Recenzie “Orașul Semilunii. Casa Pamântului și a Sângelui” de Sarah J. Maas

by | Feb 1, 2021 | Dragoste, Fantezie, Ficțiune, Literatură Contemporană, Recenzii cărți

🔥 CARTEA ORAȘUL SEMILUNII. CASA PAMÂNTULUI ȘI A SÂNGELUI ARE REDUCERE PE:

Ador genul Fantasy pentru că îmi permite să evadez din realitate și să fiu altcineva, o varianta supranaturală, cu puteri, care încearcă să lupte împotriva răului. Acest gen îți oferă libertatea de care ai nevoie pentru a visa și nu îți îngrădește imaginația, ba din contră, o lasă să zburde în voie, fără reproș sau anumite constrângeri. Mi-a plăcut mereu feeling-ul pe care aceste cărți mi-l oferă și le citesc cu fidelitate și pasiune, indiferent de numărul de pagini.

Recunosc, “Orașul Semilunii. Casă Pământului și a Sângelui” de Sarah J. Maas a fost o provocare pentru mine, din toate punctele de vedere, pornind de la numărul de pagini și terminând cu tot universul creat de autoare, extrem de complex și de detaliat. Este o carte deosebită și pot spune sincer că am considerat-o una dintre cele mai bune cărți Fantasy citite până acum. Provocarea am simțit-o mai ales la început, pentru că Sarah a intrat în fooooooarte multe detalii încă din primele pagini și uneori am avut nevoie de o recitire, pentru că erau prea multe informații de asimilat și înțeles. Cred că din punct de vedere complexitate, această carte este una foarte dificilă, pentru că a încercat să înglobeze lumi, personaje și multă istorie încă din primele capitole. Ulterior, după ce depășești acest test și te familiarizezi cu contextul, lectura merge mult mai ușor, intrând efectiv în acțiune și este mult mai alertă. Cuvântul “alert” capătă alte valențe în ultimele 200 de pagini, dar vă las pe voi să descoperiți la ce mă refer aici.

Bryce Quinlan este personajul principal, o eroina care mi-a rezervat foarte multe surprize. Este jumătate om, jumătate fea, dar trăiește o viață de aparență, pur și simplu pentru că nu vrea ca nimeni să îi descopere adevărata origine și personalitate. Atunci când prietena ei cea mai bună, Danika, este ucisă de un demon, viața ei se oprește și brusc, nu mai are niciun scop, indiferent cât de mult ar încerca. Devine o umbră, doar o cochilie fără vlagă, dar acest lucru se va schimba în curând. În viața ei apare un înger căzut, Hunt Athalar, cu care trebuie să facă echipă pentru a investiga moartea Danikai. Miza este mare pentru amândoi și ar însemna un nou început – Bryce poate în sfârșit să își continue viața și Hunt poate lăsa trecutul în urmă și să trăiască liber, fără semnul sclaviei asupra lui.

Slow burn –  refers to stories featuring characters who gradually and naturally fall în love or lust before beginning a romantic or sexual relationship.

Tocmai am definit slow burn pentru că este exact ceea ce a caracterizat relația celor doi. Inițial dușmani sau pur și simplu doi străini care se tachinau și nu se suportau, Hunt și Bryce au avut un drum luuung de străbătut până să fie legați de ceva mult mai intens și frumos. Bryce nu putea să depășească trauma morții Danikai și a haitei Diavolilor și din această cauză a avut nevoie de această misiune pentru a obține răspunsurile de care are atâta nevoie. Hunt trebuie să îndeplinească misiunea dacă avea vreo șansă vreodată să trăiască drept un înger liber. Deși la început nu au avut de ales și compania lor era una greu de suportat, în timp a devenit o plăcere, o necesitate și ceva extrem de natural. Mi-a plăcut foarte mult să le văd evoluția și să urmăresc cu nerăbdare anumite momente care s-au lăsat așteptate îngrozitor de greu. Tot nu sunt mulțumită, dar acum nu sperăm ca Sarah să scoată toate scenele esențiale din mânecă și să ni le livreze. Trebuie să își păstreze anumite lucruri și pentru volumul 2…. Bryce este o super eroină, din toate punctele de vedere și am admirat-o la cote maxime, pentru că este plină de surprize și chiar și atunci când aveam impresia că am ajuns să o cunosc, îi găseam o nouă latură și mai surprinzătoare. Este puternică, dar sensibilă, o prietenă bună și loială, care știe să își păstreze promisiunile făcute. Hunt a avut ceva de lucru pentru a ține pasul cu ea și pot spune sincer că încă nu a reușit să o egaleze, deși și el este un personaj masculin puternic. El însă a avut un război interior foarte violent și momentele lui de ezitare și cele în care ascunde lucruri nu i-au adus foarte multe puncte, nici în fața mea, nici în fața lui Bryce.

