Recenzie “Eroii – Seria Prima Lege #5” de Joe Abercrombie

by | Apr 5, 2019 | Recenzii cărți, Science Fiction & Fantasy

🔥 CARTEA EROII - SERIA PRIMA LEGE #5 ARE REDUCERE PE:

► LIBRIS.RO ► ELEFANT.RO ► CARTURESTI.RO ► EMAG.RO

Atitudinea bărbaților diferă de cea a femeilor. În sensul că sunt mai rezervați, țin mai mult la etichetă, îşi controlează mai bine acțiunile şi emoțiile. Femeile sunt mai spontane, mai deschise şi mai impulsive. Bărbații sunt condiționați de anumite reguli impuse de mentalitate şi societate: un bărbat nu plânge-n public, nu roşeşte ca o fată mare, nu tremură de nerăbdare, se exteriorizează mai greu. Dar există şi excepții. Zone sau momente în care bărbații lasă adrenalina să-i conducă şi se dezlănțuie.

Ca să înțelegeți despre ce vorbesc, vă puteți imagina galeria unei echipe de fotbal pe un stadion în timpul unui meci. Nu există bariere sau limite. Există doar momentul şi emoția. Totul este acceptat şi înțeles: de la plânsul cu lacrimi de crocodil până la urletul sălbatic al victoriei. Cam aşa-s bărbații şi la război, dezlănțuiți şi dezbrăcați de orice mască. Tensiunea războiului eliberează şi aduce la suprafață toate emoțiile ascunse de obicei cu atâta grijă din orgoliu şi mândrie.

În război, se vede adevărata față a bărbatului. Zidurile prefăcatoriei pică şi adevărul iese la lumină în cea mai grotească formă a lui. Un bărbat descoperă din ce e clădit într-un război, dar şi ce poate deveni. Poate arăta tot ce e mai rău în el: laşitatea, cruzimea, lăcomia, la fel de uşor cum ne poate arăta curajul, forța şi mila.

Trăirile unui om nu sunt niciodată egale cu exteriorizarea lor. În viață preferi să-ți muşti buzele şi să-ți înghiți lacrimile decât să-ți trădezi slăbiciunea. Dar scena războiului scoate ce e mai bun sau mai rău la rampă: eroi sau laşi, cinstiți sau corupți, demoni sau îngeri, totul se revarsă şi este dat în vileag. Frica doboară zidurile etichetei şi arde măştile prefăcătoriei. Toate fricile omului erup în fața iminenței morții. Războiul doare prin sinceritatea lui şi Abercrombie e sincer până la sânge, nu iartă nimic.

Nu mai e nevoie să vă spun cât de aproape îi simt scrierea şi stilul sau cât de tare mă încântă şi mă captivează. E geniul fantasy-ului meu. Încă n-am găsit unul mai bun. Şi Eroii nu mi-au înşelat aşteptările.

Am râs, am plâns, l-am înjurat pe Abercrombie, dar am citit până la capăt. Pentru felul în care scrie pot să îi iert uciderea personajului preferat sau umilirea acestuia. Mă învață să iubesc un personaj, să-i aştept cu înfrigurare următoarea mişcare şi, într-o secundă, mi-l scoate din schemă cu o singură unduire de sabie. Curat şi sigur, fără drept de apel. Îmi înghit furia şi frustrarea şi merg mai departe. Ăsta-i farmecul lui Abercrombie. V-am mai zis, îşi bate joc de mine şi mie îmi place. Asta face nenea ăsta.  Aş putea s-o numesc “sclavie psihica” sau dependență, dar urăsc ipocrizia….sunt nevoită să-mi accept statutul: e prostie, dar toți avem slăbiciunile noastre.

📚 Îți place cartea până acum? Vezi toată lista de cărți scrise de Joe Abercrombie

Eroii ne povesteşte despre oameni şi război, despre cruzimea şi inutilitatea lui. Ce aduce războiul? Laşitate şi trădare, mai des decât onoare şi curaj. Gunoi, sânge, schilozi şi morminte! Nu există eroi, există oameni şi oameni, momente şi momente. Oricine poate fi erou azi şi laş mâine. Azi eşti onorabil, generos, respectuos, amabil şi mâine te transformi într-o brută egoistă. Eroii nu sunt întotdeauna cei care pot dărâma o uşă dintr-o lovitură, ci câteodată sunt ăia care se gândesc să încerce clanța mai întâi.

Este o carte despre bărbați care vorbesc aceeaşi limbă: a războiului. Este vorba de oameni care realizează că destul e destul dar nu mai pot opri ce au declanşat. Este despre goana nebună după putere şi dominație ce cântaresc mai mult decât viața celor pe care ar trebui să-i protejezi. Este vorba de moartea a mii de oameni pentru nimic.

Mânați de ură uităm că toți suntem oameni. Uităm ce e aia mila, ajutorul, umanitatea, îngăduința. Ne naştem frați pe drumul strâmb al vieții, şi în loc să legăm prietenii, alegem să ne ucidem. Abercrombie ne atenționează, în stilul lui unic, cu minunatul lui umor acid, despre inutilitatea războiului, despre oameni şi slăbiciunile lor când sunt puşi în fața pericolului şi a puterii.

N-o să vă spun decât că lupta între Uniune şi Nord continuă şi-n această parte, iar viitorul n-arată bine pentru niciuna dintre tabere. Apar personaje noi, dar întâlnim şi prieteni vechi din părțile anterioare, iar caracterizarea personajelor e magnifică. Cu umor negru, mergând adânc pe gândurile personajelor, Abercromie pune sufletul fiecăruia pe masă, fără ascunzişuri şi cu o sinceritate dureroasă. Recomand din toată inima iubitorilor de fantasy şi de lupte sângeroase. Vă promit c-o să vă distrați.

Titlu: Eroii - Seria Prima Lege #5
Autor: Joe Abercrombie
Editura: NEMIRA
Nr. Pagini: 744
Gen Literar: Fantasy
Publicată la 5.04.2019

Recenzie “Înfruntarea” de Rebecca Ross

Recenzie “Înfruntarea” de Rebecca Ross

Am ajuns într-un final și la al doilea volum din serie, asta după ce am crezut că nu există nicio serie, doar o singură carte, stand alone. Mi-a plăcut foarte mult Rebecca Ross și i-am admirat stilul și curajul în relatarea acestei povești YA, care bifează...

Recenzie ”Și-am privit cu toții spre cer…” de Tommy Wallach

Cea mai frumoasă perioadă din viața unui om este adolescența, respectiv anii de liceu. Cel mai bun jucător e baschet, Peter, se teme de acest lucru. Eliza numără orele până când va scăpa de Seattle, orașul său natal și de reputația sa. Anita, este o fată cu o viață...

Recenzie ”Lumina unui nou început” de Agnès Martin-Lugand

Titlu: Lumina unui nou început Titlu-original: À la lumière du petit matin Autor: Agnès Martin-Lugand Editura: Trei An apariție: 2018 Număr de pagini: 352 Am auzit prima dată de Agnès Martin-Lugand de la o prietenă ce abia aștepta să meargă la faimoasa lansare a...

Angela este redactor Booknation.ro de 566 zile și a scris până acum 83 articole. Se află pe poziția 15 din 146 de redatori, fiind astfel un Erou Booknation.ro. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Angela aici. Angela are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.