Recenzie ”Dimineața sufletelor” de Sorin Oprea

de | nov. 7, 2022 | Literatură Contemporană, Recenzii cărți

🔥 CARTEA DIMINEAȚA SUFLETELOR ARE REDUCERE PE:

Dimineața sufletelor de Sorin Oprea, continuă seria întâmplărilor care te lasă fără cuvinte. Scris în același stil tulburător, tensionat și captivant, cele două tabere continuă lupta pentru acapararea cât mai rapidă a controlului asupra omenirii, iar ceea ce se întâmplă dă și mai mult de gândit. Încă de la prima pagină se precipită totul, personajele sunt și mai greu încercate și nicio secundă nu m-am așteptat să plâng amar pentru nedreptate.

Fiorii reci nu te lasă, te cuprind și te zdruncini tot în momentul în care descoperi și mai multe din Planul foarte bine pus la punct – la care toți își dau acordul și continuă să creadă că schimbarea înseamnă doar bine, nicidecum renunțare la ceea ce ești, la valori și principii care te definesc. Societatea Perfectă nu acceptă decât supunerea, iar ceilalți nu vor fi uitați – boală, tratamente, izolare, manipulare cât cuprinde, reguli, restricții, războaie, moarte, arme și câte și mai câte.

Dimineața sufletelor aduce schimbări în viața tuturor. Pe Batian Nichitescu nu-l găsim în fruntea țării, ba chiar aflăm foarte repede că politica nu-l prea mai interesează – senatorul crede că nu-i mai aduce mărirea la care visa cândva. De fapt, senatorul simte dezamăgire, nu doar din cauza eșecului politic. Trădarea este cea care-l schimbă radical pe mai marele Bastian. Când ești trădat când nu te aștepți, e una, dar când te trădează cei pentru care ai cam fi băgat mâna în foc, e cu totul altă poveste. Care va fi următorul pas făcut de acesta imediat ce va afla că nu e înconjurat de oameni loiali?

Care poate fi răsplata pentru cineva care vrea să fie ceea ce nu este. Trădătorul va trăda întotdeauna oare? Nici cel trădat nu e vreun sfânt sau nu e cel mai corect luptător, iar asta va avea și consecințe.

Dacă îți place recenzia cărții DIMINEAȚA SUFLETELOR, atunci vezi 👉 lista cărților scrise de Sorin Oprea

Vlad Arineanu și toți cei din jurul lui rămân la fel de dragi sufletului, deși primul amintit este sub lupa nemiloasă a Grupului, este ”vânat” și de fiecare dată, cei ce se tem de dreptate și adevăr, încearcă să-l înlăture. Când nu ai nicio cale de a afla răspunsurile la întrebările care te macină, nu-ți rămâne decât să apelezi la cea mai sigură dintre soluții: controlul minții. Va fi un test greu, iar rezultatele lui vor fi pe măsură. Și cu ceva urmări. Vlad continuă ceea ce a început și ajunge în etapa în care este pregătit să cunoască și mai multe adevăruri despre viață.

— Te cred. Dar lumea de azi nu e pregătită să înțeleagă. Ignoră lucrurile de felul acesta și le respinge fără să se gândească prea mult.

Pentru eroii acestei povești aș folosi  doar atât: #rezist, dar cu ce preț? Unul mult prea mare, din nefericire. Un preț, care arată, în primul rând, nedreptatea, durerea, neputința, golul. Amintirea nu o ia nimeni, niciodată. Prezența, uneori, înseamnă a simți, nu doar a vedea. Cei precum acești îngeri ai binelui mai există – și vor fi găsiți – mai devreme, mai târziu, dar întotdeauna la timp.

Mi-am păstrat încrederea că Dariana Nichitescu va face și ea o schimbare. Cert e că planurile ei au fost sortite eșecului. Poți să te minți frumos, poți să minți pe alții și să le spui exact ceea ce vor să audă, dar sufletul nu poate fi păcălit la fel de ușor. El va arăta Darianei adevărul și va aminti de trecut. Cu ce scop și ce se va întâmpla cu fiica senatorului?

