Recenzie „Focul Viu” de Stephen King

de | mai 18, 2023 | Recenzii cărți

Dacă vă era dor de REGE și vă doriți o carte puțin mai „old school” decât stilul consacrat al autorului, „Focul Viu” este clar alegerea pe care trebuie să o faceți pentru a vă bucura de o lectură de nota 10.

Ca să câștige niște bani în plus în timpul studenției, Andy McGee și Vicky Tomlinson s-au oferit ca subiecți voluntari pentru un experiment orchestrat de o organizație guvernamentală sub acoperire, cunoscută sub numele de Atelierul. Dar efectul a constat în trezirea în cei doi tineri a unor abilități metapsihice latente excepționale, care s-au manifestat într-o manieră și mai înfricoșătoare atunci când s-au îndrăgostit și au avut un copil împreună. Fiica lor, Charlie, a fost înzestrată la naștere cu cea mai incontrolabilă și mai ieșită din comun putere văzută vreodată – pirochinezia, abilitatea de a crea foc cu puterea minții. Acum, agenții nemiloși ai Atelierului sunt pe urmele acestei anomalii genetice neprevăzute și încearcă să o captureze în scopuri diabolice. Ceea ce agenții nu iau în calcul este că satisfacția răzbunării este atractivă până și pentru un copil.

Pot să vă spun că mi-a plăcut super mult această carte și am asemănat-o mult cu o poveste X-men, pentru că oamenii cu puteri supranaturale sunt punctul meu slab. Dacă avem parte și de acțiune, elemente horror și o atmosferă creepy, atunci sunt total mulțumită de timpul petrecut citind. Uneori simt că nu pot ține pasul cu Stephen King, pentru că mintea sa produce constant povești și mă uimește mereu.

Ca în orice altă poveste cu super-eroi, personajele principale sunt folosite, persecutate și chinuite pentru puterile pe care le au. Sunt considerate un pericol pentru umanitatea „normală”, drept pentru care trebuie să fie forțate să trăiască în condițiile impuse de oamenii mai puternici, care vor să dețină controlul.

Aici nu vorbim de personaje principale pozitive, vorbim de anti-eroi, dar este ok, pentru că SK știe să creeze tipologii și nu este niciodată într-o anumită tabără bun sau rău. Așa cum suntem obișnuiți, există o relație directă între acțiunile personajelor și tipologiile lor, autorul punând mereu accentul pe elementele de analiză a personalității pentru a putea înțelege ce triggers au și de ce fac aceste lucruri. Probabil SK trebuia să devină psiholog în altă viață, pentru că se pricepe de minune să creioneze o poveste în jurul unui comportament.

Având în vedere că „Focul Viu” nu este o carte nouă ci o poveste mai veche, putem spune că se văd diferențe între SK tânăr și cel adult, pentru că are un stil mai soft aici, care nu îi este extrem de caracteristic. Nu este violent, nu este extrem de detaliat, dar pune acțiunea bine în evidență și înțelegi clar firul narativ. Elementele supranaturale sunt controlate bine și au mare sens în poveste. Dacă doriți să o luați așa, este o perspectivă de comic book, adaptată pentru ficțiunea unei cărți. Dacă ați citit „Institutul”, sigur o să vă placă și această poveste.

Titlu: FOCUL VIU
Autor: Stephen King
An apariție : 2023
Editura: NEMIRA
Nr. Pagini: 675
Nota recenzorului: 8 / 10
Vizualizari recenzie: 2937

Alte recenzii de la Stephen King:

Recenzie ”Obiecte ascuțite” de Gillian Flynn

Obiecte ascuțite de Gillian Flynn este romanul la care nu aș fi ajuns prea curând. Spun asta pentru că deși am auzit de acest titlu, deși mi-a apărut și la recomandări încă de la apariția în limba română, nu a fost niciodată pe lista mea de lectură. Nu aș știi să spun...

Recenzie „Clubul” de Ellery Lloyd
Recenzie „Clubul” de Ellery Lloyd

Înainte să începem, vreau să vă spun că autorul acestei cărți este un duo, alcătuit din soții Collette Lyons și Paul Vlitos. Mi s-a părut foarte tare faptul că un cuplu împarte aceeași pasiune pentru scrisși că a avut norocul de a-și vedea o carte publicată împreună....

Ramona Alexandra Popescu este redactor Booknation.ro de 7 ani, 3 luni, 27 zile și a scris până acum 565 articole. Se află pe poziția 3 din 15 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Ramona Alexandra Popescu aici. Ramona Alexandra Popescu are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.
Cititul este pasiunea mea si nu m-as vedea facand altceva. Orice carte reprezinta pentru mine un prilej de relaxare si nu exista un loc mai bun in care as vrea sa fiu.