Laureat al Premiului Nobel pentru Literatură în anul 2003, scriitorul sud-african J.M. Coetzee nu face absolut niciun compromis atunci când este vorba despre literatură, etalând cu dezinvoltură un stil impetuos care apelează la cuvintele vii, cu nerv și sinceritate penetrantă, punând astfel pe tapet existența unui om între truism și miracol, dezvăluind în romanul ” Tinerețe” vicisitudinile căutării și rânjetul slut al realității.

Făcând parte, alături de romanul ”Copilărie” din ciclul ” Scene de viață provincială”, ” Tinerețe” este un veritabil monument al onestității, al spiritului analitic care nu umblă cu jumătăți de măsură, descriind, da capo al fine, zbaterile devenirii sau măcar dorința devenirii unui tânăr care, între idealizarea iubirii și imboldul de a deveni artist, se lasă înghițit de vuietul societății, învelindu-și gândurile și felul de a fi sub negura robotizării unui homo sapiens al cărui senzorial este prins sub chiciura asprului șablonardism.

Probabil că mulți dintre oamenii acestui prezent se vor identifica, într-o măsură mai mare sau mai mică, cu personajul principal al acestei cărți. Oameni care încearcă să-și demonstreze sieși că pot, deși între putință și împlinire se întinde un vast teritoriu cu nenumărate variabile și necunoscute care răsfiră probe cu iz sisific, schimbând, într-un mod oarecum inexplicabil, în anumite momente ale existenței, acul busolei, îndepărtând astfel entuziasmul pașilor de la drumul inițial, pe care, într-o clipă unică de fericire și avânt, l-am pavat cu visele noastre.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de J.M. Coetzee.

O carte extraordinară!

Titlu: Tinerețe