Recenzie “Animale fantastice și unde le poți găsi – scenariul original – de J.K. Rowling

by | Jul 27, 2020 | Beletristică, Fantezie, Recenzii cărți

ACUM GĂSEȘTI CARTEA ANIMALE FANTASTICE ȘI UNDE LE POȚI GĂSI - SCENARIUL ORIGINAL PE Cartepedia

Pasiunea mea pentru “Animale Fantastice” pare că mă uimește și pe mine uneori. Întâi “Harry Potter“, acum această serie!!! J.K. Rowling, ce mi-ai făcut de am ajuns așa? 🙂 Cert este că universul creat de această autoare super talentată este destul de greu de rezistat și odată ce descoperi că îți place ceea ce citești, este foarte greu să te oprești. Eu oricum tind spre a face o mică obsesia cu autorii care îmi plac foarte mult și o bună perioada de timp citesc doar din aparițiile lor. Fiecare cu “problemele” lui literare.

După cum spuneam “Animale fantastice și unde le poți găsi” este o carte adaptată pentru o piesă de teatru, lucru care m-a încântat, fiind foarte ușor de urmărit. Continuarea ei – Crimele lui Grindelwald – este la fel de palpitantă și o recomand cu drag. Acțiunea are legătură și sigur o să vă încânte la fel de mult ca și aceasta. Dar să revenim la cartea inițială. Cei familiarizați cu Harry Potter sigur vor recunoaște vibe-ul intens al acestui univers, însă vor aprecia și elementele noi, pentru că acestea sunt introduse cu generozitate în poveste. Newt Scamander este personajul principal, un magizoolog puțin cam clumsy, dar foarte interesant de urmărit. Dacă numele vă sună cunoscut, search no more, Newt a scris cărțile de magie din care studiază Harry la Hogwarts, deci de acolo îl știți. Acesta și-a încheiat recent o misiune de documentare pentru scrierea unui eseu și poposește puțin la New York, locul unde va avea loc toată acțiunea. Acolo îl întâlnește pe Jacob, care face o “boacănă” și stârnește haosul în rândul cetățenilor orașului.

De ce denumirea de “animale fantastice”? Pentru că Newt are în valiza sa o sumedenie de creaturi magice, pe care le iubește și le protezează ca pe prietenii săi. Nu vreau să divulg mai multe, însă acestea sunt numeroase, extrem de curioase, fiecare cu o anumită misiune. Mi-a plăcut modul în care autoarea descrie aceste animale și dacă sunteți curioși pentru mai multe detalii, există o variantă de dicționar pentru “Animale fantastice și unde le poți găși”, unde se detaliază fiecare personaj în parte și se vorbește despre puterea fiecăruia. Este un fel de DEX foarte interesant pe care vi-l recomand cu drag, pentru toți iubitorii acestui univers.

Ce atrage la această carte? În primul rând modul în care este scrisă, un format pentru teatru care este extrem de sugestiv și bine conturat. Acest mod de narare aproape că transformă cititorul în personaj, lucru care îl apropie de restul distribuției și îl face parte din acțiune. Magia este la fel de intensă ca în “Harry Potter” și mi-a plăcut foarte mult atunci când am găsit elemente comune cu seria originală pentru efectiv a trezit melancolia fanaticului din mine. 🙂  Personajele sunt simpatice, cu secrete dar și cu multe lucruri pe care le descoperim pe parcurs. Întreaga acțiune este conturată în jurul lor și a creaturilor magice, care evident vor duce veșnica luptă împotriva răului.

Titlu: Animale Fantastice și Unde Le Poți Găsi - Scenariul Original
Autor: J.K. Rowling
Editura: ARTHUR
Nr. Pagini: 304
Gen Literar: Fantasy
Publicată la 27.07.2020

Recenzie ”Coincidență ca număr de aur”  de Arina Avram

Recenzie ”Coincidență ca număr de aur” de Arina Avram

În prima zi de toamnă, am început să citesc un roman care începe tot cu o zi de toamnă. Ce surprindere cu romanul intitulat Coincidență ca număr de aur. Acum, când scriu, afară plouă și florile mele de pe balcon se deschid, parcă vor să mă îmbrățișeze cald. Când am...

Recenzie ,, Lupta” de Jennifer L. Armentrout

Acum că Seth nu mai poate schimba nimic, speriat de gândul că ar putea să o rănească pe Josie, el pleacă în Andros,  insula unde a copilărit, departe de toți cei la care ține. Dar nu s-ar fi așteptat la ceea ce avea să găsească acolo. Atunci când începe să înțeleagă...

Ramona Alexandra Popescu este redactor Booknation.ro de 1333 zile și a scris până acum 353 articole. Se află pe poziția 4 din 150 de redatori, fiind astfel un 👑 Super Erou Booknation.ro. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Ramona Alexandra Popescu aici. Ramona Alexandra Popescu are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.
Iubesc cititul, recenziile, meciurile de snooker si de tenis si serialul Supernatural. Ador cartile cu happy end, eroinele indrazneste si eroii misteriosi. Povestile de dragoste sunt specialitatea mea dar imi plac si cele politiste sau de suspans.