Recenzie „Onoare” de Elif Shafak

de | ian. 12, 2021 | Familie, Ficțiune, Literatură Contemporană, Recenzii cărți

🔥 CARTEA ONOARE ARE REDUCERE PE:

Onoare este o carte foarte interesantă și foarte original scrisă. Atunci și acum, înainte și înapoi, reluat și detaliat. Mi-a plăcut foarte mult. Are ca temă un subiect delicat, pe care eu personal nu-l pot înțelege, iar de acceptat nici n-o se pună problema vreodată indiferent în ce limbă sau cultură mi-ar fi justificat: crimele de onoare.

E o carte despre rasism, discriminare, vină, regret, renunțarea la prejudecați și la o mentalitate greșită; o carte care te face realizezi experiențele nefaste pot reprezenta și calea dură către o schimbare pozitivă. Este o carte despre răzbunare, despre ciocnirea violentă dintre culturi diferite, despre furie și urmările ei, dar și despre iertare și maturizare.

Știu o ridicați din sprâncene, dar personajul meu preferat a fost chiar criminalul. Autoarea mi-a explicat perfect și argumentat, mai mult decât decent toți pașii greșiți pe care acesta i-a făcut, i-a motivat toate deciziile, l-a făcut plătească toate păcatele, și asume toate greșelile, dar mai ales l-a reabilitat magnific, oferindu-i șansa unui nou început. Maturizarea lui n-a fost o plimbare prin parc, dar finalul a meritat tot efortul și toată durerea. L-a transformat din adolescentul care visa stăpânească lumea în bărbatul matur care e mulțumit doar cu o bucățică de cer sub soare, care nu mai înțelege nevoia de putere, ci doar nevoia de dragoste. De la a judeca la a accepta, pasul e foarte mare. De la nesupus și rebel, la receptiv și tolerant cu pași mărunți, mult chin, luptă, regret și durere.

O carte care pleacă de la o definiție învechită și închistată a onoarei și o reinventează. Onoarea nu înseamnă o viață fără bucurii, fără orizont, fără plăceri. Onoarea nu ți-o măsoară cei din exterior. Onoarea doar tu ți-o poți evalua. Onoarea e condiționată de barometrul și gândirea fiecăruia și nu poate fi impusă de ceilalți. Iar conceptul prost înțeles este foarte periculos. Este povestea a trei generații dintr-o familie de kurzi și modul în care educația și cultura le influențează viață. Cutume acceptate tacit din cauza educației de genul unei căsătorii aranjate, a agresiunii sexuale, a imposibilității divorțului, a adulterului, a pierderii virginității înainte de căsătorie atrag dezonoarea și declanșează sarcina răzbunării în mintea celorlalți membri ai familiei. Acest concept de onoare bazat strict pe comportamentul sexual, pe ideea de puritate și castitate mai presus de gând, este susținut de anumite medii socio-culturale, este consimțit și încurajat și este cauza a mii de crime anuale. Numai ideea acest concept este încă practicat, și nu numai în lumea musulmană, este înspăimântătoare. Cartea este scrisă ca un dicționar de termeni și concepții pentru cei neinițiați în hățișul ideologic al lumii musulmane.

📚 Ți-a plăcut recenzia cărții ONOARE?

Vezi toată lista de cărți scrise de Elif Shafak sau...

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA ONOARE CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Onoare
Autor: Elif Shafak
An apariție : 2013
Editura: POLIROM
Nr. Pagini: 392
Publicată la 12.01.2021
Nota recenzorului: 9

Recenzie ”La cinci pași de tine” de Rachael Lippicott

La cinci pași de tine mi-a arătat că suntem mereu la cinci pași distanță de lucrul care ne va schimba  existența. De un eveniment atât de terifiant precum moartea, de o boală incurabilă, sau poate de descoperirea unei mari iubiri, de un miracol, de o fericire care ne...

Angela este redactor Booknation.ro de 1098 zile și a scris până acum 329 articole. Se află pe poziția 3 din 47 de redatori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Angela aici. Angela are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.