Recenzie “Regatul Spinilor și al Trandafirilor” de Sarah J. Maas

Autor: Sarah J. Maas
Editura: Editura Rao
Nr. Pagini: 480
Publicată la March 12, 2018
5 (100%) 1 vote

ACUM GĂSEȘTI CARTEA PE:

Image result for a court of thorns and rosesCine a descoperit una dintre cele mai bune serii Fantasy ever???? Evident, Ramona:) Sunt foarte încântată să vă vorbesc puțin despre seria “Regatul Spinilor și al Trandafirilor” de Sarah J. Maas și să vă spun cât de frumoasă, palpitantă și super-mega este!!! Scuzați neologismele ciudate și exagerate, dar chiar mi-a plăcut și vreau să vă dați și voi seama de acest lucru. Nu am citit până acum nimic aparținând autoarei Sarah J. Maas și consider că am pierdut foarte multe, pentru că are un stil fermecător, a cărei acțiune te prinde și te face să te îndrăgostești de personaje, chiar dacă acestea sunt departe de perfecțiune.

Feyre este eroina noastră, o fată care poartă pe umeri îngrijirea tatălui și a surorilor sale. Chiar dacă la un moment dat se bucurau de o situație financiară foarte bună, acum sunt nevoiți să facă foamea. Singură soluție a fost ca Feyre să învețe să vâneze, astfel ajutând familia ei să aibă mâncare și bani pentru a supraviețui. Contextul în care acțiunea este plasată este destul de complex, dar în mare parte se rezumă la: există lumea oamenilor și lumea zânelor, separate de un zid. Oamenii nu au voie să pătrundă în tărâmul zânelor, dar și zânele trebuie să aibă grijă și să minimizeze contactul cu aceștia. Toate aceste reguli sunt cuprinse într-un Tratat, iar încălcarea lui are grave consecințe pentru persoana în culpă. Aflată într-o zi la vânat, Feyre omoară voit o zână, transformată într-un lup fioros. Încălcând Tratatul, aceasta este găsită vinovată și trebuie să dea socoteală. Tamlin, regele Regatului Primăverii o obligă să își părăsească familia și să locuiască în palatul lui. De aici lucrurile interesante încep să aibă loc…

Image result for a court of thorns and rosesCe mi-a plăcutla această carte? De unde să încep? În primul rând, ideea de baza este foarte bună, deși trebuie să recunosc, am mai citit despre oameni care interacționează cu zâne, dar aici lucrurile iau o întorsătură complexă și diferită. Stilul lui Sarah este foarte antrenant, îi place să se joace mult cu descrierile și are un umor super dezvoltat. Da viață uneor personaje frumoase, cu bune și rele, de care te atașezi iremediabil și cu care vrei să petreci cât mai mult timp. Feyre nu este eroina ideală, însă alegerile, greșelile și vorbele sale îl fac pe cititor să o admire profund. Povestea ei de dragoste cu Tamlin poate părea foarte ciudată la prima vedere, însă vă asigur, sunt foarte multe lucruri care îi leagă și foarte multe secrete ni se vor dezvălui pe parcurs. Magia se îmbină cu acțiunea, cu drama, cu momentele vesele, dar și cu cele romantice, pline de pasiune.

Sper că am reușit să vă conving măcar puuuuuuțin de potențialul acestei serii și aștept cu nerăbdare și părerea voastră. Am început volumul 2 deja 🙂