Recenzie „Animale fantastice și unde le poți găsi – scenariul original – de J.K. Rowling

de | iul. 27, 2020 | Beletristică, Fantezie, Recenzii cărți

Pasiunea mea pentru „Animale Fantastice” pare că mă uimește și pe mine uneori. Întâi „Harry Potter„, acum această serie!!! J.K. Rowling, ce mi-ai făcut de am ajuns așa? 🙂 Cert este că universul creat de această autoare super talentată este destul de greu de rezistat și odată ce descoperi că îți place ceea ce citești, este foarte greu să te oprești. Eu oricum tind spre a face o mică obsesia cu autorii care îmi plac foarte mult și o bună perioada de timp citesc doar din aparițiile lor. Fiecare cu „problemele” lui literare.

După cum spuneam „Animale fantastice și unde le poți găsi” este o carte adaptată pentru o piesă de teatru, lucru care m-a încântat, fiind foarte ușor de urmărit. Continuarea ei – Crimele lui Grindelwald – este la fel de palpitantă și o recomand cu drag. Acțiunea are legătură și sigur o să vă încânte la fel de mult ca și aceasta. Dar să revenim la cartea inițială. Cei familiarizați cu Harry Potter sigur vor recunoaște vibe-ul intens al acestui univers, însă vor aprecia și elementele noi, pentru că acestea sunt introduse cu generozitate în poveste. Newt Scamander este personajul principal, un magizoolog puțin cam clumsy, dar foarte interesant de urmărit. Dacă numele vă sună cunoscut, search no more, Newt a scris cărțile de magie din care studiază Harry la Hogwarts, deci de acolo îl știți. Acesta și-a încheiat recent o misiune de documentare pentru scrierea unui eseu și poposește puțin la New York, locul unde va avea loc toată acțiunea. Acolo îl întâlnește pe Jacob, care face o „boacănă” și stârnește haosul în rândul cetățenilor orașului.

De ce denumirea de „animale fantastice”? Pentru că Newt are în valiza sa o sumedenie de creaturi magice, pe care le iubește și le protezează ca pe prietenii săi. Nu vreau să divulg mai multe, însă acestea sunt numeroase, extrem de curioase, fiecare cu o anumită misiune. Mi-a plăcut modul în care autoarea descrie aceste animale și dacă sunteți curioși pentru mai multe detalii, există o variantă de dicționar pentru „Animale fantastice și unde le poți găși”, unde se detaliază fiecare personaj în parte și se vorbește despre puterea fiecăruia. Este un fel de DEX foarte interesant pe care vi-l recomand cu drag, pentru toți iubitorii acestui univers.

Ce atrage la această carte? În primul rând modul în care este scrisă, un format pentru teatru care este extrem de sugestiv și bine conturat. Acest mod de narare aproape că transformă cititorul în personaj, lucru care îl apropie de restul distribuției și îl face parte din acțiune. Magia este la fel de intensă ca în „Harry Potter” și mi-a plăcut foarte mult atunci când am găsit elemente comune cu seria originală pentru efectiv a trezit melancolia fanaticului din mine. 🙂  Personajele sunt simpatice, cu secrete dar și cu multe lucruri pe care le descoperim pe parcurs. Întreaga acțiune este conturată în jurul lor și a creaturilor magice, care evident vor duce veșnica luptă împotriva răului.

ACUM GĂSEȘTI CARTEA PE Cartepedia

Titlu: ANIMALE FANTASTICE ȘI UNDE LE POȚI GĂSI - SCENARIUL ORIGINAL
Autor: J.K. Rowling
Editura: ARTHUR
Nr. Pagini: 304
Gen Literar: Fantasy
Vizualizari recenzie: 953

Alte recenzii de la J.K. Rowling:

Recenzie ”Pasagerul” de Cormac McCarthy
Recenzie ”Pasagerul” de Cormac McCarthy

Cu toată bravada mea și cu toate că mă bat cu pumnul în piept că nu mă las influențată, n-am avut încotro și m-am aliniat și eu printre entuziaștii cititori ai lui McCarthy, stârnită de isteria din online la apariția pe piața românească a dipticului romanesc Pasagerul...

Recenzie ”Grădinile Finzi-Contini” de Giorgio Bassani

Grădinile Finzi-Contini este considerat deja un clasic al literaturii italiene, o poveste de dragoste (o dragoste adolescentină, cu fluturi în stomac, cu treceri repetitive de la clipe abisale pline de lacrimi amare la clipe de extaz absolut udate cu stropi de...

Ramona Alexandra Popescu este redactor Booknation.ro de 7 ani, 2 luni, 17 zile și a scris până acum 550 articole. Se află pe poziția 3 din 15 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Ramona Alexandra Popescu aici. Ramona Alexandra Popescu are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.
Cititul este pasiunea mea si nu m-as vedea facand altceva. Orice carte reprezinta pentru mine un prilej de relaxare si nu exista un loc mai bun in care as vrea sa fiu.