Recenzie Iubito, eu mă micşorez! de Pascal Bruckner

Autor: Pascal Bruckner
An apariție : 2008
Editura: Trei
Nr. Pagini: 162
Recenzie de Diana Elena Neaţă
Publicată la December 2, 2014

iubito-eu-ma-micsorez_1_produsPascal Bruckner este unul din cei mai cunoscuţi scriitori francezi contemporani. Unul din romanele sale cele mai cunoscute este Mon Petit MariIubito, eu mă micşorez în varianta românească. Potrivit spuselor sale, acest roman “se înscrie într-o tradiție literara şi picturală […] referitoare la transformarea corpului, dilatarea, mărirea, diminuarea lui, tradiție care merge de la Rabelais la Marcel Ayme, trecând prin Swift, Voltaire, Balzac, Lewis Carroll, F. S. Fitzgerald, Richard Matheson și mulţi alții. Într-o epocă în care omenirea, după câte ne anunță savanții, nu încetează să crească în înălțime, romanul meu reia, dintr-un unghi nou tema micșorării”.

Iubito, eu mă micşorez este un roman comic şi usturător în acelaşi timp, însă poate fi interpretat şi drept o plidă filosofică după cum foarte bine remarcă jurnaliştii de la Livre Hebdo. La început, diferenţa de înălţime nu a fost un impediment pentru iubirea dintre Solange (ce avea înălţimea de 1.85) şi Leon (înălţime iniţială: 1.66 m). Cei doi ajung să îşi întemeieze o familie, însă pe măsură ce un nou copil apărea în viaţa lor (au avut 4), Leon scădea în înălţime… într-un final ajungând să măsoare doar 10 cm. Din acel moment, Leon începe să aibă nişte aventuri la care nu s-ar fi gândit niciodată.

Iubito, eu mă micşorez este o carte care se citeşte cu zâmbetul pe buze deşi tratează (în mod metaforic) un subiect serios: respectul de sine şi respectul faţă de părinţi. E o carte care nu are cum să nu placă şi care chiar vă va de gândit! Este scrisă într-un mod lejer, destins – tipic romanelor cu o doză de unor (zic eu). Un roman care cu siguranță va marca istoria literaturii şi se va bucura cu siguranţă de succes!

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Pascal Bruckner.

Recomand această carte având convingerea că veţi fi cu toţii încântaţi de ce veţi citi şi, la rândul vostru o veţi recomanda mai departe!

Un roman savuros. O lectură amuzantă pe gustul tuturor!