Recenzie “Regatul Furtunilor” de Leigh Bardugo

Nr. Pagini: 420
Gen Literar: Actiune, aventura
Publicată la 21.09.2018
Nota recenzorului: 7/10
Acordă o notă

ACUM GĂSEȘTI REGATUL FURTUNILOR PE:

Imagini pentru Alina and MalAm un mare defect și acela este că vorbesc mult despre cărți. Asta nu cred că este un secret pentru mulți, dar atunci când îmi place foarte mult o carte, sau din contra, nu îmi place, tind să mă justific mai mult decât de obicei pentru că pentru mine, toate cărțile trebuie să fie perfecte!!! Vă spun din start, nu mi-a plăcut “Regatul Furtunilor” de Leigh Bardugo, deci o să dureze ceva această recenzie și sper să nu vă supărați pe mine…

Mi-a plăcut foarte mult primul volum și l-am descoperit cu drag. M-am atașat foarte mult de personaje și de povestea lor, astfel încât al doilea volum l-am așteptat cu o nerăbdare iesită din comun, pentru că știam că urmează să primesc o intrigă pe măsură. În schimb, mai mult m-am enervat și m-am frustrat…Ce m-a deranjat cel mai mult? Relația dintre Mal și Alina. Așteptam o atfel de legătură aici, dar în schimb nu am primit decât gelozie, îndepărtare, frici nejustificare și îndoieli. Nu mi-a plăcut și îmi venea să întru în carte să le dau o mustrare pe cinste, mai ales lui Mal, un Mal pe care cu greu am reușit să îl recunosc în acest volum al doilea.

Pe lângă relația foarte fragilă dintre cei doi, au fost și momente foarte slabe în carte, care m-au plictisit destul de mult și m-au făcut să dau cu putin forward, pentru că nu le înțelegeam rostul. Oricum cred că Leigh Bardugo a maturizat-o pe Alina extrem de repede și au existat momente unde acest lucru s-a simțit forțat. Am simțit uneori că tranziția s-a făcut prea brusc și într-un mod neverosimil, chiar SF. Nu mă înțelegeți greșit, Alina ca personaj a evoluat splendid, dar eu întotdeauna comit greșeala de a face o paralelă cu viața reală.. Întotdeauna strâmb din nas atunci când fac acest lucru.

Singurul lucru care mi-a plăcut din carte a fost culmea, finalul. Cea mai bună parte și cea mai bine scrisă acțiune acolo s-a concentrat, dar evident, m-a și frustrat pentru că a avut parte de un masiv cliffhanger. Dar știam acest lucru, l-am aticipat și ca un copil cuminte, m-am apucat de volumul 3, în liniște. Nu știu dacă trebuie să mă ascultați pe mine când spun că nu mi-a plăcut, pentru că am tot citit recenzii super despre carte și despre serie în general, dar sper că totuși să rezonez măcar cu câțiva dintre voi:)