Recenzie “Legături primejdioase: Deznodământul #2” de Nora Roberts

Autor: Nora Roberts
An apariție : 2014
Editura: Lira
Nr. Pagini: 349

Legaturi primejdioase, Deznodamantul de Nora RobertsDeşi nu sunt iubitoare de romane romantice, mizând mai mult pe partea de fantasy, Nora Roberts nu reuşeşte numai să mă prindă în mreje, ba chiar îmi întipăreşte şi un “zâmbet tâmp” pe faţă.

Cel mai recent “zâmbet tâmp” marca Nora Roberts mi l-am câştigat citind Deznodământul, al doilea volum din seria Legături primejdioase. Iniţial, când m-am lăsat purtată de poveste, în Mâna destinului, crezusem că Legături primejdioase este o nouă îmbrăcăminte a eternei iubiri descoperite sub fiorii adrenalinei şi ai pericolulului. M-am bucurat să găsesc mult mai mult decât un alt veşmânt.

Mâna destinului este menit să-ţi trezească un pic de interes, să-ţi zgândărească un pic curiozitatea, să-ţi cerşească un pic de atenţie. După ce şi-a făcut treaba, vine Deznodământul care-ţi creionează o poveste de dragoste în cele mai mici detalii. Suntem alergaţi de asasina Jai Maddok pe străzile New York-ului, ne plimbăm pe străzile Florenţei, facem o incursiune în istoria familie Romanov, vânăm două din faimoasele ouă Faberge şi suntem cuceriţi de farmecul lui Ash.

Romanul are încă de la început o notă de rău augur. Lila este prinsă şi descusută despre relaţia ei cu Ash de către mama şi sora acestuia, la funeraliile lui Oliver. Apoi, tatăl lui Ash, o acuză că este doar o parvenită care se prea poate să se afle în spatele uciderii lui Oliver.

Avem o Lila rănită, fioroasă şi pe fugă, fugă ce se răsfrânge asupra unui Ash care vrea să aplaneze cât mai mult din durerea familiei, dar care nu vrea o Lila dispărută de sub ochii săi. Aşadar încă de la început, protagoniştii noştri sunt dispersaţi. Uciderea lui Vinnie, unchiul lui Ash, dă însă “strigătul de adunare” şi tot orgoliul şi mândria rănită este aruncat pentru a redeveni sprijinul celuilalt.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Nora Roberts.

Odată ajunşi în acest punct, în ciuda dramei din jur, lucrurile se redresează, atât Ash cât şi Lila conştientizând că mărunţişurile trebuie, pentru moment, uitate într-un sertar. Punându-şi talentele de observatori şi de “om bun la toate” în acţiune, Ash şi Lila se vor afunda tot mai mult într-o poveste unde asasinii te privesc de după orice colţ, iar obsesiile unora îi împing până la a călca pe cadavre. Toate acestea însă nu vor face decât să dea şi mai multă savoare iubirii ce se înfiripă.

Lila este un personaj atât de dulce şi de bine definit încât este inevitabil ca tu, ca şi cititor să nu o îndrăgeşti, să nu o iubeşti. Din tabăra adversă, Ash este omul matur care ştie ce vrea, dar are şi răbdarea de a aştepta, de a lăsa lucrurile să se aşeze.

Repari dulapuri, zugrăveşti băi, îl întrebi pe portar despre familia lui şi le zâmbeşti chelnerilor. Când te ating, restul lumii dispare. Când te privesc, văd restul vieţii mele. Am de gând să mă însor cu tine, Lila. Deocamdată îţi las doar timp să te obişnuieşti cu gândul.

Ea creionează lumea în cuvinte, el creionează lumea în culori. Ea, fire liberă, descurcăreaţă, pasăre călătoare, obişnuită să fie singura care se preocupă de propria persoană. El, obişnuit să rezolve problemele tuturor, să fie sprijinul tuturor, omul stabil şi capabil să ia decizii pentru toată lumea. Ea, aer, el foc … piesele de puzzle perfecte pentru o imagine de ansamblu cu multe variabile, o imagine descrisă de ea, dar colorată de el.

Deznodământul este o poveste romantică ţesută din dramă, istorie, bogăţie, creaţie şi culoare. Un roman alert care te vrăjeşte şi-ţi debifează de pe listă partea cu “eu nu citesc romane de dragoste”.