Recenzie Tess D’Urberville de Thomas Hardy

Autor: Thomas Hardy
An apariție : 2013
Editura: Corint
Nr. Pagini: 480
Recenzie de Cristina Slusariuc
Publicată la May 11, 2015

Tess D'URberville de Thomas HardyRomanele lui Thomas Hardy nu ar trebui trecute cu vederea. Unul dintre ele ar fi şi Tess D’Urberville. Autorul creionează povestea de viaţă a unei tinere, care află de mică cum că ar avea rădăcini nobile. Familia sa o trimite la  o aşa zisă rudă cu gândul că s-ar putea îmbogăţi, însă Tess este violată într-o noapte de către nepotul mătuşii respective, Alec şi rămâne însărcinată.

Datorită ruşinii de a avea un copil fără a fi măritată, Tess se va ascunde mult timp. Copilul ei va muri după puţin timp de la naştere, iar fata va pleca după o perioadă în alt loc, pentru a munci la o fermă. Se va îndrăgosti de Angel Clare, dragostea fiindu-i împărtăşită. Visele celor doi vor fi destrămate însă când Tess, având conştiinţa încărcată, îi va mărturisi acestuia trecutul ei, iar acesta, neputând-o ierta, o părăseşte.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Thomas Hardy.

Întoarsă la familia ei, Tess îi descoperă într-o stare nu tocmai bună şi decide să se îngrijească de ei. Se va întâlni întâmplător cu omul din trecutul ei, Alec, care nu renunţă la ea dorind s-o ajute. Ce va urma? Întoarcerea lui Angel, o crimă şi un final deschis, puţin cam cam amar după părerea mea, pe care vă invit să-l descoperiţi citind cartea. Lectură plăcută!

O carte pe care o recomand cu drag cititorilor care preferă literatura clasică. Povestea în sine este foarte frumoasă şi interesantă.

Poate fi pe alocuri plictisitoare datorită pasajelor cu multe detalii.