Recenzie “Regatul Luminilor” de Leigh Bardugo

Editura: Editura Trei
Nr. Pagini: 408
Gen Literar: Actiune, aventura
Publicată la 12.09.2018
Nota recenzorului: 9/10
5 (100%) 1 vote

Nici nu știu dacă să rad sau dacă să plâng că această serie s-a sfârșit. Nu îmi place să fiu egoistă și să doresc să citesc o serie la nesfârșit, pentru că întotdeauna consider că și personajele pe care le iubesc au dreptul la o viață liniștită, nu în permanență în acțiune și dramă. Dar tot îmi vine să plâng pentru că mă părăsesc și nu o să mai citesc despre ele vreodată, deci este o continuă luptă cu decizii și rațiunea mea complicată.

“Regatul Luminilor” de Leigh Bardugo este cartea a treia din faimoasa serie “Grisha” și consider că este cea mai bună. Primul volum mi-a plăcut foarte mult pentru că m-a inițiat într-un univers complex, plin de personaje complicate și fascinante. Pentru al doilea nu pot spune că am un punct de vedere extrem de bine format, deoarece cartea mi s-a părut slăbuță, dar a treia a compensat pe deplin minusurile apărute înainte. Cred că este o concluzie justă, care pune accent foarte mult pe sacrificiu și pe încercările prin care trec personajele noastre pentru libertate. Cred că trăsăturile lor au fost pe primul loc în topul preferințelor mele, deoarece mi-au ajuns la suflet foarte repede prin modul în care au luat anumite decizii. Bine, nu toate deciziile legate de viațq lor m-au încântat, dar majoritatea au izvorât dintr-un altruism ieșit din comun pe care l-am admirat pe tot parcursul cărții.

Imagini pentru lumina

Chiar dacă m-am “certat” puțin cu Alina în volumul 2, acum pot spune cu mâna pe inimă că este mai puternică decât a fost vreodată. Simt pentru ea mai mult decât admirație, pentru a mi-a depășit așteptările și mi-a demonstrat că este un personaj de baza în literatura Fantasy, YA. Înfruntă moartea, distrugerea, suferință, și nu știu cum, reușește să renască, de data aceasta fiindcea mai bună versiune a sa. Are alături și o stea călăuzitoare, probabil știți la cine mă refer. Ce mă pasionează la ea este faptul că nu luptă pentru sine, luptă pentru oamenii ei și pentru anumite lucruri care nu se pot cuantifica, dar care înseamnă mai mult decât orice pe lume pentru ea. Împreună cu ea evoluează și Mal, a cărei dragoste pentru Alina depășește orice piedică și devine mai importantă decât propria sa viață. Știu că sună dramatic, dar chiar există acest tip de personaj, care să te emoționeze până la lacrimi. Leigh Bardugo se pricepe de minune să creioneze personaje marcante, care să îți rămână în suflet mult timp.

Le mulțumesc din suflet celor de la Libris.ro pentru această serie și mă bucur din suflet că am luat decizia să citesc aceste cărți, deoarece au reușit să îmi pună imaginația grav la încercare și mai ales memoria, pentru că sunt foarte multe personaje cu o grămadă de legături și denumiri ciudate, care îți exercită o anumită presiune pe neuroni:) Stilul lui Leigh este așa cum îl știți, frumos, complex, descriptiv, plin de momente importante, care să te țină cu sufletul la gură.

Recomand din suflet cartea pentru iubitorii de YA, dar și pentru cei care doresc să se inițieze în tainele acestui gen, fiind din punctul meu de vedere o carte de top, scrisă de o talentată autoare, Leigh Bardugo.