Recenzie “Adam și Eva” de Liviu Rebreanu

de | aug. 4, 2022 | Beletristică, Dragoste, Fantezie, Literatura Română, Recenzii cărți

🔥 CARTEA ADAM ȘI EVA ARE REDUCERE PE:

Știți senzațiile celea de déjà-vu? Atunci când mergi printr-un loc și parcă îți pare că ai mai fost pe acolo? Atunci când ești într-o situație și ai impresia stranie că se repetă? Și mai ales, atunci când întâlnești pe cineva și-ți pare că-l cunoști de-o viață? Ei bine, conceptul filozofic sau religios al reîncarnării vine să explice aceste ciudățenii. Reîncarnarea stă la baza marilor religii indiene precum budismul și hinduismul, iar ideea reîncarnării se găsește și în multe culturi antice.

“Adam și Eva” prezintă povestea de dragoste a unui cuplu care se caută pe parcursul existențelor lor multiple și se întâlnesc abia în a șaptea viață. Deci, ideea romanului este că omul are nevoie de mai multe vieți pentru a-și găsi sufletul pereche. Astfel, figura masculină apare încarnat în șapte personaje în diferite epoci și amplasări geografice: Mahavira – India, Unamonu – Egiptul Antic, Gungunum – Babilon, Axius – Roma Antică, Hans – Germania Medievală, Gaston – Franța revoluțioanară, Toma Novac – România interbelică.

Vă întrebați probabil de ce anume șapte vieți? Fiindcă șapte este considerat un număr sfânt. A șaptea viață aduce fericirea unirii cu celălat suflet. A șaptea moarte cuprinde revelația. Fiind cea din urmă, ea înseamnă sfârșitul vieții materiale.

Într-o altă ordine de idei numărul șapte este considerat dintotdeauna un număr mistic. Cifra șapte este percepută ca căutătorul după adevăr, unul dintre cele mai spirituale și înțelepte numere. O mulțime de simboluri sunt asociate cu acest număr. Cele 7 chakre este probabil unul din cele mai răspândite simboluri. Chakrele reprezintă armonia și echilibrul în plan fizic, mental, emoțional și spiritual. Un alt simbol este cel masonic, format dintr-un triunghi peste un pătrat, deci trei plus patru. Acest simbol reprezintă materia spirituală ce trece în formă fizică.

Cartea de față se diferențiază de celelalte romane ale autorului. Bineînțeles că nu-i compar cărțile din punct de vedere stilistic sau al valoarei. Toate celelalte cinci cărți citite le consider capodopere ale literaturii românești de o valoare literară incontestabilă. Cea de față însă, reprezintă apogeul gândirii lui Rebreanu. Aici găsim multiple pasaje în care autorul prezintă meditații despre metafizică, spirit, materie, etc.

De-asemenea consider că acest roman are o scrise feerică. Autorul dă naștere în noi a unor emoții și trăiri incomparabile. Împletirea celor două lumi reală și fantastică induce acea atmosferă de basm, de poveste, de feerie. Fără să vrei te lași cuprins în istorie, uiți de ficțiune, ești acolo, trăiești intens emoțiile și trăirile personajelor. Povestea aceasta de iubire atipică capătă un statut supranatural, se ridică la rang de sfințenie și de scop suprem. Este acel imbold care poate mișca și munții din loc.

Spre final ar mai fi de adăugat că acest roman este frumos scris, într-un mod sensibil, te prinde și te ține acolo până la ultima pagină. Dacă încă nu ați ajuns la acest roman, e musai s-o faceți acum. Veți fi surprinși să-l descoperiți pe Rebreanu dintr-un alt punct de vedere. S-ar putea la un moment dat să aveți impresia că-l citiți pe Eliade. Recomand cu drag!

Bărbatul și femeia se caută în vălmășagul imens al vieții omenești. Un bărbat de mii din milioanele de bărbați dorește pe o singură femeie, din milioanele de femei. Unul singur și una singură. Adam și Eva. Căutarea reciprocă, inconștientă și irezistibilă, însuși rostul vieții omului.

O viață omenească nu ajunge însă pentru a prilejui întâlnirea bărbatul cu femeia. Spațiul și timpul sunt piedici de care sufletul strâns în obiectele materiale nu mai treptat le poate învinge.

Ți-a plăcut recenzia cărții ADAM ȘI EVA?

👉 Vezi toată lista de cărți scrise de Liviu Rebreanu

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA ADAM ȘI EVA CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Adam și Eva
Autor: Liviu Rebreanu
An apariție : 2020
Editura: CARTEX
Nr. Pagini: 288
Gen Literar: Literatura romana
Vizualizari recenzie: 9137

Recenzie “Prețul iubirii” de Svatie Baștovoi

Încă din introducere autorul ne spune că cartea de față este despre căutările eterne ale oamenilor și prețul pe care sunt nevoiți să plătească pentru a le avea. Această sintagmă m-a făcut curioasă să citesc cartea și să analizez ideile prezentate aici. Ca și în...

Recenzie “Fuga spre câmpul cu ciori” de Savatie Baștovoi

Luna Iulie a fost luna în care a prevalat autorul Savatie Baștovoi. Cei care îmi urmăresc recenziile, au observa mai multe cărți citite de mine de la acest autor, în total în Iulie - 7 cărți. Și dacă vă întrebați, ce-o fi cu ea? S-a îndrăgostit iremediabil de scrierea...

Recenzie “Confiteor” de Jaume Cabré

Recenzie “Confiteor” de Jaume Cabré

Atât de mult accent se pune în prezent pe dezvoltarea intelectuală a copiilor… Majoritatea părinților sunt preocupați să-și vadă odrasla în fruntea clasamentelor, primul la învățătură și activități extracuriculare. Dar prea puțini se axează pe fericirea propriilor...

Taisia Crudu este redactor Booknation.ro de 360 zile și a scris până acum 180 articole. Se află pe poziția 6 din 53 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Taisia Crudu aici.
Mă numesc Taisia și sunt o cititoare înflăcărată! Citesc, pentru că este un mod agreabil de a petrece timpul liber și a îmbina utilul cu plăcutul. Îmi place lectura fiindcă îmi dă posibilitatea să evadez din realitate și să trăiesc mai multe vieți. Am oportunitatea să vizitez diferite locuri, să simt o multitudine de sentimente și senzații atunci când totul mă ține pe loc sau când cad în rutina zilnică. Și desigur, îmi place să cred că cu fiecare carte citită “cresc” un pic. Încerc să găsesc ceva “bun” în fiecare lectură. După fiecare carte devin mai curioasă și mai motivată să citesc mai mult, să descopăr lucruri noi și interesante. Este poate cel mai ușor mod de a te redescoperi și a te reinventa. Cititul e la modă!