Editura: Litera
Nr. Pagini: 336
Recenzie de Andreea Stănărîngă
Publicată la 4.10.2019

🔥 CARTEA A DOUA ȘANSĂ ARE REDUCERE PE:

► CARTEPEDIA.RO ► LIBRIS.RO ► ELEFANT.RO ► CARTURESTI.RO

Cărțile lui Kristin Hannah ne arată cum viața este o poveste care poate avea un plot twist total neașteptat, la fel ca o carte. Personajele ei par banale la prima vedere, însă capătă contur pe parcursul poveștilor mai mult sau mai puțin uimitoare. Romanul debutează cu o întâmplare demnă de orice dramă romantică: Blake îi mărturisește lui Annie, partenera lui de viață de mai bine de 20 de ani, că iubește o altă femeie. Și asta după ce își conduc fiica la aeroport pentru a pleca la studii peste ocean!

O femeie cu picioarele pe pământ poate că s-ar fi respectat pe ea însăși și poate chiar i-ar fi dat o lovitură zdravănă soțului. Annie, în schimb, îl imploră pe Blake să rămână, spunându-i că îl poate ierta și o pot lua de la capăt. Însă acesta nu se lasă înduplecat și se mută de acasă direct la amanta sa, lucru care o face pe Annie, dedicată familiei timp de două decenii, să cedeze nervos. Nu-și poate imagina o viață fără soțul ei și în fiecare zi speră că Blake se va întoarce la ea. Ba chiar îl roagă să amâne divorțul până ce Natalie, fiica lor, se va întoarce de la studii.

Depășită de toată situația, Annie pleacă în Mystic, la tatăl ei, orășelul în care și-a petrecut copilăria și în care speră să se uite de toată povara ce o apasă. Schimbarea ei are loc mai întâi fizic: își taie părul și își cumpără haine noi. La coafor, află că Nick Delacroix, un fost prieten din adolescență, a rămas văduv după ce soția lui, Kathy, s-a sinucis, lăsând în urmă un tată căzut în capcana alcoolului și o fetiță (Izzy) care nu mai vrea să vorbească. În plus, Izzy crede că dispare, că se evaporă, așa că poartă mănuși, folosind doar două degete de la o mână.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Kristin Hannah.

Timpul trece, iar în viața celor trei se produc schimbări în bine: Nick frecventează întâlnirile celor de la Alcoolici Anonimi, Izzy începe să vorbească, iar Annie se gândește, în sfârșit, și la ea însăși, la ceea ce merită și la cât de mult și-a dedicat viața familiei, uitând de propria persoană. Și realizează cât de mult s-a schimbat abia atunci când Blake o caută în Mystic pentru a se întoarce la ea, după ce își dă seama că amanta nu îi poate oferi liniștea căminului și o familie fericită. Dar o întâmplare le dă viețile tuturor peste cap, punând-o pe Annie în dificultate.

Pentru cine este a doua șansă în acest roman? Pentru toate personajele, după părerea mea. Pentru Nick și Izzy, care și-au recăpătat bucuria vieții, dar mai ales pentru Annie, care s-a pus pe primul loc după atâția ani și care nu poate accepta o trădare din partea soțului, chiar și după atâția ani de căsnicie. Orașul Mystic reprezintă o a doua șansă pentru aceste personaje, aflate în impas, dorindu-și doar să-și găsească liniștea și fericirea.

🔥 CARTEA A DOUA ȘANSĂ ARE REDUCERE PE: