Recenzie “Anonima de miercuri” de Rodica Ojog-Brașoveanu

de | nov. 30, 2021 | Divertisment, Ficțiune, Literatura Română, Recenzii cărți, Suspans

Renumita Agatha Christie de România, Rodica Ojog-Brașoveanu, mi-a îndeplinit așteptările și cu această carte. Melania Lupu revine în lumina reflectoarelor, la fel de fermecătoare, într-o formă excelentă. Bineînțeles ea este acompaniată de amicul Mirciulică. Descoperim personaje noi, însă ne întoarcem cu drag și la cele deja adorate.

Chiar de la începutul romanului suntem introduși într-un salon al anilor ‘80. Ne aflăm în casa Doamnei Coleta Miclescu, acolo unde interiorul, amicii și atmosfera sunt fără egal. La prima vedere este o întâlnire între prieteni, la o seară de pocher. În acest salon prietenesc o găsim printre oaspeții Doamnei Miclescu și pe Melania, recent eliberată din închisoare, unde a stat un an. Însă, cum era de așteptat, bătrâna rămâne originală. Ea nu are nici pe departe trăsăturile unei persoane supărate pe justiție. Ea consideră acel an petrecut în “pensiunea aceea drăgălașă” – drept o escapadă interesantă și instructivă. În plus, Melania își recâștigă în ochii tuturor rolul de bătrână senilă, dar care păstrează mereu un surâs abia schițat în colțul gurii.
Să se fi potolit Melania? Să se fi metamorfozat? Da, da, vorbim de Melania care răsucește simultan vreo zece combinații năucitoare care la rândul lor generează alte cinșpe dandanale. Cea care se simte deprimată de o existență monotonă și are mereu dorința de picant și acțiune. Va fi ea acel vânt ce mișcă toate morile sau va fi un martor cuminte și docil. Care este rolul Melaniei aici, vă las să descoperiți citind romanul.
Trebuie să recunosc că la capitolul dezvoltării personajului Melania, acest roman se evidențiază prin amploarea descrierilor atât de detaliate ale eroinei. Avem multe pasaje unde autoarea a pus accentul pe trăsăturile bătrânei. Dacă în romanele care au precedat descopeream figura originală a Melaniei prin intermediul dialogurilor cu celelalte personaje sau prin monologurile ei, aici avem descrieri directe trecute prin prisma Maiorului Cristescu, care o citește pe bătrână ca pe o carte deschisă.
Aici relația dintre Maiorul Cristescu și Melania Lupu capătă o nouă amploare, se cristalizează și mai mult. Maiorul Cristescu se simte din nou pus în ungher de către bătrânica buclucașă. Și nu acțiunile ei îl pun în încurcătură, ci așteptarea continuă pe care o are el, fiind convins că Melania a pus ceva la cale și că circul începe în scurt timp.
O privea circumspect și se întreba cu inima strânsă în ce măsură era amestecată bătrâna în povestea asta. Un dosar în care figura și numele Melaniei Lupu se anunțat de la început isteric, absurd, fantastică bufonadă. Nenorocirea era că bătrân avea idei, nu putea să-și vadă de treabă, să ronțăie bomboane cu Mirciulică în fața televizorului și să joace canastă de două ori pe săptămână, ca orice pensionar normal căruia nu-i vâjâie glandele.
Cristescu nu o tratase niciodată pe Melania drept o infractoare. El considera năzbâtiile ei drept acțiuni generate de o imaginație zburdalnică a unei persoane cu vocație certă pentru aventură și farsă. Mereu i-a apreciat inteligența fină, capacitatea corelațiilor subtile, logica imbatabilă. De data aceasta maiorul o va invita pe Melania să joace cu cărțile pe față și să renunțe la jocul de v-ați ascunselea. Îi va reuși oare?
Acest roman te va purta într-un vârtej al emoțiilor și al necunoscutului, îți va trezi curiozitatea de la început păstrând-o vie până la sfârșit.
Titlu: ANONIMA DE MIERCURI
Autor: Rodica Ojog-Brașoveanu
Editura: NEMIRA
Nr. Pagini: 284
Gen Literar: Literatura romana
Vizualizari recenzie: 2036

Alte recenzii de la Rodica Ojog-Brașoveanu:

Recenzie „Glonțul care a ratat ținta” de Richard Osman

Nimic nu se compară cu acel sentiment de disperare pe care îl ai atunci când îți place ceea ce citești și continui o anumită serie. Așa am pățit eu cu seria lui Richard Osman, un englez care a reușit să mă facă să cred din nou în potențialul celor din UK pentru scris...

Taisia Crudu a fost redactor Booknation.ro și a scris 211 articole. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Taisia Crudu aici.
Mă numesc Taisia și sunt o cititoare înflăcărată! Citesc, pentru că este un mod agreabil de a petrece timpul liber și a îmbina utilul cu plăcutul. Îmi place lectura fiindcă îmi dă posibilitatea să evadez din realitate și să trăiesc mai multe vieți. Am oportunitatea să vizitez diferite locuri, să simt o multitudine de sentimente și senzații atunci când totul mă ține pe loc sau când cad în rutina zilnică. Și desigur, îmi place să cred că cu fiecare carte citită “cresc” un pic. Încerc să găsesc ceva “bun” în fiecare lectură. După fiecare carte devin mai curioasă și mai motivată să citesc mai mult, să descopăr lucruri noi și interesante. Este poate cel mai ușor mod de a te redescoperi și a te reinventa. Cititul e la modă!