Fiecare își continuă călătoria prin viață; unii eliberați și liniștiți că fac exact ceea ce trebuie pentru împlinire și aflarea adevărului, alții presați de adevărul care-i arată exact așa cum sunt: falși, nedrepți, ușor de manipulat, dornici să nu piardă beneficiile pentru care au riscat totul. Care va avea cele mai mari șanse de reușită și cine va câștiga? Sufletul curat, însetat de frumos și oportunitatea de a face bine sau orgoliul care nu îți permite să vezi clar că comiți greșeli imposibil de reparat? Totul se plătește și fiecare își va primi răsplata – fiecare după contribuția sa și efortul depus.

Cineva spunea că răbdarea te ajută să învingi timpul. Înainte de a-ți dori să devii mai puternic decât ceea ce încă avem, adică timp, simt și cred că răbdarea e cea care poate învinge orice, chiar și oamenii care vor să distrugă ceea ce a fost construit din Iubire.

Nichitescu încă mai crede că orice se poate rezolva dacă ai bani și un renume, dacă ai putere – se prea poate, dar cam tremură pentru ce urmează dacă greșește. De fapt, rezolvările lui sunt arme care se vor întoarce împotriva lui. Și semnalul de avertizare l-a tot auzit, dar e prea Bastian ca să renunțe. Atunci pericolul îl va încolți și nu se știe dacă va mai avea scăpare. Pericolul pândește atent, miroase și face zgomot. Cât va mai putea Nichitescu să facă față oare, căci nimic nu este pentru totdeauna.

Puterea oamenilor stă în neuronii creierului, nu în fibrele mușchilor. Mintea este arma mortală.

Chiar dacă ajunge acolo unde i s-a promis – nu neapărat unde a muncit să ajungă, tot ce se întâmplă în jur îl cam îngrozește. Răutatea naște monștri – care se vor răzvrăti chiar și împotriva celor care au ajutat la crearea lor.

Dimineața sufletelor este un roman plin de neprevăzut, surprize, răspunsuri la întrebări esențiale, dar Lumina, așa departe cum este, începe să se zărească. Alternativa la tot ce se petrece există deja. Cei care-au fost numiți rebeli, cei care nu prezintă interes pentru Societatea Perfectă, sunt mulți, din ce în ce mai mulți. Și uniți vor reuși să învingă.

Nu știu dacă aceste coincidențe evidente din roman sunt pur întâmplătoare. Habar nu am dacă adevărul se îmbină cu imaginația, dar sunt convinsă că Seria Suflete a apărut în viața mea la momentul potrivit, nu întâmplător, ci pentru că acum și aici aveam nevoie de o așa poveste: revelatoare, emoționantă, puternică.

Să mai spun că abia aștept Suflete albe, ultimul volum al trilogiei? Las aici scris că aceste două volume, Noaptea sufletelor și Dimineața sufletelor se află în topul lecturilor de anul acesta.

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA DIMINEAȚA SUFLETELOR CU REDUCERE DE PE:

Titlu: DIMINEAȚA SUFLETELOR
Autor: Sorin Oprea
An apariție : 2022
Editura: CREATOR
Nr. Pagini: 298
Gen Literar: Literatura romana
Vizualizari recenzie: 1393

Alte recenzii de la Sorin Oprea:

Recenzie “Vei fi acolo?” de Guillaume Musso

L-am descoperit pe Guillaume Musso prin intermediul cărții Vei fi acolo?, pe care am citit-o recent și care mi-a plăcut foarte mult. Am “pus ochii” de ceva timp pe cărțile autorului, dar abia de curând am decis să citesc una, iar lectura m-a surprins plăcut....

Recenzie ”Între acele ziduri blestemate” de Lauren Blackwood

Dacă sunteți fan cărți și filme cu case bântuite și aveți ceva neastâmpăr romantic în vene, această carte este un must pentru voi. Este un horror paranormal construit în jurul unei povești de dragoste, pentru că dragostea salvează tot, după cum bine ați învățat la...

Recenzie “Te urăsc, te iubesc” de Sally Thorne

Sunt momente în care citim cărți grele, care necesită mult timp și o răbdare de fier, iar la finalul lecturii simți că ai, cu adevărat, o reușită. În același timp, sunt și cărți lejere, cu o acțiune liniară și previzibilă, dar pe care nu le poți lăsa din mână....

5 1 vote
Laura Elena Apetroaie este redactor Booknation.ro de 2791 zile și a scris până acum 18 articole. Se află pe poziția 29 din 41 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Laura Elena Apetroaie aici. Laura Elena Apetroaie are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.