Recenzie “Frăția corbilor” de Maggie Stiefvater

by | Apr 22, 2019 | Recenzii cărți, Science Fiction & Fantasy

🔥 CARTEA FRĂȚIA CORBILOR ARE REDUCERE PE:

► LIBRIS.RO ► ELEFANT.RO ► CARTURESTI.RO ► EMAG.RO

O să încerc să vă conving să citiți cartea aceasta pentru că merită, aşa cum merită o călătorie pe tărâmuri magice. Este prima parte dintr-o tetralogie plină de aventuri ce îmbină magia cu imaginea mitologică şi idealizată a prințului galez Owen  Glendower. Se citeşte atât de uşor şi te prinde atât de tare încât e cea mai bună opțiune pentru a te deconecta de la cotidian şi a te relaxa. Te rupi de realitate total şi te transpui în pielea personajelor, simțindu-te cam ca Alice în Țara Minunilor. Ideea cărții este, în egală măsură,  înspăimântătoare şi fascinantă. Elemente de mitologie galeză şi elemente de magie vrăjitorească se împletesc pentru a crea un fantasy modern cu aromă celtică, în care şoaptele copacilor în latină te duc cu gândul la legendarii druizi, iar transele clarvăzătoarelor la temutele vrăjitoare din Salem.

Mergând pe legenda acestui erou galez este construită o poveste plină de supranatural ce se desfăşoară într-un mic orăşel din Virginia, numit Henrietta, unde meridianele energetice par a forma o răspântie, iar magia şi normalul merg pe alei ținându-se de mână.

Ce este un meridian energetic o să vă întrebați? Sună pompos şi tehnic şi complicat şi parcă îți taie pofta de aventură, și eu v-am promis relaxare. Vă asigur că nu aveți de ce să vă faceți griji! Pentru că acest orăşel este şi locul în care trăieşte o familie de clarvăzătoare puternice, ce practică magia şi au un dicționar de sinonime pentru toate denumirile ce vă vor părea inițial prea alambicate. Un meridian energetic, o să vă spună Blue, este un drum al morților..buhuhu!! Sună un pic creepy!

Ştiu şi care-i următoarea întrebare. Cine-i Blue?? Blue e singura fată din grupul nostru de adolescenți plecați în aventură.

În ciuda faptului că a trăit toată viața într-o casă plină de mătuşi şi prietene înzestrate cu talente magice şi că propria sa mamă este  o talentată clarvăzătoare, Blue n-a moştenit talente supranaturale de la aceasta. Singura ei abilitate este că poate fi folosită de acestea ca un amplificator de putere şi energie pentru sporirea magiei. De asemenea, de foarte mică a fost avertizată de blestemul sub care a fost născută: primul sărut pe care i-l va da sufletului pereche, când îl va întâlni, îl va ucide. Drept urmare, dragostea a fost o chestiune care pare că i-a fost refuzată de destin din start, iar ea s-a conformat şi a evitat mereu băieții, în special, pe aroganții bogătaşi ce frecventau Academia Aglionby.

📚 Îți place cartea până acum? Vezi toată lista de cărți scrise de Maggie Stiefvater

Dar socoteala de acasă nu se potriveşte cu cea din târg şi, după ce asistă împreună cu mătuşa sa în Ajunul Sărbătorii Sfântului Marcu la ceremonia de prevestire a celor ce urmează să moară în acel an, Blue se vede nevoită să-şi încalce toate regulile şi să rişte, în speranța că va reuşi să-l salveze pe nou amenințatul de destin, Gansey.

Gaşca, în care este imediat adoptată este formată din patru băieți ce frecventează chiar Academia de care vă spuneam mai sus. Liderul ei, Gansey este privilegiatul, copilul de bani gata, carismatic şi inteligent, care şi-a dedicat întrega viață găsirii spiritului lui Owen Glendower, de care a auzit în urma unei întâmplari tragice care i-a marcat copilăria. Ceilalți sunt: Ronan, un tânăr teribilist, obişnuit să nu-i lipsească nimic, marcat de moartea tatălui şi de un secret legat de aceasta pe care doar el îl ştie, Noah, cel mai ciudat şi straniu personaj al grupului, care va aduce și cea mai mare surpriză către final, şi ultimul, Adam, excepția grupului, un tip sărac, ce trăieşte într-un parc de rulote cu un tată abuziv şi o mamă prea slabă să-l protejeze, ce trebuie să muncească din greu pentru a-şi permite cursurile Academiei. Blue este atrasă pe nesimțite în această nebună goană pentru descoperirea şi readucerea la viață a spiritului faimosului prinț.

Nu te-ai aștepta ca niște puștani de bani gata să fie pasionați de istorie și supranatural și să-și dedice atâta timp cercetărilor. Dar ei nu sunt adolescenți obișnuiți. Dispun de resurse materiale, capacitate mintală, și dispun, de asemenea, de cel mai important lucru, entuziasmul. Pentru ei meridianul înseamnă energie, iar energia este putere, care în mâinile nepotrivite nu ar face decât rău. Sunt prinși într-o cursă contracronometru. Adversarul lor caută același lucru pe care îl caută și ei, dar scopurile lui sunt egoiste, iar mâinile îi sunt deja pătate de sânge nevinovat. Nu vă spun mai mult pentru că nu vreau să dau spoilere, dar vă recomand cartea. Este o poveste despre prietenie, loialitate și încredere, dar și despre trădare și regret, iar eu abia aștept să ajung la partea a doua.

Titlu: Frăția Corbilor
Autor: Maggie Stiefvater
Editura: NEMIRA
Nr. Pagini: 456
Gen Literar: Fantasy
Publicată la 22.04.2019
Nota recenzorului: 8.5/10

Recenzie ”Eu cea de pe locul doi” – volumul II de Cezara Zamfir

De câteva zile le citesc plantelor de pe balcon din volumul II al romanul Eu cea de pe locul doi scrisă de Cezara Zamfir. Ele nu au ascultat și primul volum, încă nu erau născute, dar par acum destul de impresionante. E uimitor cum florile lor sunt mai deschise, mai...

Recenzie ”Noi doi” de Diana Farca

Recenzie ”Noi doi” de Diana Farca

Titlu: Noi doi Autor: Diana Farca An apariție: 2020 Editura: Eleprint Număr de pagini: 167 Despre autor: Diana Farca este o autoare de beletristică care a debutat cu romanul ”La limită”, un roman ce se încadrează la ficțiune, istorie și romance. Următoarea carte...

Recenzie ”Copilărie fermecată” de Ioana Trif

Cine nu are bătrân să își cumpere, spune un vechi proverb. Sau cine nu are bunici, poate savura atmosfera blândă și plină de căldură din preajma lor citind cartea Copilărie fermecată de Ioana Trif. Pe tot parcursul lecturării predomină o stare de liniște sufletească,...

Angela este redactor Booknation.ro de 543 zile și a scris până acum 79 articole. Se află pe poziția 16 din 143 de redatori, fiind astfel un Erou Booknation.ro. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Angela aici. Angela are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.