Recenzie “Private. Agenţia de investigaţii” de James Patterson, Maxine Paetro

• Private: #1 Suspect şi Private Vegas, scrise în colaborare cu Maxine Paetro
  • Private Games, Private Berlin, Private L.A. şi Private Paris, scrise în colaborare cu Mark Sullivan
  • Private London, în colaborare cu Mark Pearson
  • Private Down Under, în colaborare cu Michael White
  • Private India: City of Fire, în colaborare cu Ashwin Sanghi
  • Private Rio care poartă doar semnatura James Patterson.

Despre Private. Agenţia de investigaţii nu pot afirma că a fost ceva wow, dar trebuie să recunosc faptul că mi-a ţinut curiozitatea în alertă până am ajuns la final. Volumul de faţă are atâtea piste şi poveşti de urmărit încât e inevitabil să nu fii la fiecare pagină intrigat şi curios. Dacă ţi se pare că una dintre poveşti este neinteresantă, atunci ai parte de alte două care să-ţi trezească interesul, dar oricum ar fi nu vei lăsa cartea din mână fără a ajunge la ultima pagină.

Mai întâi, îl urmărim pe Jack Morgan, medaliat pentru fapte de eroism în Afganistan, care, întors acasă, primeşte de la tatăl său, ca un “cadou” agenţia Private Investigations, precum şi o sumă mare de bani pentru a o putea pune pe picioare. Despre tatăl lui Jack, aflăm că este închis pe viaţă pentru jaf şi crimă în închisoarea Corcoran, iar la câteva zile de la cedarea afacerii fiului său este ucis de un alt deţinut. Despre războiul din Afganistan unde Jack Morgan a fost pilot, vom fi ţinuţi la curent până la final şi vom descoperi alături de Jack amintiri oprimate şi adevăruri ascunse inconştient.

Apoi, urmărim evoluţia agenţiei, care numai după cinci ani are sedii deja şi în alte oraşe, agenţia-mamă fiind încontinuare cea din Los Angeles, şi este o agenţie cunoscută pentru investigaţiile de primă clasă cu care îşi duce la bun sfârşit contractele, dar şi pentru maxima discreţie de care dă dovadă.

În afară de Jack Morgan, “şeful cel mare”, îi cunoaştem şi pe ceilalţi membrii valoroşi ai agenţiei PrivateJustine Smith, fostă iubită de-a lui Jack, este psihiatru, psiholog criminalist şi numărul 2 în Private, după Jack; Emilio Cruz, detectiv profesionist şi coasociat la Private; Seymour Kloppemberg alias Doctor Science sau Sci, criminalist-şef; Maureen Roth alias Mo-bot, geniu în computere; Rick del Rio, vechi camarad şi copilotul lui Jack în războiul din Afganistan, ajutor de bază când echipa are nevoie de o mână-n plus de lucru la cazuri; Coleen Molloy, secretara şi actuala iubită a lui Jack.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de James Patterson.

Odată cunoscută echipa, cititorul va fi într-un ritm alert continuu urmărind-o ba pe Justine Smith care încearcă să rezolve cazul “Şcolăriţa” care numără nu mai puţin de paisprezece adolescente ucise cu autor necunoscut, presupus criminal în serie, ba pe Jack pus în încurcătura de a rezolva moartea lui Shelby, fostă iubită, actuală soţie a celui mai bun prieten al său Andy Cushman, ucisă cu sânge rece în propria casă, dar şi în situaţia de a-l ajuta pe unchiul său în descoperirea autorilor din spatele jocurilor dubioase ce au loc în cadrul Ligii Naţionale de Fotbal.

Dotată cu cea mai bună aparatură de criminalistică din stat, Private va fi cea mai bună soluţie în strângerea şi testarea dovezilor în cazul “Şcolăriţa”, caz ce face victime de mai bine de doi ani şi al cărui autor/autori rămân/e încă necunoscut/necunoscuţi, ba mai mult, poliţia nu are nici măcar o singură pistă, fiind astfel o enigmă cu crime în creştere. Dar Justine nu va fi singura pusă în faţa celei mai mari provocări. În partea opusă, se va afla Jack care va trebui nu numai să facă faţă durerii provocate de moartea lui Shelby, dar şi să alerge după un asasin ale cărui urme şi motive rămân total ascunse.

Va putea oare Justine, cu toată tehnologia de la Private să pună capăt valului de crime care terorizează comunitatea? Va putea Jack să-l descopere pe asasinul lui Shelby, dar şi motivele ce au stat la baza odioasei crime? Cine fraudează meciurile de fotbal şi ce impact vor avea dovezile aduse de Private pentru Liga Naţională?

Acestea sunt cele mai importante, dar în nici un caz singurele întrebări care vor ţine cititorul cu sufletul la gură şi-l vor impulsiona să dea pagină după pagină până la ostoirea curiozităţii cu revelaţia adevărului.

Câștigă cartea săptămânii
Peste 8000 iubitori de carte s-au alăturat Tribului Booknation.ro și participă săptămânal la concursul Cartea Săptămânii, în care oferim ca premii multe 📖 foarte faine! Hai și tu! 👍

Descoperă cartea săptămânii