Image result for the selection kiera cassPentru mine coperta nu este un element important atunci când aleg să citesc o carte. Poate să fie urâtă sau frumoasă, dar povestea este cea care primează. În cazul cărții „Alegerea” de Kiera Cass, a contat atât aspectul cât și conținutul. Este imposibil să nu vă atragă rochia frumoasă de pe copertă, culorile foarte bine armonizate și fundalul genial. De fiecare dată când am ocazia, o admir cu plăcere. Adăugăm pozei o poveste care te ține cu sufletul la gură și uite cum devenim fanii acestei serii. Da, „Alegerea” este doar începutul, mai urmează încă 3 cărți la fel de interesante.

America, o fată frumoasă, dar săracă, trăiește într-o căsuță împreună cu familia ei în Illea. Este extrem de ambițioasă, însă din cauza condiției sociale precare, nu are posibilitatea de a visa și de a încerca să-și îndeplinească dorințele. Oamenii din Illea sunt divizați în caste, în funcție de statutul social. America este casta numărul 5, de unde izvorăsc întotdeauna griji pentru ziua de mâine. Atunci când familia regală anunță că tradiționala Selecție va avea loc, familia ei insistă ca America să participe, crezând că poate fata lor are o șansă să câștige și să îi salveze de la sărăcie. Selecția este unicul mod în care prințul Maxon își poate găși aleasa și constă într-un concurs, în care 20 de fete se întrec pentru inima lui. Deși inițial credea că nu are nicio șansă, America se înscrie și ajunge printre fetele care se vor muta la palat și vor conviețui cu familia regală. De aici începe aventura, deoarece inima eroinei noastre rămâne acasă, la familia ei și la Aspen, tânărul chipeș de care s-a îndrăgostit și la care nu vrea să renunțe din cauza poziției sale sociale și a participării în acest concurs. Sper că am reușit să rezum puțin acțiunea, fără să dau foarte multe detalii 🙂

Ce mi-a plăcut la această carte? De unde să încep? În primul rând intriga este deosebită, cu elemente pe care nu le-am mai întâlnit până acum. Acest concurs, care deși este plasat într-un alt timp, are un aer de reality show, dar cu personaje mai deosebite. Acțiunea te prinde foarte repede, deoarece are toate elementele necesare pentru a menține suspansul: un triunghi amoros generos dezvoltat, situații complicate, secrete, momente amuzante, dar și triste. Se vor naște prietenii, inimi se vor frange și constant aflăm lucruri noi, care alcătuiesc un puzzle foarte frumos. Se pune foarte mult accentul pe datoria regală față de popor, pe loialitate și încredere. Stilul lui Keira este simplu, fluid și îți asigură înțelegerea rapidă a acțiunii.

Related imagePersonajele sunt și ele foarte frumos conturate și vă veți atașa de ele rapid. America este o eroină puternică și inteligentă, ce se sacrifică pentru familia ei participând la Selecție. Pe perioada șederii ei în concurs, câștigă niște bănuți, cu care îi ajută să aibă o viață fără griji. Deși inima ei îi aparține lui Aspen, ea trebuie să disimuleze că îl dorește pe prințul Maxon, însă ironic, lucrurile se vor schimba încet cu încetul. Am îndrăgit-o pentru loialitatea ei față de familie și am înțeles-o atunci când nu a putut să își exprime sentimentele, având secrete pe care dorește cu disperare să nu le divulge. Maxon este un eron redutabil, un prinț în adevăratul sens al cuvântului, care la fel ca America, ar face orice pentru familia sa. Mi-a plăcut foarte mult felul în care interacționează cu aceasta, cum se poartă cu ea, fiind manierat, educat. Se va vedea o evoluție în caracterul său și pe măsură ce cuplul petrece mai mult timp împreună, o să vă convingeți că sunt sortiți să fie împreună, deși inițial, lucrurile au stat diferit. Evident sunt și scene romantice, că nu se putea altfel.

O carte pe care o recomand cu drag, o serie care nu trebuie să vă lipsească din bibliotecă, pentru aerul proaspăt și tânăr pe care îl oferă Kiera Cass acțiunii și pentru personajele frumoase cărora le dă viață.

Titlu: ALEGEREA
Autor: Kiera Cass
Editura: LEDA EDGE
Nr. Pagini: 368
Vizualizari recenzie: 2974

Alte recenzii de la Kiera Cass :

Ramona Alexandra Popescu este redactor Booknation.ro de 7 ani, 2 luni, 21 zile și a scris până acum 551 articole. Se află pe poziția 3 din 15 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Ramona Alexandra Popescu aici. Ramona Alexandra Popescu are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.