Recenzie “Muntele Familiei Gray” de John Grisham

Autor: John Grisham
Editura: -
Nr. Pagini: 416
Publicată la September 8, 2017

Prima carte citită de John Grisham vine însoţită de o impresie foarte bună şi de un uşor iz de melancolie, deoarece acum ceva ani, acest tip de lectură era printre preferatele mele, însă puţine titluri au reuşit să îmi reaprindă această curiozitate. “Muntele Familiei Gray” mi-a plăcut foarte mult şi m-a ţinut într-o starea de alertă, un element comun pentru cititorii lui Grisham.

În viaţa Samanthei Kofer nu era loc de surprize. Fiică de avocaţi, beneficiind de cea mai bună educaţie oferită de instituţii prestigioase, curtată de firme de top după terminarea facultăţii, ea alege să lucreze pentru cel mai mare cabinet de avocatură din lume, Scully Pershing. Toate planurile îi sunt însă date peste cap de izbucnirea crizei din 2008. Peste noapte, Samantha se vede silită să se mute din Manhattan în Brady, Virginia, orăşel uitat de soartă din inima Apalasiei. De la un salariu anual de 180 000 de dolari, ea ajunge să ofere asistenţă juridică gratuită persoanelor nevoiaşe din bazinul carbonifer american. Şi totuşi, pentru prima oară în viaţă, Samantha simte că poate face cu adevărat diferenţa pentru cineva.

După cum spune acest mic rezumat, viaţa Samanthei s-a schimbat radical în momentul în care se mută în Brady, Virginia. Obişnuită cu un anumit nivel, atât în viaţă cât şi în cazurile pe care le investighează, Sam află că există o altă parte a carierei de avocat şi că nu orice caz se soldează cu un succes răsunător. Realitatea o izbeşte crunt şi află cât de greu este să lupţi singură împotriva unei lumi corupte, care nu vizează decât îmbogăţirea prin mijloace frauduloase. Sam ajunge să empatizeze cu oamenii locului şi îi ajută în rezolvarea cazurilor care îi sunt oferite, nevrând ceva în schimb decât mulţumiri. Uşor uşor îşi da seama de himera pe care banul o reprezintă şi multe lucruri capătă o valoare sentimentală mai mare decât siguranţa materială avută.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de John Grisham.

Mi-a plăcut foarte mult cum Grisham creionează povestea sa, fiind impresionată de realismul de care dă dovadă. Toată acţiunea a fost ca o lecție atât pentru personajul principal dar şi pentru cititor, arătând ce se află în spatele cortinei şi cât de mult o poziţie socială înstărită îţi poate distorsiona perspectiva asupra lumii. Putem considera cartea un thriller, dar au fost introduse pasaje considerabile de dragoste, umor şi puţină aventură, ceea ce asigură reuşita unei lecturi deosebite. Pentru fanii Grisham, autorul vostru preferat continuă să scrie în acelaşi stil care l-a consacrat şi sigur această carte o să fie trecută pe lista de reuşite.