Recenzie ”Moștenitoarea focului” (Tronul de cleștar #3) de Sarah J. Maas

Inimă-de-foc- de ce plângi?

Pentru că m-am rătăcit, şopti pământului, şi nu ştiu drumul.

Era ceea ce nu putuse niciodată să-i spună Nehemiei- faptul că, timp de zece ani, nu ştiuse cum să-şi găsească drumul spre casă, pentru că nu mai avea casă.

Moștenitoarea focului continuă seria Tronul de cleștar, o poveste de neuitat, ce te face dependent de aventurile Celaenei Sardothien și de scrierile autoarei Sarah J. Maas.

Aţi fost aduşi înapoi, spunea fiinţa. Toţi jucătorii din jocul neterminat.

Un joc început în zorii timpurilor, când o rasă de demoni crease cheile Wyr și le folosise pentru a pătrunde în această lume, iar Maeve îşi folosise puterile pentru a-i alunga.

În acest al treilea volum al seriei faci cunoștință cu neputința și nesiguranța. Devii nesigur pe tine, pe sentimentele și pe dorințele tale. Celaena Sardothien este mai neputincioasă ca niciodată. Furia și durerea ce o acaparează o anihilează total. Singurul lucru care o mai ține pe linia de plutire este sacrificiul Nehemiei; un sacrificiu pe care prietena ei l-a făcut în speranța că o va obliga pe Celaena să acționeze și să-și asume identitatea de Aelin Ashryver Galathynius, moştenitoarea tronului şi adevărata regină a Terassenului. Dar Celaena nu e pregătită să-și înfrunte trecutul. Neputința de a nu putea salva pe nimeni o face incapabilă de a depăși obstacolele propriului suflet și propriei conștiințe.

Acum caut uneltele care mi-ar putea distruge duşmanul şi nu pot lăsa monstrul să scape, pentru că m-ar face să utilizez acele unelte împotriva regelui, nu să le pun înapoi, cum ar trebui- şi aş fi în stare să distrug întreaga lume de ciudă. Deci, de aceea trebuie să fiu Celaena, nu Aelin- pentru că a fi Aelin ar însemna să mă confrunt cu acele lucruri şi să eliberez acel monstru. Înţelegi?

Deși Chaol o trimite în Wendlyn pentru a o îndepărta de Regele Adarlanului, acesta nu face decât să o împingă în brațele altui dușman, Maeve. Regina Fae nu este decât o regină neutră, preocupată doar de propriul popor. Deși rolul de salvator și-l arogă altcineva, Maeve nu este dispusă nici măcar la împărtășirea informațiilor. Iar pe Aelin nu o vede decât pe o forță al cărei suflu devastator trebuie verificat. Și pentru asta îl trimite pe Prințul Fae nemuritor, Rowan. Rolul lui? Acela de a o antrena pe Aelin în vederea obținerii accesului pe tărâmul lui Maeve.

Maeve, chipul a o mie de legende… şi coşmaruri.

Astfel, sutele de fărămițe ce înseamnă Celaena Sardothien se vede pusă în situația de a-și continua să-și plângă de milă și de a renunța să se mai agațe de simpla promisiune făcută Nehemiei sau de a preia inițiativă și să-și câștige dreptul la informațiile pe care Maeve se presupune ca le deține. Deși Celaena nu s-ar fi așteptat ca Maeve să-și trimită cel mai crud și mai puternic luptător pentru a o antrena, faptul că Rowan este atât de nemilos nu face decât să-i ațâțe focul vinei că merită tot ceea ce i se întâmplă.

-Dar cred că-ţi place să suferi. Colecţionezi cicatrice pentru că vrei să ai o dovadă a faptului că plăteşti pentru păcatele comise.

Însă nimeni nu s-ar fi așteptat ca firea bătăioasă a Celaena să-i cucerească pe cei din jur. Faptul că se rezumă în a se complace în tristețe și vină, îndurând cu stoicism tot antrenamentul nemilos al lui Rowan, făcând până și din renunțarea sa ulterioară la luptă să pară vitejește, le trezește celor din jur sentimente de admirație în ceea ce o privește.

Toată viața ei fusese un antrenament, din clipa în care se născuse. Rowan o putea antrena până leșina și, atâta timp cât avea să-i aducă răspunsurile cu privire la cheile Wyrd, ea avea să joace până la capăt.
Nici măcar nu avea un tron, o coroană sau o curte. Nu le voia. Și putea să-l dea jos pe rege și fiind, pur și simplu, Celaena Sardothein.

