Recenzie „Bazarul visurilor” de Jojo Moyes

by | May 6, 2020 | Beletristică, Recenzii cărți

🔥 CARTEA BAZARUL VISURILOR ARE REDUCERE PE:

Cărțile lui Jojo Moyes au fost întotdeauna o provocare pentru mine. Nu am citit Înainte să te cunosc și volumele aferente, dar cele câteva cărți apărute la noi mi-au provocat diverse stări: de la monotonia începutului până la dorința de a nu termina cartea. Volumele scriitoarei sunt destul de complexe la primele cincizeci de pagini – sau mai mult – , însă acest lucru de schimbă atunci când începi să ajungi la adevărata poveste. Bazarul visurilor nu face excepție. Poate fi dificil de urmărit la început din cauza planurilor temporale care se intersestează, atât de specifice autoarei.

În primele pagini este introdusă Athene Forster, o tânără frumoasă, dar răzvrătită, poreclită „Ultima Debutantă” în generația sa.  Părinții ei simt o anume ușurare atunci când fata lor se căsătorește cu moștenitorul Douglas Fairley-Hulme. Însă, nu după mult timp, încep să apară zvonuri legate de infidelitatea ei, confirmate de fuga cu un comis-voiajor. Întrebarea este, de ce ne sunt prezentate aceste aspecte din anii ’60?

Iar răspunsul se află în prezentul povestirii, când protagonista Suzanna Peacock întâmpină probleme în mariajul ei cu Neil. La 35 de ani de la întâmplarea mamei, fiica este încă afectată de evenimente. Căsnicia nu-i mai aduce nicio satisfacție, iar singurul loc în care își găsește liniștea este The Peacok Emporium, bazarul pe care îl decorează după bunul plac. Acolo, cunoaște diverși oameni cu care se împrietenește. Jessie este unul dintre aceștia, oferindu-i ajutor Suzannei la magazin. Fiind mamă de la o vârstă fragedă, încearcă să-și termine și studiile, dar și să aibă grijă de copil. Viața ei nu a fost una ușoară, însă buna ei dispoziție ne amintește că trebuie să vedem partea pozitivă în orice situație.

Un alt personaj este Alejandro, un asistent de nașteri din Argentina, care se intersectează cu viața protagonistei. Cartea va răspunde și întrebării „de ce a lăsat tărâmul latino-american pentru a se muta în Anglia” la care probabil ne gândim prima dată. Trecutul îi macină și pe părinții Suzannei, Douglas și Vivi – mama care a crescut-o, care se tem că acesta va ieși la iveală mai repede decât credeau. Iar intriga nu se termină aici – apare și nemulțumirea Suzannei legată de moștenirea averii familiei.

Toate personajele romanului sunt interesante, încercând fiecare să se descopere pe sine. Romanul este unul fascinant, ilustrând tema iubirii, principală la Jojo Moyes, în toate felurile posibile.

📚 Ți-a plăcut recenzia cărții BAZARUL VISURILOR?

Vezi toată lista de cărți scrise de Jojo Moyes sau...

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA BAZARUL VISURILOR CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Bazarul Visurilor
Autor: Jojo Moyes
Editura: LITERA
Nr. Pagini: 432
Publicată la 6.05.2020
Nota recenzorului: 10

Recenzie “Sufocare” de George Arion

Recenzie “Sufocare” de George Arion

Sunt foarte interesante ideea și spațiul pe care George Arion ni le propune ca ambient pentru desfășurarea cărții sale. Barintown nu este un oraș pe care îl poți localiza pe harta, dar asta nu înseamnă că nu poate fi real. Și din moment ce autorul își scrie toate...

Recenzie „Acolo, chiar acolo” de Tommy Orange

Chiar dacă suntem generația Google, cea care în câteva secunde poate afla orice despre oricine, puțini dintre noi suntem cunoscători adevărați sau curioși să aflăm detaliile despre istoria unei societăți oarecum închise în fața lumii, protejați de stat în rezervații....

Andreea Stănărîngă este redactor Booknation.ro de 649 zile și a scris până acum 82 articole. Se află pe poziția 7 din 36 de redatori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Andreea Stănărîngă aici.