Recenzie „Încă aud muzica noastră în gând” de Agnes Martin-Lugand

by | Jun 24, 2020 | Beletristică, Dragoste, Literatură Contemporană, Recenzii cărți

🔥 CARTEA ÎNCĂ AUD MUZICA NOASTRĂ ÎN GÂND ARE REDUCERE PE:

► LIBRIS.RO ► ELEFANT.RO ► CARTURESTI.RO ► EMAG.RO

Am început să o îndrăgesc pe Agnes Martin-Lugand încă de la prima carte citită, Oamenii fericiți citesc și beau cafea. Au urmat altele și îmi propun să citesc tot ce a apărut la noi până acum. Stilul ei evoluează cu fiecare carte pe care o publică. Dacă în volumul de debut găsim o acțiune relativ simplă, liniară, fără prea multă analiză psihologică, lucrurile se schimbă odată cu apariția altor lucrări. Cărțile devin mai stufoase, peste 300 de pagini, iar acțiunea mai complexă. Încă aud muzica noastră în gând este o carte diferită de ce am citit înainte, vorbind de autoare. M-a surprins plăcut prin complexitate și evoluția protagoniștilor.

Tabloul familiei perfecte

Yanis și Véra au o căsnicie perfectă, cel puțin în aparență. Se iubesc la fel ca în prima zi și au trei copii minunați. Titlul romanului se referă la replica lor intimă pe care și-o adresează încă de la prima lor întâlnire, ca un mod de a-și arăta dragostea. Mereu s-au susținut unul pe altul și nu s-au eschivat niciun moment din a-și exprima iubirea atât spiritual, cât și fizic. Aproape că nu-ți vine să crezi că există o familie ca a lor în zilele noastre.

Yanis lucrează pentru fratele Vérei, Luc, patronul unei firme de arhitectură. Deși sunt prieteni de mulți ani, Luc îi limitează acestuia creativitatea. Nu avea încredere în planurile mărețe ale lui Yanis și mereu intervenea în proiectele lui atunci când încerca să se ocupe de ele singur. Tensiunea dintre ei ia amploare atunci când apare un client nou – Tristan –, căruia Yanis îi pregătește un proiect important. Problema este că Luc nu vrea să colaboreze cu el. Rezultatul constă în ruperea parteneriatului dintre cei doi bărbați și, implicit, a prieteniei.

Cum să te pierzi pe tine însuți

Yanis încearcă să pună bazele propriei sale firme, unde nimeni nu-i va spune ce să facă. Tristan se oferă să-l sprijine financiar pentru a-l ajuta să pună proiectul pe picioare. Véra îl susține în tot ceea ce face, chiar dacă asta înseamnă să-și piardă fratele și cea mai bună prietenă, Charlotte.

Este ciudat cum un om bogat și impunător ca Tristan se oferă să împrumute bani cuiva pe care abia dacă îl cunoaște. Are o personalitate puternică, însă abordează toate situațiile cu un calm imperturbabil. Yanis este sceptic la început și refuză oferta, însă acceptă pentru a-și găsi rostul și a se pune pe picioare. Doar că munca neîncetată și ambiția de a-și pune afacerea pe picioare îl schimbă în rău pe parcursul lunilor ce vor veni. Yanis lipsește de acasă prea mult, lăsând-o pe Véra să se ocupe de copii. Devine neglijent, se reapucă de fumat și cade în capcana băuturii. Degradarea lui fizică și morală îl ruinează. Iar soția lui este vizibil afectată de atitudinea lui.

📚 Îți place cartea până acum? Vezi toată lista de cărți scrise de Agnes Martin-Lugand

Proastei dispoziții i se adăuga acum o pasivitate, o moleșeală pe care nu i-o știam. Părea că se târăște, că nu mai face nimic, că nu mai are chef de nimic. Nu-l văzusem niciodată așa. […]  Nu mai împărtășeam decât săruturi și întotdeauna la inițiativa mea. Fugea de atingerea mea. […] Niciodată nu mi-aș fi putut imagina că Yanis va deveni într-atât de străin.

În timp ce familia ei se ruinează, Tristan își face apariția constant în viața Vérei și a copiilor. Este mereu acolo pentru ei, gata să-i ajute. Nu pare un lucru bizar pentru cineva care vrea să fie un prieten bun. Apropierea lui culminează cu degradarea continuă a lui Yanis. Dar nu cumva ascunde ceva sub acea mască de salvator și sprijin al familiei?

Roman despre familie, dragoste și ambiție

Mi-a plăcut mult stilul în care este scrisă această carte. Spre surprinderea mea, este narată din dublă perspectivă. Majoritatea capitolelor sunt vocea Vérei, iar câteva sunt narate de către Yanis. Astfel, avem acces la gândurile ambilor protagoniști. Prologul este la persoana a treia, unde un personaj misterios privește din umbră o scenă a familiei fericite. Există mai mult suspans decât în alte cărți ale autoarei, care te face să nu lași cartea din mână.

Romanul este captivant și prezintă viața de familie cu suișuri și coborâșuri, cu ambiții ce par imposibile și obstacole care trebuie depășite. Viața perfectă a familiei se clatină atunci când Yanis vrea să facă o schimbare majoră în viața lui. Iar consecințele sunt extreme pentru soție și copii. Cum vor face față greutăților și presiunilor veți putea afla doar citind romanul care mi-a plăcut atât de mult.

Titlu: Încă Aud Muzica Noastră în Gând
Autor: Agnes Martin-Lugand
Nr. Pagini: 352
Publicată la 24.06.2020

Recenzie ”Patimi înălțătoare” de Rafaela Melinte

M-am obișnuit atunci când citesc să îmi iau ceva bun lângă mine. Fie îmi fac prăjituri cu diferite arome, fie îmi iau câteva semințe gustoase pe care le asezonez mereu cu un ceai, cafea sau ciocolată caldă. În ultima vreme, am început să citesc tot mai mult și mi-am...

Recenzie „Unde ai dispărut, Bernadette?” de Maria Semple

De mult timp nu am citit un roman atât de ingenios și de ciudat, în același timp. Unde ai dispărut, Bernadette? este un roman al cărui nume te poate induce în eroare. Poate trimite la multe genuri literare, cum ar fi dragoste, dramă sau roman polițist. În ceea ce mă...

Recenzie ”În armonie cu natura” de Andreea Ilie

Despre autor: Andreea Ilie este o adolescentă de doar 15 ani, care a debutat anul acesta, în plină pandemie, cu romanul pentru copii ”În armonie cu natura”. Ea a fost dintotdeauna fascinată de magia și farmecul pădurii  care au inspirat-o să scrie această carte...

Andreea Stănărîngă este redactor Booknation.ro de 341 zile și a scris până acum 42 articole. Se află pe poziția 27 din 142 de redatori, fiind astfel un Redactor Foarte Activ. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Andreea Stănărîngă aici.