Recenzie “Harry Potter și Camera Secretelor” de J.K.Rowling

Titlu: Harry Potter și Camera Secretelor
Autor: J.K.Rowling
Editura: Editura Arthur
Nr. Pagini: 400
Gen Literar: Fantasy
Publicată la 11.10.2018

Sper să nu râdeti de mine, dar pot declara de pe acum, chiar dacă mai am 4 volume de citit, că “Harry Potter și Camera Secretelor” de J.K.Rowling este cel mai bun volum din serie. Nu știu unde o să mă ducă acțiunea în următoarele cărți, dar această carte cred că și-a pus amprenta asupra mea ca fiind cea mai palpitantă și mai plină de neprevăzut. Nu cred că există ceva ce nu mi-a plăcut la ea, de la personaje, la acțiune, la intrigă, la orice detaliu. J.K.Rowling este pur și simplu o autoare cameleonică, ce trece cu o super ușurință de la fantasy la thriller cu diferite influențe, având parcă mai multe personalități.

Să trecem la ce vă interesează pe voi și anume dacă volumul 2 din Harry Potter merită citit. O să sar peste răspunsul evident “DA” și o să încerc să îl argumentez puțin mai bine. Acțiunea este mult mai matură și cred că a trecut de mult de faza de “introducere” în lumea magiei de la Hogwards. Evoluția se vede clar, de la intriga mult mai complexă, cu elemente mai complicate și noi, care pun încet încet piatra de temelie poveștii. Chiar dacă știm câte ceva despre trio-ul nostru Harry, Hermione și Ron, acum mi se pare că îi vedem în acțiune și separat, nu doar împreună, deoarece fiecare are personalități diferite și contribuie diferit la desfășurarea acțiunii. Voldemort este acolo, în fiecare pagină și în fiecare paragraf mai “ciudățel”, unde aflăm detalii despre trecutul lui și cum a ajuns să devină vrăjitorul rău care a terifiat lumea magiei.

Imagini pentru harry potter and the chamber of secrets

“Camera secretelor” este evident un loc secret, pe care nimeni nu reușește să îl găsească, însă Harry o să se trezească în mijlocul unor evenimente care îl vor face personajul central în această încăpere. Blestemată, cu creaturi care depășesc orice imaginație, Camera îl atrage pe Harry și o să ne dorim că acesta să iasă cu bine din aventurile sale, chiar dacă pericolul îl pândește la tot pasul. Avem parte de personaje mitologice, inspirate din diverse culturi, care se îmbină cu cele actuale, create de J.K.Rowling printr-o răvășitoare imaginație, menită să te atragă și să te țină acolo până la final.

Așa cum am spus, intriga este completă și foarte alertă, ce a reușit să mă facă să nu las cartea din mâna și să o termin în 2 zile. Îmi aduc aminte mai demult, când aveam colege ce citeau “Harry Potter și Camera Secretelor” și nu înțelegeam cum pot să “devoreze” pur și simplu cartea într-un asemenea scurt timp. Eh, am înțeles acum și sincer regret că am amânat atât de mult descoperirea acestei lumi, pentru că sunt convinsă că fiind mai mică, o puteam înțelege altfel și poate cu mai mare entuziasm. Nu spun că acum nu am făcut acest lucru, însă să zicem că în prezent pot să discern mai bine realitatea de ficțiune, ceea ce la o vârstă mai mică le îmbinăm grav.

Ah, și încă ceva… urăsc păianjenii…