Însă, în Moștenitoarea focului, Sarah J. Maas nu o urmărește doar pe Celaena și a ei căutare de informații și pe sine, în principal. Facem slalom și îl urmărim și pe Chaol și Dorian. Un Dorian care trece prin focurile iadului tocmai când inima sa a cunoscut fiorii dragostei alături de tămăduitoarea Sorscha. Chaol, devine un proscris ce pierde tot, chiar și propria-i identitate. Din acel Chaol luptător neînfricat, l-am simțit devenind doar o umbră plină de ranchiună.

-Măcar ai învăţat o lecţie.

….

-Oamenii pe care îi iubeşti sunt arme pe care ei le vor folosi împotriva ta.

Avem șansa să-l cunoaștem și pe vărul lui Aelin, Aedion Ashryver, prin intermediul căruia vom afla câți din poporul Terrasenului au mai supraviețuit războiului. În tot acest timp vom aștepta cu groază reîntâlnirea dintre Aedion și Aelin.

Era nevoie de un monstru pentru a distruge un monstru.

Supriza în acest volum, a venit din tabăra vrăjitoarelor. Manon Cioc-negru a devenit treptat, odată cu alegerea dragonului Abraxos, unul din personajele mele preferate pentru care abia așteptam să întorc foaia și să continui cu aventurile sale. Manon Cioc-negru, moştenitoarea Clanului de Vrăjitoare Cioc-negru, în ciuda dispreţului pe care-l aveam pentru ea, a reuşit să mă cucerească prin firea ei bătăioasă şi a dorinţei cu care crede în Abraxos.

Toate cicatricele, dinții sparți și ghearele rupte, coada mutilată- nu erau semnele unei victime. O, nu! Erau trofeele unui supraviețuitor. Abraxos era un luptător care avusese toți sorții împotriva sa și supraviețuise. Învățase din asta. Triumfase.

Moștenitoarea focului ne pune să dăm nas în nas cu demonii Valgi, descoperim și mai mult din planurile malefice ce încep să prindă viață, scoatem focul ascuns din Celaena și o transformăm în Aelin. Aflăm în detaliu despre ce s-a întâmplat în urmă cu zece ani și cum a fost transformat poporul Terassenului în sclavi.

Stângul. Nehemia.

Dreptul. Ai făcut un jurământ şi ţi-l vei ţine, prin orice mijloace vor fi necesare.

Stângul. Antrenament. Regină.

Dreptul. Căţea. Căţea manipulatoare, cu sânge rece, sadică.

Celaena este genul de protagonistă pentru care speri că odată întoarsă foaia găseşti un pic de noroc şi căldură sufletească şi pentru ea. Practic îţi trezeşte compasiunea. Tronul de cleștar devine o serie ce se savurează volum cu volum. Nicicând sutele de pagini n-au părut mai puţine ca acum. În plus, Moștenitoarea focului mi-a demonstrat că am o inimă trădătoare, dar ce pot face dacă Celaena şi Rowan fac o echipă bestială?!

-Măcar dacă ajungi în iad, spuse el, vibraţiile din pieptul lui bubuind pe trupul ei, atunci vom fi împreună.

-Îl compătimesc deja pe zeul întunericului.

Slăbiciuni umane, magie întunecată, forțe ale răului dezlănțuite, tabere reorganizate, ranchiună, vină, luptă și supraviețuire, de toate avem parte în volumul Moștenitoarea focului. Acest al treilea volum al seriei, ne împrospătează inimile cu fiori noi de dragoste în timp ce ne va îneca în dezamăgire și suferință. Câți își vor regăsi forța interioară pentru a lupta contra răului și la ce vor trebui să renunțe pentru aceasta, vă invit să aflați singuri pășind într-o poveste magică ce vă va ține cu sufletul la gură constant.

Ei supravieţuiseră, când atât de mulţi nu o făcuseră. Şi nimeni altcineva nu putea înţelege cum era să duci acea povară, decât dacă suferise pierderi la fel de mari.

Un volum disponibil și pe site-ul Editurii RAO.

-Nemurirea nu este un dar atât de plăcut pe cât cred muritorii. Poate da naştere unor monştri care te-ar înfricoşa până şi pe tine.