Recenzie “Viermele de mătase” de Robert Galbraith

Editura: Editura Trei
Nr. Pagini: 640
Publicată la 31.08.2018
Nota recenzorului: 9/10
4 (80%) 1 vote

ACUM GĂSEȘTI VIERMELE DE MĂTASE PE:

Am ales să citesc această carte pentru că știam că Robert Galbraith este J.K.Rowling. Am tot auzit păreri ale unor cititori care nu știau această informație, dar pentru mine aceste a fost principalul motiv pentru care am ales cartea. Nu dețin toate volumele “Harry Potter”, am citit doar primele 3, dar nu pot să nu recunosc talentul deosebit al autoarei, pentru că se simt elementele ei specifice de care te îndrăgostești iremediabil. “Viermele de Mătase” de Robert Galbraith este volumul 2 din seria “Cormoran Strike”, ce promite mult și chiar dacă am început puțin ciudat seria, nu trebuie întotdeauna să citești “ca la carte”, o poți face în felul tău unic și zăpăcit.

Așa cum spuneam, “Viermele de Mătase” volumul 2 dintr-o serie polițistă inteligentă, construită frumos și care crește în intensitate pe măsură ce avansăm în poveste. Avem doi protagoniști foarte interesanți Cormoran Strike, un detectiv particular și asistența sa, Robin Ellacott. Extrem de diferiți, cu țeluri diferite în viață, dar precum sigur sunteți deja obișnuiți, se completează perfect, rezolvand cazuri într-un mod unic, dar foarte satisfăcător pentru cititori.

Când scriitorul Owen Quine dispare, soţia lui apelează la detectivul particular Cormoran Strike. La început, femeia crede că soţul ei a plecat pentru că a vrut pur şi simplu să fie singur câteva zile – aşa cum a mai făcut înainte – şi îi cere lui Strike să-l găsească şi să-l aducă acasă. Dar, pe măsură ce ancheta lui Strike înaintează, devine limpede că dispariţia lui Quine implică mai multe decât şi-ar fi imaginat soţia lui. Scriitorul tocmai a finalizat un manuscris în care face câte un portret necruţător aproape fiecărei persoane pe care o cunoaşte. Dacă romanul ar fi publicat, ar distruge vieţi – aşadar, sunt mulţi care ar vrea să-l reducă la tăcere pe Quine. Iar când scriitorul este găsit ucis cu brutalitate în împrejurări stranii, pentru Strike devine o cursă contracronometru să înţeleagă ce l-a împins pe ucigaşul nemilos să comită acea crimă atroce…

Pe lângă J.K. Rowling/Robert Galbraith, nu poți să negi că descrierea cărții te atrage enorm, mai ales dacă ești pasionat de romanele polițiste. Intriga este extrem de complicată, cu legături care duc în 100 de direcții, personaje ale căror destine se întrepătrund și momente șocante sau dramatice.

Deși pare complexă și este și foarte groasă, am citit destul de repede cartea, pentru că de obicei așa se întâmplă cu un roman polițist în cazul meu. Având atât de multe informații, trebuie să ai o continuitate și dacă o lași câteva zile, poți uita ceea ce ai citit înainte și se cam duce distracția lecturii.

Mi-a plăcut foarte mult personajul principal Cormoran Strike, pentru că are un fond imperfect, atât în viața amoroasă cât și în viața de familie, ceea ce transformă personajul și îl face complex și complicat, dându-i greautate și o unicitate pe care nu ai cum să nu o realizezi dacă ai ochiul format pe lectură.

Are cicatrici atât vizibile, cât și invizibile, dar acest lucru îl fac diferit de alți detectivi despre care am mai citit până acum. Evident, nu m-am prins cine este criminalul, dar sincer, nici nu mă așteptăm să fac asta și după aceast criteriu dau o notă cărții. Dacă mă prind, înseamnă că este ceva comun, ușor de descifrat, dacă nu, și sunt complet șocată, bravo autorului pentru originalitate și inteligență. Fuga pe Libmag.ro pentru carte <3

Imagini pentru cormoran strike