Recenzie „Iertarea” de Yrsa Sigurdardottir

de | iul. 25, 2022 | noaff, Recenzii cărți

Trebuie să vă previn – această carte este cea mai dificilă și cea mai greu de digerat din toată seria dedicată duo-ului Freyja și Huldar. Yrsa a avut nevoie de ceva timp, însă consider că a reușit să atingă perfecțiunea în această serie și a pus clar punctul pe i asupra rețelelor sociale și traumelor adolescenților. Sunt subiecte foarte delicate și extrem de dificil de vorbit despre ele, dar atunci când sunt incluse într-o poveste Thriller, totul pare că ia amploare și devine și mai dificil de relatat.

Drept urmare, consider „Iertarea” de Yrsa Sigurdardottir ca fiind cel mai bun volum și cel mai deep, din toate punctele de vedere. Chiar aș vrea să vă știu părerea, dar eu așa consider. Este noir, este impactantă și complexă, o lectură grea, dar care promite mult. Faptul că asasinul folosește rețelele de socializare pentru a anunța crimele sale este o faptă extrem de dură și greu de uitat, însă este clar ce mesaj dorește să transmită Yrsa.

Avantajul unei cărți noir este acela de a nu îndulci acțiunea ci de a prezenta-o într-un mod brutal și real. Așa că aveți grijă, urmează niște scene destul de dure. Multumesc Libris.ro pentru carte.

Poliția află despre crimă la fel ca toată lumea: de pe Snapchat. Filmarea arată o tânără îngrozită, cerșind Iertarea. Când trupul său neînsuflețit este descoperit, lângă el se află un bilet pe care e scrisă cifra 2.
Detectivul Huldar se alătură investigației, apelând la psihologul Freyja ca să-l ajute să-i interogheze pe prietenii adolescenți ai victimei.

În scurt timp, descoperă că victima, Stella, era foarte diferită de fata cuminte și blândă care părea să fie. Dar cine ar fi putut să o urască atât de mult încât să o ucidă? Apoi un alt adolescent e dat dispărut și mai multe filmări apar în social media, iar poliția găsește cadavrul însemnat cu cifra 3. Cel puțin două lucruri sunt acum clare pentru Freyja și Huldar: adevărul e departe de a fi simplu. Iar criminalul mai pune ceva la cale. Dar există oare și victima cu numărul 1?

În plus, mi-a plăcut foarte mult ideea numerotării victimelor și este destul de dificil să citești despre o persoană cu atâta sânge rece. Nu vreau să mă înțelegeți greșit, nu mi-a plăcut din punct de vedere al crimei în sine, însă mă consider o devoratoare de Thriller și acest element a fost unul foarte reușit. Yrsa Sigurdardottir s-a jucat cu elementele de pshihologie, le-a amestecat cu cele de poliție dar și de traume și a ieșit un rezultat wow. Tot aici, am simțit mai bine partea de romance, deși clar destul de timidă, însă această abatere de la noir mi-a mai dat ceva timp de răgaz de la crime și tensiune. Chiar îmi place ideea pe care a creionat-o pentru duo-ul nostru și romantica din mine aprobă.

Și stați, am uitat de un element cheie, extrem de important – cyberbullying – un fenomen pe care îl cunoaștem foarte bine și care este de actualitate pentru generația tânără, extrem de dependentă de social media. Acest tip de bullying răpește vieți și își pune amprenta într-un mod decisiv asupra celor care cad în capcana sa. Yrsa ne-a demonstrat, într-un mod brutal, ce se poate întâmpla atunci când cedezi. A introdus acest bullying și în viața pshilogului Freyja și s-a folosit de experiența ei din trecut pentru a relata prin ce anume a trecut ea și cum s-a folosit de dragostea pentru psihologie pentru a trece peste.

Titlu: Iertarea
Autor: Yrsa Sigurdardottir
An apariție : 2020
Nr. Pagini: 464
Nota recenzorului: 8 / 10
Vizualizari recenzie: 5755

Recenzie ”Legendarii” de Tracy Deonn

Recenzie ”Legendarii” de Tracy Deonn

Legendarii, o poveste despre legendele Arthuriene După ce mama Brianei Matthews moare, aceasta încearcă să facă orice pentru a uita de durere și de suferință. Așa că programul pentru liceeni de la colegiul din Carolina de Nord pare cea mai bună decizie pentru ca Bree...

Recenzie „Achiziția” de TL Swan

Recenzie „Achiziția” de TL Swan

Atunci când ai un feeling bun în legătură cu o carte sau cu un personaj, urmează acel feeling pentru că știe el ce zice. Exact așa am făcut și eu cu Tristan Miles, pentru că am simțit o chimie super puternică cu acesta atunci când citeam "Escala". M-a atras mult mai...

Recenzie „Semipur” de Jennifer L. Armentrout

Sunt doar cuvinte, iar cuvintele n-au nicio valoare. Numai faptele au valoare. După ceva timp, Jennifer L. Armentrout revine în rubrica mea de recenzii. În ultima perioadă m-am confruntat cu un reading slump cum nu cred ca am mai avut vreodată. Trebuia să știu că...

Ramona Alexandra Popescu este redactor Booknation.ro de 2024 zile și a scris până acum 481 articole. Se află pe poziția 2 din 53 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Ramona Alexandra Popescu aici. Ramona Alexandra Popescu are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.
Cititul este pasiunea mea si nu m-as vedea facand altceva. Orice carte reprezinta pentru mine un prilej de relaxare si nu exista un loc mai bun in care as vrea sa fiu.