAVIEȚUITORII ARE REDUCERE PE:

Harper este australiancă și toate romanele ei se desfășoară pe acest continent, izolat și dur, care nu oferă multe facilități locuitorilor și care le testează capacitatea de supraviețuire în fiecare zi. Purtându-ne din arida zonă centrală, în luxurianta pădure tropicală și până pe plajele cu nisip alb străjuite de bariere de corali, autoarea creează povești în care pune accent pe tăria și stoicismul oamenilor ce aleg să trăiască în această țară continent, sălbatică și neospitalieră, țară ce le forțează mâna să facă alegeri dificile pentru a merge mai departe. Sunt fan declarat al acestei autoare după ce am parcurs trei dintre cărțile ei, v-am povestit mai multe despre ele aici și abia așteptam această ultimă poveste tipărită de Editura Trei, Supraviețuitorii, care ne poartă în Tasmania de această dată într-un orășel de pe coasta oceanului.

Revenit în orașul natal după 12 ani pentru a-și ajuta părinții să se mute, Kieran Elliot se vede nevoit să-și înfrunte trecutul și greșelile, dar se confruntă și cu trecerea ireversibilă a timpului. Tatăl sau suferă de demență și va fi mutat într-un azil, lucru ce o determină și pe soția lui să se mute pentru a-i fi mai aproape.

Evelyn Bay este un orășel de coastă, a cărui  populație în extrasezon numără câteva sute de locuitori. Atmosfera este tipică unei comunități ce trăiește din turism. Apropierea iernii și numărul redus de turiști readuce o stare de liniște și neclintire în zonă. În sezon, zona de coastă este foarte căutată datorită sistemului de peșteri foarte adânci și favorizează scufundările acvatice care pun la dispoziția curajoșilor și oportunitatea de a vedea rămășițele unei epave demult scufundate în larg. Toată lumea cunoaște aici pe toată lumea și aparent nu există secrete și uși închise între oamenii din această comunitate.

Dar aceasta este doar prima impresie și pe măsură ce înaintăm în lectură, Harper reușește să construiască intriga magistral, complicat și tensionat și să ne țină până la final în suspans, dezvăluind secrete demult îngropate.

Dacă îți place recenzia cărții SUPRAVIEȚUITORII, atunci vezi 👉 lista cărților scrise de Jane Harper

În urmă cu mai bine de un deceniu, o furtună puternică, iscată din senin, a lovit orășelul. Kieran, aflat în peșterile de pe coastă, care începuseră să se inunde, era în pericol de a se îneca. Fratele său mai mare și cel mai bun prieten al acestuia au ieșit pe mare cu barca pentru a-l salva. Dar furtuna a fost prea puternică și barca a fost zdrobită de stânci. Trupurile fără viață ale celor doi au fost cu greu recuperate din valurile înspumate.

Kieran încă se învinovățește de moartea lor. Viața lui a fost marcată de această tragedie care i-a afectat relațiile atât cu părinții cât și cu prietenii din copilărie. Dar oare chiar este vinovat? Ieșiseră cei doi pe mare, în plină furtună, pentru el sau aveau alt scop? De ce au riscat atât de mult, ce i-a determinat să plece pe o astfel de vreme și să ignore pericolul de care erau amândoi conștienți?

În aceeași zi, în timpul furtunii, o adolescentă de 14 ani, sora iubitei lui Kieran din acea perioadă, a dispărut fără urmă. Singurul lucru găsit a fost rucsacul fetei, aruncat de mare pe țărm după trei zile în zona în care aceasta fusese văzută ultima dată înaintea furtunii. Dar cum a fost posibil ca doar rucsacul să apară la țărm și de ce trupul adolescentei a rămas negăsit până în ziua de azi? Oare chiar a fost o victimă a furtunii sau furtuna a fost alibiul perfect folosit de cineva pentru a ascunde adevărul?

După 12 ani, există încă oameni care îl învinuiesc pe Kieran fățiș și care îi aruncă ura și disprețul în față la fiecare întâlnire. Reîntors acasă împreună cu soția sa, Mia (care a copilărit tot în acest orășel) și cu fiica lor de câteva luni, Kieran retrăiește coșmarul tragediei când trupul unei ospătărițe sezoniere este găsit pe aceeași plajă de unde cu ani în urmă a dispărut cealaltă fată. Vederea trupului neînsuflețit pe plaja de lângă casa părintească îl obligă să rememoreze pas cu pas evenimentele din acea zi fatidică care i-a marcat destinul. Încercând să ajute la descoperirea asasinului, realizează că fiecare dintre cei implicați ascunde ceva.

Oare există vreo legătură între tragedia din trecut și cea din prezent? Oare există un adevăr tăinuit care l-ar putea ajuta pe Kieran să-și depășească durerea și vina?

Există o plajă mare de personaje și acest lucru ar putea crea confuzii la începutul lecturii, dar autoarea reușește să te familiarizeze destul de repede cu toată lumea și să pună accent pe cei care vor avea o influență majoră în deznodământul poveștii. De asemenea, stilul autoarei te obliga să suspectezi fiecare personaj în parte și să n-ai încredere în nimeni că ar fi nevinovat. Povestea nu se concentrează doar pe anchetarea crimei, ci explorează și alte teme interesante ca drama unei familii, reînnodarea unei legături de prietenie din copilărie sau schimbarea care intervine în caracterul oamenilor influențați de o nouă relație de dragoste.

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA SUPRAVIEȚUITORII CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Supraviețuitorii
Autor: Jane Harper
Traducător: Alunita Voiculescu
An apariție : 2022
Nr. Pagini: 448
Nota recenzorului: 8 / 10
Vizualizari recenzie: 1098

Alte recenzii de la Jane Harper:

Recenzie ”Femeia cu fustă violet” de Natsuko Imamura

Femeia cu fustă violet de Natsuko Imamura este alegerea mea pentru această zi autentică de toamnă. Coperta este prima care m-a convins – este în ton cu anotimpul în care suntem, dar mi-am și dorit foarte mult sparg gheața în ceea privește literatura japoneză. Recunosc...

Recenzie ”Te rog, nu mă iubi” de Vi Keeland

Totul începe cu o iubire interzisă... Annalise și Bennett fac cunoștință în momentul în care află că se vor lupta pentru același post de muncă. Aceștia sunt gata să își pună armele la bătaie și să scoată tot ce au mai bun pentru a câștiga. Numai că între ei și...

Recenzie ”Perfecți” de Cecelia Ahern

Recenzie ”Perfecți” de Cecelia Ahern

Celestine North, perfectă printre Defecți... Celestine North este acum fugară, dar toată lumea o privește ca pe o eroină. Celestine este cea mai Defectă și cea mai însemnată persoană din toată țara, dar e un exemplu. Nimeni nu a făcut ce a reușit ea să facă față de...

Angela este redactor Booknation.ro de 1358 zile și a scris până acum 447 articole. Se află pe poziția 3 din 40 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Angela aici. Angela are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.