Recenzie Vremuri de sânge și străluciri de stele de Laini Taylor

Autor: Laini Taylor
Editura: Epica Publishing House
Nr. Pagini: 464

A fost odată ca niciodată, când un înger și un demon s-au îndrăgostit și au sperat la o lume lipsită de vărsare de sânge și război. Dar, asta nu e nicicum lumea imaginată de ei.

Sună bine, nu-i așa? Încă de la primul volum, această serie m-a fascinat și m-a făcut extrem de curioasă, deoarece are un aer aparte ce merită explorat. “Vremuri de sânge și străluciri de stele” de Laini Taylor este volumul doi dintr-o serie care m-a lăsat fără cuvinte și pot spune sincer că este unică. Cunosc destul de bine literatura contemporană și un stil asemănător lui Laini nu am mai întâlnit. Acest lucru amestecat cu personajele complexe și frumos conturate dau o notă deosebită poveștii și sunt convinsă că va reuși să vă captiveze de la prima pagină.

Acțiunea continuă la puțin timp după ce “Născută din Fum și Os” s-a terminat și din păcate personajele noastre principale, Karou și Akiva, sunt mai despărțite ca niciodată.

Karou suferă enorm după pierderea trăită și modul în care face față situației este, să spunem, caracteristic ei. Ea nu este o fată obișnuită, pornind de la aspect și terminând cu personalitatea puternică și acest lucru se vede în modul în care își vindecă rănile. Se dezvoltă foarte mult ca personaj, deoarece acum o mare parte din întrebările ei și-au găsit răspunsul. Are în continuare îndoieli, suferă, este dezorientată, însă este mânată de dorința de răzbunare ce îi definește calea mult timp. Face alianțe nepotrivite și de multe ori nu ia deciziile cele mai bune. Dorește o lume îmbrăcată în pace, însă modul în care luptă pentru acest ideal mi-a ridicat multe semne de întrebare.

Akiva, cândva un soldat perfect ce lupta împotriva demonilor, s-a schimbat radical. S-a schimbat din nou putem spune. După ce acum mult timp marea sa iubire a murit în fața lui, Akiva a fost mânat de aceeași sete de răzbunare care o alimentează pe Karou momentan. Însă datorită evenimentelor din volumul 1, el are acum șansa să își schimbe destinul. La rândul său dorește pacea, însă abordează situația diferit față de Karou și luptă pentru idealul său fără vărsare de sânge. Vrea să fie demn de ea, deși știe că aceasta nu o să fie lângă el să vadă ceea ce face.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Laini Taylor.

Curios a fost modul în care aceste două personaje au interacționat pe parcursul cărții, însă va las pe voi să descoperiți la ce anume mă refer.

Acest volum este mult mai matur și mai întunecat decât primul. Evoluția se vede și în acțiune, în modul în care totul ne este relatat. Publicul țintă este acum unul mai matur, pregătit să citească despre realitatea crudă a războiului. Recunosc, m-au surprins puțin anumite scene, însă realismul lor depășește vizualul dur. Ne reîntâlnim cu personaje mai vechi ce ne-au încântat și facem cunoștință cu unele noi, care vor trezi sentimente mixte în fiecare cititor. Încărcătura emoțională este și ea foarte prezentă în paginile cărții și sigur cei mai sensibili dintre voi veți cădea victimă multor situații impresionante.

Recomand cu mare căldură această poveste, deoarece stilul lui Laini depășește orice imaginație și spun acest lucru de câte ori am ocazia. Este un stil unic, destul de dificil, care însă te antrenează și te incită să fii alături de personajele tale preferate și să le trăiești povestea.

Câștigă cartea săptămânii
Peste 8000 iubitori de carte s-au alăturat Tribului Booknation.ro și participă săptămânal la concursul Cartea Săptămânii, în care oferim ca premii multe 📖 foarte faine! Hai și tu! 👍

Descoperă cartea săptămânii