Recenzie ”Razbunarea Darinei” de Raluca Anghel

de | dec. 7, 2021 | Dragoste, Recenzii cărți

🔥 CARTEA RAZBUNAREA DARINEI ARE REDUCERE PE:

Știm cu toții ce se spune despre răzbunare, dar e la fel de adevărat că mulți dintre noi au simțit măcar odată, conștient sau inconștient, nevoia și, implicit, satisfacția acesteia. Darina, antieroina noastră, nu simte satisfacție, simte că se vindecă și își spală trupul cu fiecare urmărire justiţiară întreprinsă. Pentru ea, lumea s-a oprit la 27 de ani. Și de atunci a mai murit de două ori și câte puțin în fiecare zi.

Dar, de câte ori dispare și revine sub altă identitate, motto-ul ei este același: dinte pentru dinte și ochi pentru ochi. Și, din păcate, pune revanșa și răzbunarea chiar deasupra propriei vieți. Într-o societate decadentă, unde legea nu acționează în favoarea celor exploatați, ea se responsabilizează pentru binele celor slabi. Dar evident, răzbunarea vine cu un preț. Viața ei stagnează, se autoizolează, iar trauma psihică este din ce în ce mai adâncă. Neputând să iasă din cercul vicios în care a fost aruncată de destin, Darina este un om profund nefericit, distrus psihic care simte că doar răzbunându-se va putea lăsa totul în urmă.

Viața n-a fost nici prea darnică, nici prea dreaptă cu ea. Singura perioadă de liniște și pace sufletească a găsit-o în copilărie în apropierea lui Andrei și a lui Bojan și deși, față de timpul scurs de la despărțirea de ei, acea perioadă este nesemnificativă ca durată, pentru ea acele amintiri atârnă greu și sunt singurele care o mențin pe linia de plutire.

Darina este o justiţiară, este perfecționistă, ambițioasă, inteligentă și dedicată. Dar, în primul rând, este motivată. Motivată de toate traumele de care nu se poate vindeca: abuzul, pierderea unui copil, exploatarea, violurile, bătăile, umilințele, lipsurile.

Dacă îți place recenzia cărții RAZBUNAREA DARINEI, atunci vezi 👉 lista cărților scrise de Raluca Anghel

Nu este o carte pentru pudibonzi, nu face uz de decență și nici nu încearcă să-ți protejeze imaginea feerică despre lume. Cât de jos poate decade un om? Cât de tare pot durea frica și rușinea? Și e oare posibil ca răzbunarea să te purifice? Îți poate reda statutul de ființă umană pe care alții ți l-au furat profitând de naivitatea și disperarea ta?

Darina a fost abuzată, umilită, îngenunchiată, dar refuză să rămână la pământ. Și simte că empatia și umanitatea ar putea să-i pună obstacole în lupta pe care s-a hotărât s-o ducă. Renunță la ele fără regrete. Țelul ei este prioritar și pe altarul lui va sacrifica tot. Pare că mentalitatea ei a suferit mutații sub presiunea abuzului și a exploatării. Și știe că pentru a învinge într-o lume în care bestiile conduc, este nevoită să se transforme și ea într-o versiune mai crudă și mai brutală decât cei pe care îi urmărește. Este doar o altă victimă în lanțul prostituției și proxenetismului. Dar este hotărâtă să închidă cercul. Nu pentru ea. Pentru ea crede că e deja prea târziu.

Nu vă lăsați înșelați de subtitlul de pe copertă, nu este un roman de dragoste chiar dacă există o poveste de dragoste în paginile lui, o dragoste ce învinge barierele timpului; este un thriller plin de crime, de trafic cu carne vie, de prostituție și proxenetism, de afaceri ilegale, de oameni corupți și cruzi, de limbaj vulgar și scene perverse și masochiste. Este o carte violentă, cu scene sângeroase, aproape sadice. Sentimentele predominante sunt frica, ura, cruzimea, obsesia, rușinea, regretul. Nu e o carte pentru puritani, nu spune o poveste ușor de digerat sau acceptat, dar are o linie narativă incitantă și originală, autoarea îmbină prezentul, cu un ritm destul de alert, cu amintirile și gândurile personajelor, care fac referire la întâmplările din celălalt volum al seriei. Creează astfel un personaj controversat, caracterizat de lumini și umbre, pentru că, în ciuda acțiunilor din prezent, amintirile Darinei ne înfățișează o altă versiune a ei, una blândă, empatică, altruistă, înclinată spre pictură. Evenimentele trăite de-a lungul vieții au un impact puternic în metamorfoza personajului. Nu pot decât să mă bucur văzând că literatura română contemporană crește și promite și să vă recomand cartea Razbunarea Darinei de Raluca Anghel.

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA RAZBUNAREA DARINEI CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Razbunarea Darinei
Autor: Raluca Anghel
Editura: CORESI
Nr. Pagini: 368
Gen Literar: Romance
Vizualizari recenzie: 538

Alte recenzii de la Raluca Anghel:

Recenzie ”Femeia cu fustă violet” de Natsuko Imamura

Femeia cu fustă violet de Natsuko Imamura este alegerea mea pentru această zi autentică de toamnă. Coperta este prima care m-a convins – este în ton cu anotimpul în care suntem, dar mi-am și dorit foarte mult sparg gheața în ceea privește literatura japoneză. Recunosc...

Recenzie ”Te rog, nu mă iubi” de Vi Keeland

Totul începe cu o iubire interzisă... Annalise și Bennett fac cunoștință în momentul în care află că se vor lupta pentru același post de muncă. Aceștia sunt gata să își pună armele la bătaie și să scoată tot ce au mai bun pentru a câștiga. Numai că între ei și...

Recenzie ”Perfecți” de Cecelia Ahern

Recenzie ”Perfecți” de Cecelia Ahern

Celestine North, perfectă printre Defecți... Celestine North este acum fugară, dar toată lumea o privește ca pe o eroină. Celestine este cea mai Defectă și cea mai însemnată persoană din toată țara, dar e un exemplu. Nimeni nu a făcut ce a reușit ea să facă față de...

Ciprian Bernic este redactor Booknation.ro de 457 zile și a scris până acum 33 articole. Se află pe poziția 22 din 40 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Ciprian Bernic aici.