Recenzie “Harry Potter și Talismanele morții” de J.K.Rowling

Editura: Arthur
Nr. Pagini: 784
Gen Literar: Fantasy
Publicată la 11.01.2019
3.7 (73.33%) 3 vote[s]

ACUM GĂSEȘTI HARRY POTTER ȘI TALISMANELE MORȚII PE:

În acest moment simt nevoia să mă mândresc cu faptul că am terminat seria Harry Potter. Am făcut acest lucru trecută de vârsta adolescenței, însă chiar și în această situație am putut să visez, să cred că binele întotdeauna învinge. Am crezut în magie, în copii curajoși care înfruntă creaturi supranaturale și care sunt uniți de o prietenie pe viață. Cred că indiferent de vârstă, seria Harry Potter este o lecție de viață, o lecție despre visare cu ochii deschiși care te ajută să privești lumea cu alți ochi și să vezi mai mult partea bună a lucrurilor. Eu asta am învățat din cărți, spre că și voi ați rămas cu o lecție în urmă lecturării lor.

J.K.Rowling a terminat cu fast seria această magică, însă nu totul a fost roz. Așa cum ne-a obișnuit, ne mai trimite și doze de realitate unde ne arată că nu toate lucrurile sunt permanente și că în viață trăim și pierdem. Din păcate pierderile fac parte din noi, fie că le-am experimentat sau nu și în viața reală și autoarea, în felul ei, ne învață să le facem față. Deși a avut clar în minte un destin pentru Harry, Rowling pune cititorul în poziții dificile și îl trece prin stări de neimaginat. Este o carte care pune punct unei aventuri de neuitat, unui cult ce a luat naștere fulminant și care și până în prezent ține milioane de oameni cu ochii în cărți.

“Harry Potter și Talismanele morții” este învăluită în mister, însă reușește în același timp să deschidă și foarte multe uși, conferind răspunsurile de care aveam atât de mult nevoie. Asistăm la o lupta pe viață și pe moarte între bine și rău, unde cunoaștem lucruri noi și dorim ca personajele noastre preferate să triumfe. Alianțe, trădări, lacrimi și surprize, toate fac parte din acest univers, care între noi fie vorba, ne-a încercat răbdarea mult timp. Pornește căutarea pentru horcruxurile lăsate de Voldermort și doar Harry, Hermione și Ron le pot găsi și distruge. Evident răul va face tot posibilul să oprească acest lucru, însă am sperat până în ultimul moment că Harry va avea parte de o poveste după sufletul său:)

Imagine similară

Nu pot să explic exact ce a însemnat această serie pentru mine. A fost o aventură magică pe care am insistat să o trăiesc, deși mulți rădeau atunci când auzeau ce carte citesc în prezent. J.K.Rowling nu scrie doar pentru cei mici, scrie pentru toate vârstele și are elemente care împacă fiecare generație. Unii consideră că poate seria este prea grea, prea “de groază” pentru copii, de aceea spun că nu este o regulă bătută în cuie că trebuie să ai până în 15 ani pentru a lectura Harry Potter. Îndemn toți cititorii avizi după aventură, magie și prietenie să își cumpere serie și să aibă curajul să se avânte cu inima deschisă într-un univers construit cu maturitate și dedicare.

Plângi, razi, te bucuri, te sperii sau îți faci 1000 de scenarii în cap care se adeveresc sau nu, aventurile micului vrăjitor încântă pe toată lumea și așa cum am spus, este important să luăm din fiecare lectură ceva frumos, pe care să îl purtăm cu noi veșnic.