Recenzie „Cincizeci de umbre descătușate” de E.L. James

de | iun. 14, 2020 | Beletristică, Dragoste, Literatură Contemporană, Recenzii cărți

🔥 CARTEA CINCIZECI DE UMBRE DESCĂTUȘATE ARE REDUCERE PE:

Cel de-al treilea volum al seriei, Cincizeci de umbre descătușate, ne prezintă viața cuplului proaspăt căsătorit, Anastasia Steele și Christian Grey. Această ultimă parte a poveștii dintre cei doi a fost, pentru mine, cu mult diferită de celelalte două. Nu este genul meu preferat de carte, așa că am citit seria Fifty Shades din pură curiozitate, acum ceva timp. Am citit multe păreri și recenzii și am vrut să văd de ce seria se bucură de un asemenea succes.

Ana & Christian Grey

Deși Christian a fost dificil inițial, cei doi se bucură acum de un început fericit al căsniciei lor. Anastasia nu mai este doar femeia timidă din primul volum. Transformarea ei este una vizibilă, fiind acum mai încrezătoare în ceea ce privește relația cu bărbatul iubit. Trecerea de la o lume obișnuită la cea opulentă, plină de lux, este dificilă pentru ea, încercând să se adapteze cum poate. Îi place în continuare să-și sfideze soțul, să-i testeze limitele si să nu fie tocmai o femeie supusă.

Dacă îți place recenzia cărții CINCIZECI DE UMBRE DESCĂTUȘATE, atunci vezi 👉 lista cărților scrise de E.L. James

Nici evoluția lui Christian nu poate trece neobservată. Rămâne un bărbat gelos și posesiv, însă reușește să se deschidă în fața Anei. Are o personalitate complexă, nu încape îndoială. Însă, găsește voința de a înfrunta fantomele trecutului și de a depăși acele traume din copilărie. Mariajul lor grăbit le aduce diverse provocări și certuri, însă totul se rezolvă cu un sărut sau o atingere. Nu este cel mai bun mod de a soluționa o problemă, însă nu poate fi totul roz, nu?

Romantism & suspans

Un alt personaj important este Jack Hyde, fostul șef al Anei, pe care îl cunoaștem în volumul doi. Obsesia lui pentru protagonistă nu s-a terminat, făcând tot posibilul să se răzbune pe ea și pe bărbatul care i-a „luat-o”. Hyde continuă să apară în viața tinerilor căsătoriți și să le tulbure liniștea. Este un personaj bine construit, menit să adauge o doză de acțiune și suspans printre rândurile încărcate cu romantism.

În ceea ce mă privește, al treilea volum este cel mai reușit din serie. Ana și Christian evoluează, aflându-se amândoi într-o altă lumină. Învață să accepte diferențele dintre ei, dar relația lor nu scapă fără mici certuri și momente tensionante. Cu toate acestea, dragostea iese la suprafață chiar și în cele mai grele momente. Scenele intime sunt descrise cu mai multă atenție și sensibilitate, dar nu lipsesc nici cele explicite. Mi-a plăcut încercarea Anei de a-și păstra identitatea. Ea nu este interesată de bani și lucruri scumpe. Tot ce își dorește este iubire, o căsnicie liniștită.

Carte vs. film

Ecranizarea ultimului volum a fost una destul de reușită. Bineînțeles, au existat mici modificări – până la urmă, este doar o adaptare. Este greu să cuprinzi toate detaliile din cele șapte sute de pagini. A reușiit să ilustreze esența cărții, scenele romantice și suspansul provocat de apariția lui Hyde. Personajele secundare importante nu sunt nici ele uitate – Kate, Taylor și membrii familiei Grey.

Nu pot spune că este cea mai reușită lectură de care am avut parte. Toate volumele se aseamănă prin scenele explicite și momentele tensionante Ana-Christian, Acest ultim volum se diferențiază prin mai mult romantism, mai mult suspans și trăiri mai intense. Evoluția protagoniștilor este vizibilă, la fel ca schimbările pe care le aduce căsătoria.

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA CINCIZECI DE UMBRE DESCĂTUȘATE CU REDUCERE DE PE:

Vezi Top 100 cărți ale anului 2023
Titlu: CINCIZECI DE UMBRE DESCĂTUȘATE
Autor: E.L. James
An apariție : 2012
Nr. Pagini: 720
Nota recenzorului: 8 / 10
Vizualizari recenzie: 286

Alte recenzii de la E.L. James:

Recenzie ”Îngerul meu secret” de Federica Bosco

Povestea unui înger păzitor: După ce Patrick a murit, Mia și-a dorit ca toată lumea ei să se sfârșească. Și aproape că a reușit să facă asta după ce s-a aruncat în marea care i-a răpit viața celui pe care îl iubea. A lăsat valurile să îi înconjoare trupul, însă ceva...

Recenzie ”Interzis” de Vi Keeland

Recenzie ”Interzis” de Vi Keeland

O seară de poker, un show și o iubire interzisă... Ea este cea mai bună jucătoare de poker, el este un magnat arogant care, uneori, după o zi de muncă, preferă să joace poker cu niște prieteni vechi. Așa se întâlnesc Kate Monroe și Cooper Montgomery, într-o seară când...

Recenzie ”Femeile lui Lazăr” de Marina Stepnova

Am de mult timp cartea aceasta în lista de must read și habar n-am de ce mi-a luat așa mult timp să ajung s-o citesc având în vedere cât de mult mi-a plăcut. Am auzit multe lucruri bune prin online și de data asta chiar au fost pe bună dreptate deoarece a fost scrisă...

Andreea Stănărîngă este redactor Booknation.ro de 1281 zile și a scris până acum 125 articole. Se află pe poziția 8 din 41 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Andreea Stănărîngă aici.