În afară de cei doi, personajele secundare au fost conturate foarte frumoși și le-am urmărit și pe acestea cu sufletul la gură. Ruhn, Lehabah sau pufosul Syrinx au făcut deliciul acestei lecturi pentru că mi-au plăcut foarte mult și îmi doream să îi păstrez în poveste cât mai mult pentru că s-au integrat perfect și le vedeam rostul acolo, fiind parte 100% din acțiune. Personajele negative nu au avut alte fațete decât cea negativă și m-am așteptat la ce este mai rău din partea lor. Unele scene au fost destul de violente , dar nu au atins chiar o cota de necitit peste care nu am putut trece. Chiar dacă am parcurs aproape 1000 de pagini, nu m-am plictisit și nu am avut acel moment în care mă întrebam de ce citesc acel pasaj. Totul a fost bine închegat, cu o structură foarte solidă și cu elemente care s-au legat cap – coadă, ca un adevărat puzzle pe care îl formai capitol după capitol.

Acum o să mă opresc, o să vă rog să citiți cartea și să fiți cu ochii pe aceste personaje pentru că sunt convinsă că Sarah are multe surprize pentru ele, dar și pentru noi, cititorii. 🙂 Spor la citit!

📚 Ți-a plăcut recenzia cărții ORAȘUL SEMILUNII. CASA PAMÂNTULUI ȘI A SÂNGELUI?

Vezi toată lista de cărți scrise de Sarah J. Maas sau...

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA ORAȘUL SEMILUNII. CASA PAMÂNTULUI ȘI A SÂNGELUI CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Orașul Semilunii. Casa Pamântului și A Sângelui
Autor: Sarah J. Maas
An apariție : 2020
Editura: LITERA
Nr. Pagini: 928
Gen Literar: Fantasy
Publicată la 1.02.2021
Nota recenzorului: 10

Recenzie ”Conversație la Catedrală” de Mario Vargas Llosa

Llosa a urcat în ultimul timp în topul autorilor mei preferați. Conversație la Catedrală nu-i o carte ușor de citit, nici măcar nu compensează acest lucru cu o poveste frumoasă, dar în ciuda acestor lucruri, n-am putut-o lăsa din mână. Tot ceea ce ne este dezvăluit...

Recenzie ”The sun and her Flowers” de Rupi Kaur

Dacă cineva ar întreba cum arată despărțirea, i-aș da această carte pentru a o citi. Dacă cineva ar întreba ce înseamnă durerea, aș deschide la primele două părți ale acestei cărți și i-aș arăta în cuvinte acest lucru. Rupi Kaur este cunoscută pentru celebra carte de...

Ramona Alexandra Popescu este redactor Booknation.ro de 1494 zile și a scris până acum 375 articole. Se află pe poziția 3 din 26 de redatori, fiind astfel un 👑 Super Erou Booknation.ro. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Ramona Alexandra Popescu aici. Ramona Alexandra Popescu are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.
Iubesc cititul, recenziile, meciurile de snooker si de tenis si serialul Supernatural. Ador cartile cu happy end, eroinele indrazneste si eroii misteriosi. Povestile de dragoste sunt specialitatea mea dar imi plac si cele politiste sau de suspans.