Recenzie “Ecouri de dincolo de moarte” de Johan Theorin

Nr. Pagini: 400
Recenzie de Oana Maria Stefan
Publicată la 14.06.2019
Nota recenzorului: 9/10
Acordă o notă

🔥 CARTEA ECOURI DE DINCOLO DE MOARTE ARE REDUCERE PE:

“Ecouri de dincolo de moarte” de Johan Theorin este primul volum dintr-o serie de cărți thiller intitulată „Cvartetul Oland”. Al doilea roman din saga pe care l-am citit de asemenea este “Camera întunecată”. Din cvartetul suedez mai fac parte și volumele netraduse încă la noi, “Blodlage – The Quarry” și „Rorgast – The Voices Beyond”.

Ca să pricepi mai bine că poți citi aceste cărți și separat, află că ele nu au absolut nici o legătură una cu cealaltă. Bineînțeles, în afara faptului că acțiunea din toate se petrece pe aceeași insula suedeză Oland, din Marea Baltică. Așa cum sugerează și autorul Johan Theorin, fiecare volum din cvartet reprezintă fiecare dintre cele 4 anotimpuri. În plus, atmosfera redată este pe măsura sezonului în cauză. La fel ca și gravitatea evenimentelor.

Care este subiectul romanului de ficțiune “Ecouri de dincolo de moarte” de Johan Theorin?

Poate un părinte să se obișnuiască vreodată cu dispariția copilului său? Mai ales dacă acesta are doar 5 ani. Personajul Julia Davidsson nu trece peste asta. Nici după 20 de ani de la misteriosul eveniment. Băiețelul numit Jens s-a evaporat fără urmă pe insula Oland din Suedia. Ieșise din casă la joacă pentru a se aventura pe tărâmurile cețoase ale insulei. Și de atunci, nici mama lui, nici nimeni altcineva nu l-a mai zărit. În plus, cu toate că au fost făcute investigații, nici măcar o urmă a lui nu a fost descoperită.

Dar intriga romanului de suspans se ivește atunci când bunicul băiatului primește prin poștă una dintre sandalele lui Jens. Păstrată în condiții optime, ca și cum nu ar fi trecut 20 de ani de la dispariție. Dar mai dubios, ca și cum nu ar fi fost descoperită întâmplător sau în urma unei investigații. Oare cine este expeditorul și ce vrea să transmită familiei băiatului? Mai există vreo șansă ca Jens să fie în viață? Ori vreun criminal s-a înmuiat și s-a gândit la sentimentele mamei lui după atâta timp?

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Johan Theorin.

Bunicul băiatului este un bătrân, fost căpitan de mare, care încă trăiește pe insula

Spre deosebire de Julia, mama copilului. În curând el și femeia vor încerca să pună cap la cap fragmentele unui trecut întunecat, care nu se lasă uitat prea ușor. Aceste indicii duc în majoritate la un localnic numit Nils Kant. Bărbatul este cunoscut în zonă pentru plăcerea lui de a face rău altora și de a-i vedea suferind. Din păcate, psihopatul acesta a murit în anul 1960. Și cei doi detectivi wannabe trebuie să-și reconsidere investigația.

Dar dacă cel care a trimis sandala nu este Nils Kant, atunci cine este străinul sau străina care a făcut-o? O fi el aceeași persoană care este văzută hoinărind straniu de-a lungul câmpurilor încețoșate odată ce se lasă înserarea? Va deveni imediat evident faptul că o forță dorește să o împiedice pe Julia să descopere adevărul. Și acest lucru va fi la fel de periculos pentru ea, cât și pentru tatăl ei, fostul căpitan de vas.

Ca să vezi dacă sfârșitul se soldează cu victime sau dacă misterul este dezvăluit, trebuie să citești “Ecouri de dincolo de moarte” de Johan Theorin până la capăt. Dar nu îți va părea rău. În plus, s-ar putea să dorești ca lista ta de lectură să fie îmbogățită cu alte scrieri ale autorului suedez.