Recenzie “Dispariția statuii din parc” de Rodica Ojog-Brașoveanu

de | nov. 30, 2021 | Beletristică, Divertisment, Literatura Română, Recenzii cărți

Am revenit la “Melania! Smintita, dar fermecătoarea, inegalabila Melania…” Cea care și-a pus semnătura deja pe patru dosare ale Maiorului Cristescu. Cu excepția unui dosar în care a regizat tot spectacolul, în celelalte trei, chiar ignorând startul, a intervenit ea cu o contribuție generoasă punându-și amprenta. Și prin nu se știe care mijloace, absolut întotdeauna, odată cu intrarea în scenă, se detașează, devine vedetă absolută.

Același Mirciulică blazat și taciturn, aceeași femei încântătoare, de un discret, dar irezistibil farmec. Acelaș surâs “de casă bună”, aceeași căutătură – flori palid albastre, aburite de o feminină nesiguranță.

Cea de a cincea carte din seria Melania Lupu ne poartă spre noi aventuri. Îi întâlnim și aici pe Maiorul Cristescu și pe zăpăcita Melania Lupu, secondată de inevitabilul Mirciulică, consilier de nădejde.

Însă, ceea ce ne cucerește de această dată nu este faimosul duet, avem aici un trio și mai  delicios. Li se alătură în scenă o nouă figură la fel de impozantă. Un debut promițător, deoarece Maiorul Minerva îi eclipsează pe toți, devinind figura cheie a acestei cărți. Suntem deci în situația de a adăuga în lista personajelor preferate o altă personalitate proeminentă.

Și cum era de așteptat, cea care va lua locul de cinste alături de Melania și Cristescu nu poate fi o ființa prea ordinară. Din contra, Minerva este, cu generoase majuscule, o mare originală. Din cauza înfățișării austere, a ținutei lipsite de cel mai inofensiv amănunt frivol, toți și-o imaginează de o severă virtute. Ceea ce impresionează cel mai mult la Minerva este mintea sa strălucită, gândirea neconvențională. O femeie care știe să privească un fenomen sau o situație din unghiuri total neașteptate.

Și atunci când Minerva se întâlnește cu scliptoarea și excentrica Melania Lupu, se lasă cu scântei la început. Iată de ce pe post de mediator, va fi nevoie de Maiorul Cristescu. El se află deja într-o poziție avantajoasă, dat fiind experiențele trecute în care a avut bătăi de cap cu Melania, figuranta de bază în patru dosare care i-au deschis ulcerul stomacal al maiorului.

Mi-a plăcut triada Melania-Cristescu-Minerva, sper s-o regăsesc și în ulitimul roman din serie.

Titlu: DISPARIȚIA STATUII DIN PARC
Autor: Rodica Ojog-Brașoveanu
Editura: NEMIRA
Nr. Pagini: 336
Gen Literar: Literatura romana
Vizualizari recenzie: 1268

Alte recenzii de la Rodica Ojog-Brașoveanu:

Recenzie „Glonțul care a ratat ținta” de Richard Osman

Nimic nu se compară cu acel sentiment de disperare pe care îl ai atunci când îți place ceea ce citești și continui o anumită serie. Așa am pățit eu cu seria lui Richard Osman, un englez care a reușit să mă facă să cred din nou în potențialul celor din UK pentru scris...

Taisia Crudu a fost redactor Booknation.ro și a scris 211 articole. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Taisia Crudu aici.
Mă numesc Taisia și sunt o cititoare înflăcărată! Citesc, pentru că este un mod agreabil de a petrece timpul liber și a îmbina utilul cu plăcutul. Îmi place lectura fiindcă îmi dă posibilitatea să evadez din realitate și să trăiesc mai multe vieți. Am oportunitatea să vizitez diferite locuri, să simt o multitudine de sentimente și senzații atunci când totul mă ține pe loc sau când cad în rutina zilnică. Și desigur, îmi place să cred că cu fiecare carte citită “cresc” un pic. Încerc să găsesc ceva “bun” în fiecare lectură. După fiecare carte devin mai curioasă și mai motivată să citesc mai mult, să descopăr lucruri noi și interesante. Este poate cel mai ușor mod de a te redescoperi și a te reinventa. Cititul e la modă!