Recenzie „Central Park” de Guillaume Musso

by | Jun 4, 2016 | Beletristică, Ficțiune, Recenzii cărți

🔥 CARTEA CENTRAL PARK ARE REDUCERE PE:

► LIBRIS.RO ► ELEFANT.RO ► CARTURESTI.RO ► EMAG.RO

Guillaume-Musso__Central-Park__606-783-026-2-785334309986Bun, pentru început, n-am mai citit nimic de Musso până acum. Am tot evitat momentul, citind păreri despre cărțile lui, pur și simplu am ajuns la concluzia (greșită, evident), că nu e genul meu. Asta până când, într-o după-amiază mohorâtă de mai, cu miros de dor și visuri apuse, am găsit în poștă Central Park, care este, de altfel, cel mai recent roman al autorului.

Am început să lecturez și m-am simțit încă din primele pagini captivă în lumea lui Musso, o lume creionată pe baza unei autenticități de nedescris. Central Park este un thriller psihologic care îmbină foarte multe teme și motive literare, scriitura lui Musso fiind cu adevărat aparte. Alice, protagonista cărții, o polițistă din Paris, se trezește pe o bancă într-un parc care, presupune ea, este Rambouillet. Tot ce își amintește este că ieșise cu prietenele ei în oraș, după care plecase, destul de amețită, după câteva pahare bune. Și nu numai că se trezește pe o bancă și nu știe cum a ajuns acolo, dar are asupra ei o armă care nu-i aparține. Și mai e și încătușată de un tip total necunoscut, care, ulterior, se prezintă a fi Gabriel, un cântăreț de jazz, care pretinde că tot ce ăși amintește din seara precedentă e că a cântat într-un pub…din Dublin. Tot încătușați, cei doi pornesc în rezolvarea unui puzzle care se dovedește mai complicat decât credeau, și realizează că se află în Central Park din New York.

Alice refuză să aibă încredere în așa-zisul cântăreț de jazz, care pare din ce în ce mai curios să afle amănunte despre viața ei. Aflăm astăzi că polițista l-a cunoscut cu ani în urmă pe Paul, un medic ginecolog, care ulterior i-a devenit soț. Însărcinată fiind, Alice nu a vrut să ăși abandoneze misiunea în care era implicată și a sfârșit prin a fi înjunghiată în burtă, fapt ce a determinat moartea fătului. La aflarea veștii teribile, soțul ei a gonit până la spital cu o viteză mult mai mare decât cea regulamentară, sfârșind prin a se prăbuși cu mașina în Sena.

📚 Îți place cartea până acum? Vezi toată lista de cărți scrise de Guillaume Musso

”Îmi amintesc,

că în aceeași zi,

21 noiembrie 2011,

din orgoliu, din vanitate, din inconștiență,

mi-am ucis și copilul,

și soțul.”

Guillaume Musso s-a dovedit a fi un geniu al genului, un adevărat maestru păpușar al cuvintelor. Cel mai recent roman al său, Central Park, creează o lume imaginară în care domină absurdul, în care realitatea devine doar o frescă a ficțiunii. Un roman al experienței, o călătorie cu o traiectorie pe care o determini de abia când ajungi la finalul drumului. Nu poți anticipa nimic; nimic nu se pierde, nimic nu rămâne la fel. Totul se schimbă.

Titlu: Central Park
Autor: Guillaume Musso
Editura: ALLFA
Nr. Pagini: 400
Publicată la 4.06.2016

Recenzie ,,Vicious” de L.J. Shen

Recenzie ,,Vicious” de L.J. Shen

,,El e și iadul și raiul pentru mine.” Când avea șaptesprezece ani, Emilia LeBlanc a ajuns în casa familiei Spencer, acolo unde fuseseră angajați părinții ei ca și slujitori. Acolo l-a întâlnit pe Baron Spencer Junior, cel care avea să devină coșmarul vieții ei. Baron...

Recenzie ”Coincidență ca număr de aur”  de Arina Avram

Recenzie ”Coincidență ca număr de aur” de Arina Avram

În prima zi de toamnă, am început să citesc un roman care începe tot cu o zi de toamnă. Ce surprindere cu romanul intitulat Coincidență ca număr de aur. Acum, când scriu, afară plouă și florile mele de pe balcon se deschid, parcă vor să mă îmbrățișeze cald. Când am...

Arianna Suduc este redactor Booknation.ro de 1963 zile și a scris până acum 176 articole. Se află pe poziția 8 din 150 de redatori, fiind astfel un Redactor Foarte Activ. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Arianna Suduc aici. Arianna Suduc are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.
îmi place să dau cuvintele mele lumii dimineața. iubitoare de cafea cărți ceai pisici toamnă și frumos.