Recenzie “Minți primejdioase”de Alexandra Bracken

Nr. Pagini: 536
Gen Literar: Actiune, aventura
Publicată la 12.10.2018
Nota recenzorului: 7/10
3 (60%) 1 vote

ACUM GĂSEȘTI MINȚI PRIMEJDIOASEDE PE:

Imagini pentru minti primejdioaseAm sentimente mixte în legătură cu această carte, dar se pare că în ultima vreme mi-a fost din ce în ce mai greu să găsesc ACEA carte care să mă lase fără cuvinte din toate punctele de vedere. Nu am refuzat niciodată un roman fantasy/distopic bun, pentru că am avut parte de suficiente în viața mea de citator avid și am impresia că această sursă de inspirație nu o să sece niciodată.

“Minți Primejdioase. Volumul 1″ este o carte interesantă, dar care a avut destul de multe lacune, pe care sper că autoarea să le remedieze pe măsură ce seria avansează. Avem parte de un amalgam de elemente, care îți insuflă sentimente de tot felul, de la emoție, la ras, la confuzie și tristețe. Consider totuși că autoarea mai are de demonstrat, dar repet, aștept volumele viitoare😊

Ruby este o adolescentă care de la vârsta de 10 ani a suferit o schimbare pe care a simțit-o marcant. Suferă de o boală misterioasă, plasată într-un context distopic ciudat. NIAA sau neurodegenerare idiopatică adolescentină acută afectează milioane de adolescenți din intreaga lumea, unii nu îi fac față și mor, alții dezvoltă abilități supranaturale și devin un fel de X-men, pentru o paralelă pe care să o înțelegeți. Exact ca în X-men, aceștia devin pradă pentru guvern, care dorește să îi controleze, să îi țină într-un mediu închis, deoarece frica te obligă să faci lucruri absurde😊 Ruby este extrem de chinuită de viața ei în tabăra Thurmond și dorește să evadeze atunci când secretul ei este pe punctul să fie descoperit de “oamenii răi”. Când se vede în libertate, se alătură unui grup de supraviețuitori, exact ca și ea, în dorința de a cunoaște ce înseamnă acceptarea și protejarea. Împreună cu Liam, Chubs și Zu încearcă să dea un alt sens vieții ei, dar evident o să fie foarte dificil să supraviețuiască într-o lume unde toți ii vânează. Între Ruby și Liam se înfiripă ceva și trebuie văzut dacă pot avea un viitor împreună. Mulțumesc Libris pentru “Minți Primejdioase”, cred că a fost o alegere inspirată.

Like? Universul creat, detaliile din abundență și foarte bine livrate, care te fac să intri efectiv în poveste și să îți imaginezi cu lux de amănunt tot ce Alexandra Bracken și-a imaginat. Pentru un univers distopic, a creat ceva reușit, unic, misterios, puțin apocaliptic, întunecat, cu multe semne de întrebare. Asocierea pe culori mi-a plăcut mult, mi-a adus aminte de un training făcut recent și chiar mi-a dat un vibe pozitiv, fiind original din punctul meu de vedere.

Dislike? Personajele și mai ales Ruby…Personajele nu au fost foarte bine conturate în poveste și am avut mari așteptări pentru a le cunoaște mai bine, dar am rămas cu multe spații goale. Cât despre Ruby?? M-a deranjat teribil… Extrem de nesigură, fricoasă, speriată de orice din jur… enervantă mai pe românește😊Se vede o evoluție mai pe final, însă nu m-a convins. Un alt dislike este modul în care acțiunea a fost împărțită.. Prima parte a cărții a fost extrem de plictisitoare, iar pe la sfârșit acțiunea a căpătat alertă, lucru care nu mi-a plăcut, pentru că voiam să fie ceva mai cursiv și mai bine închegat.

“Minți Primejdioase” per total a fost o lectură bună, promițătoare, însă sper că volumul doi să îmi aducă mai multă satisfacție. Alexandra chiar are potențial și având în vedere succesul pe care cartea a avut-o peste hotare, îmi doresc să fiu și eu pe aceeași lungime de undă cu toți fanii atunci când afirm sus și tare ce poveste minunată tocmai am citit.