Recenzie “Buruiana care împletește ștreangul” de Alan Bradley

Editura: Trei
Nr. Pagini: 384
Recenzie de Oana Maria Stefan
Publicată la 11.06.2019
Acordă o notă

ACUM GĂSEȘTI BURUIANA CARE ÎMPLETEȘTE ȘTREANGUL DE PE:

Romanul “Buruiana care împletește ștreangul” de Alan Bradley este cel de-al doilea volum al seriei Flavia de Luce, cu mica detectivă curajoasă. Încă de când am descoperit prima carte a scriitorului canadian, m-a atras maxim protagonista aceasta neobișnuită și plină de idei. Și acest al doilea volum al seriei polițiste o are tot pe ea în centru. Povestea este captivantă iar Flavia va avea de rezolvat de data asta nu una, ci două crime.

În plus, în cartea “Buruiana care împletește ștreangul” de Alan Bradley vei da de mai mult decât un caz de crimă

Este o scriere în care o vei descoperi mult mai bine pe eroina Flavia de Luce. În cadrul familiei ei și a misterelor legate de propria mamă. Ea este înconjurată de un tată filatelist aproape absent. Și de două surori urâcioase, care îi fac mereu probleme. Fata este la un moment dat atât de amărâtă încât va pune la îndoială propria apartenență la familia în care se află.

Cu toate acestea, copila este o comoară reală. Este curioasă, inteligentă, pasionată de cărți și de chimie, dar și de mistere și crime. În nici un caz nu o poți compara cu alte fete de vârsta ei. Alături de bicicleta ei fidelă și de cunoștințele pe care le are despre o mulțime de lucruri, Flavia va începe o investigație amănunțită.

Exact când fata crede că zilele ei de detectivă strălucită au luat sfârșit, un păpușier vestit care era cu spectacolul în sătucul Bishop Lacey, moare ca secerat. Exact ca personajul Gallicantus, căruia îi dădea viață prin intermediul show-ului său, Jack și Vrejul de fasole. Destinul lui a fost secerat precum cel al uriașei păpuși. Dar cine oare ar face acest lucru și ce motiv ar avea?

Pentru Flavia, întrebările sunt suficient de intrigante pentru a-și da la o parte experimentele și planurile de răzbunare asupra surorilor mai mari

Ca să pornească într-o nouă aventură în sat pentru a afla răspunsuri la întrebările pe care le pune și poliția. Oare nebuna care trăiește în pădurea vecină știe mai multe decât lasă vederii? Oare celelalte personaje suspecte au avut ceva de-a face cu păpușierul celebru?

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Alan Bradley.

Dar suspectul principal în ancheta Flaviei de Luce este chiar asistenta artistului. Toate indiciile duc la o moarte petrecută curios cu mulți ani înainte. Un caz pe care poliția locală nu l-a rezolvat încă. Dar pe care îl va rezolva doar datorită ajutorului dat de copila detectiv. Cu toate acestea, prin faptul că se apropie atât de mult de miezul problemei, îndrăgita eroină nu își atrage necazuri chiar asupra ei?

Bineînțeles că da. Și asta va crește suspansul cărții. În plus, nici poliția nu o prea agreează. Asta deoarece de foarte multe ori ea a fost cu un pas înaintea ei. Nici de data asta laboratorul ei de chimie nu o va dezamăgi. Acolo va găsi multe răspunsuri la misterele cazului. Și chiar cu riscul de a fi pedepsită de tatăl ei deoarece este plecată de acasă și încalcă frecvent legea, Flavia de Luce nu se lasă bătută.

Volumul “Buruiana care împletește ștreangul” de Alan Bradley este un roman polițist inteligent, suculent, al cărei protegonistă o vei îndrăgi.