Recenzie “Harry Potter și Prințul Semisânge” de J.K.Rowling

Nr. Pagini: 584
Gen Literar: Fantasy
Publicată la 6.12.2018
Nota recenzorului: 7/10
5 (100%) 1 vote

ACUM GĂSEȘTI HARRY POTTER ȘI PRINȚUL SEMISÂNGE PE:

Uite cum Ramona este aproape de terminarea seriei Harry Potter. Îi mai trebuie doar o singură carte, dar momentan își revine din șocul lecturării volumului 6. “Harry Potter și Prințul Semisânge” de J.K.Rowling a fost destul de interesant din punct de vedere intrigă, dar din păcate a avut multe elemente care m-au supărat și peste care nu am reușit să trec în niciun fel. Pe lângă traducerea ciudată a titlului care din punctul meu de vedere nu suna deloc bine , sunt mai multe lucruri care m-au făcut să mă opresc din lectură și să mă facă să recitesc fraza, pentru că nu îmi dădeam seama exact la ce se referă. Nu sunt expertă în Harry Potter, dar după 6 cărți știu universul și mă simt destul de sigură atunci când vreau să critic ceva ce îi aparține. Dar o să las critica la final și hai să vă spun ce mi-a plăcut.

Mi-a plăcut misterul, deși eu mi-am dat seama din prima ce se întâmplă și despre cine este vorba, încă din titlu. Harry găsește în timpul orelor un manual ce aparent a aparținut Prințului “Semisange” (nu-mi place deloc traducerea aceasta). În interior găsește toate poțiunile necesare pentru a trece cu brio examenele, însă pe măsură ce timpului se scurge, începe să îl intrige din ce în ce mai mult misterul în care destinatarul este învăluit. Apar personaje noi, situații care ne țin cu sufletul la gură, însă acțiunea nu a fost nici pe jumătate la fel de alertă ca cea din restul volumelor. J.K.Rowling a pus accentul mai mult pe trecutul lui Voldemort și pe relația sa cu Harry, trecut-prezent-viitor. Te ține în suspans mult și te lasă să îți dai singur seama de anumite legături. Uneori am avut dreptate, uneori nu:)  Îl consider un roman de legătură, o punte clară între 5 și 7, care ne pregătește pentru războiul final ce o să vină cu toată intensitatea.

Imagini pentru harry potter and the half blood prince

Nu știu dacă am avut eu o pasă bună atunci când am citit cartea, dar “Harry Potter și Prințul Semisânge” mi-a dat speranța și m-a făcut să cred că poate, după atâtea cărți triste, cu personaje dispărute și răsturnări de situație, binele va triumfa. Un gând pe care l-am purtat cu îndoială, dar am zis că merită să sper. Din punctul meu de vedere această carte începe să îți răspundă la întrebările pe care le tot acumulezi pe parcursul celor 5 volume și îți da totuși o stare de liniște, pentru că indiferent cum se va termina, vei avea toate informațiile în paginile cărții.

J.K. Rowling lasă totuși multe portițe deschise, pentru că așa îi place ei, să se joace cu sentimentele noastre, însă își menține același linie narativă. Livrează totuși unul dintre cele mai wow momente din TOATĂ seria, dar am reușit să trec peste, doar mai am un volum de citit și trebuie să îmi conserv energia și nervii.