Recenzie “Turnul zorilor” de Sarah J. Maas

by | Aug 7, 2020 | Beletristică, Dragoste, Fantezie, Literatură Contemporană, noaff, Recenzii cărți, Romantism, Suspans

Dacă un cititor spune că nu a auzit de Sarah J. Maas, a terminat orice discuție cu mine. Cred că această autoare este de referință pentru YA și poveștile de dragoste cu un twist de fantasy, fiind extrem de pricepută în creionarea unei intrigi spectaculoase cu personaje minunate. Seria “Regatul Spinilor și al Trandafirilor” este în mintea oricărui cititor avid după o poveste de calitate, însă a venit timpul ca autoarea să ne încânte cu o serie, una mai lungă și dacă se poate, mai complexă decât cea care a consacrat-o.

Seria “Tronul de Cleștar” cuprinde cărți generoase, care îți ocupă destul de mult timp, asta în funcție de viteza ta de citit. Al 6 -lea volum se numește “Turnul zorilor“, un volum captivant, extrem de bine conturat, aproape de perfecțiune, așa cum Sarah ne-a obișnuit. Consider că pentru aceste cărți s-a realizat o documentare mai în amănunt și mai multe detalii au fost puse la punct. Nu vreau să spun că în seria mea de suflet acest lucru nu a fost prezent, însă aici am simțit o abundență de detalii dar și mâna scriitoarei cu care m-am obișnuit atât de mult. Este foarte greu să nu o recunosc pe Sarah din 1000 de stiluri, pentru că s-a consacrat cu stilul ei și a ajuns să fie o prezență de referință.

În această carte, Sarah J. Maas îi oferă o șansă lui  Chaol Westfall, fostul căpitan al Gărzii Regale și îl transformă în erou. Împreună cu Nesryn Faliq încearcă să caute alianțe pe un alt continent, în Antica, în speranța că vor putea pune punct războiului din Nord. Acesta își dorește cu disperare și o șansă la vindecare, însă drumul pe care trebuie să îl parcurgă este foarte greu și evident, va avea nevoie de tot ajutorul din lume, fiind un proces foarte anevoios și dureros. După cum vedeți, acțiunea s-a mișcat puțin de la personajele cu care ne-am obișnuit până acum și dacă voiați să știți mai multe despre intriga principala, cea cu care ne-am obișnuit toți, mai aveți de așteptat puțin. 🙂

Fiind o carte din universul “Tronul de Cleștar” cartea abundă în dinamism, acțiune și elemente de supranatural. Motivul principal cu care suntem toți obișnuiți este lupta dintre bine și rău și consecințele distrugerii unei lumi nevinovate. Personajele sunt extrem de frumos conturate, ce merită din plin o a două șansă, dacă știți la ce mă refer. Consider că Saraj a știut clar ce face și a vrut să ofere personajelor sale șansa de a se exoneră în fațacititorilor. Cred că au reușit destul de bine să facă acest lucru. Mulțumesc Libris.ro pentru carte.

În concluzie, “Turnul zorilor” deși nu o să vă satisfacă setea de “continuarea poveștii preferate”, va clarifica anumite aspecte și va ajuta cititorii să înțeleagă mai bine de ce anumite hotărâri au fost luate. Este o carte care conferă o a două șansă la izbăvire și eu am învățat foarte multe din ea. Deși începutul a fost puțin greoi, pentru că mă așteptam la altceva, simt că am avut nevoie de această carte pentru a nu mai privi cu resentimente anumite personaje care aveau nevoie de iertarea mea. 🙂

Titlu: Turnul Zorilor
Autor: Sarah J. Maas
An apariție : 2020
Editura: RAO
Nr. Pagini: 704
Publicată la 7.08.2020
Nota recenzorului: 10

Recenzie ”Clubul crimelor de joi” de Richard Osman

Pentru că sunt naționalistă și promovez autorii români de câte ori am ocazia, ăia puțini care îmi par mie că merită, vă recomand cartea asta dacă sunteți fani ai seriei Melania scrisă de draga noastră Rodica Ojog-Brașoveanu. Fac asta pentru că eu am regăsit-o pe...

Recenzie “Prieten imaginar” de Stephen Chbosky

Care sunt cele două tipuri de oameni ce văd lucruri ce nu există, Kate? Vizionarii și psihopații. Cartea este un thriller întunecat, cu multe elemente horror, ce propune o viziune apocaliptică asupra noțiunii de lume, care desface binele și răul în două jumătăți,...

Recenzie ”După șapte ani” de Guillaume Musso

Sebastian, un lutier dintr-o familie din New York o întâlnește pe Nikki, o artistă liberă care îi fură mințile, iar dragostea lor este atât de profundă și de frumoasă, așa cum este iubirea pe care o întâlnești o singură dată în viață. Mulți ani mai târziu, cei doi...

Ramona Alexandra Popescu este redactor Booknation.ro de 1450 zile și a scris până acum 369 articole. Se află pe poziția 3 din 25 de redatori, fiind astfel un 👑 Super Erou Booknation.ro. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Ramona Alexandra Popescu aici. Ramona Alexandra Popescu are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.
Iubesc cititul, recenziile, meciurile de snooker si de tenis si serialul Supernatural. Ador cartile cu happy end, eroinele indrazneste si eroii misteriosi. Povestile de dragoste sunt specialitatea mea dar imi plac si cele politiste sau de suspans.