Recenzie “Regatul Umbrelor” de Leigh Bardugo

An apariție : 2013
Editura: Editura Trei
Nr. Pagini: 344
Gen Literar: Actiune, aventura
Publicată la 7.09.2018
4 (80%) 1 vote

Imagini pentru regatul umbrelorNu mi se întâmplă foarte des să aleg o carte fără să citesc mare lucru despre ea. Mai greșesc uneori și încep o poveste după autor, sau pur și simplu după coperta. Cel din urmă motiv m-a convins să aleg trilogia “Grisha”, pentru că sincer, este cineva care nu a observat cât de frumos este ilustrată seria? Nota 10 pentru design și Ramona a căzut în plasă imediat. Oricum, important este că citesc, nu contează motivul pentru care încep o carte, nu?:)

“Regatul Umbrelor” este scrisă de Leigh Bardugo, pe care probabil o știți din duologia “Banda celor 6 ciori”. Spre rușinea mea, nu am citit cele 2 cărți, însă le am frumos în bibliotecă. Poate la un moment dat o să vină și rândul lor. Ceea ce mi-a plăcut extrem de mult la idee cărții este inspirația pe care Leigh a avut-o pentru cadrul în care setează acțiunea. Aici împletește foarte bine realul și imaginarului, și îi dă un twist propriu foarte original, care arată cât talent are. În plus, descrie foarte frumos și reușește să dea naștere unor personaje destul de complicate, după părerea mea, dar plasate într-un cadru logic, unde au sens deplin. Ravka, o țară de inspirație rusă, este adusă în genunchi de războaie, fiind fragmentată de Falia Umbrelor. Acest lucru ii aduce practic declinul, deoarece Falia este un tărâm întunecat, plin de creaturi infioratore, ce omoară tot ce le stă în cale. Două armate apară Ravka, Armata Întâi și Armata a Doua. Oamenii din aceste două armate sunt diferiți, cei din prima fiind oameni obișnuiți, loiali regelui, iar cei din a doua, oameni cu puteri magice, numiți Grisha, care sunt conduși de o prezență misterioasă, Întunecatul.

Intră în scenă Alina Starkov, din Armata Întâi, care nu știe ce puteri fantastice posedă. În curând, lumea Intunecatului o să își dea seama de potențialul Alinei și o să o vrea numai pentru ea. Alina însă nu cedează așa ușor, fiind un personaj foarte complex și inteligent, dar în același timp și fragil. Te poți conecta cu ea facil, pentru că nu are ceva ieșit din comun întâlnit doar în cărți. Nu, Leigh Bardugo aduce influențe “relatable” acesteia. Evoluează foarte frumos și pe parcursul lecturii mi-a plăcut mult să o urmăresc, să văd cum face tranziția de la o fată vulnerabilă, la un personaj puternic, ce luptă până la sacrificiu pentru ceea ce crede. Există și un element romantic in “Regatul Umbrelor”, Alina este în secret îndrăgostită de Mal, cel mai bun prieten al său. Mal a fost tot timpul lângă Alina și mi-a plăcut modul în care s-au completat, deși a durat ceva până când sentimentele adevărate să iasă la iveală. Autoarea a încercat și un iz de triunghi amoros, dar mă bucur că s-a renunțat la idee rapid. Fuguța pe Libris pentru carte.

Per total, recomand din suflet “Regatul Umbrelor”, fiind un început extrem de reușit pentru o serie de succes. Cred că Leigh Bardugo are un talent ieșit din comun în a crea un univers propriu, cu elemente originale, și foarte ușor de înțeles. Deși avem parte de multă acțiune, răsturnări de situație, secrete și conspirație, avem și elemente de dragoste, toate formând o poveste solidă, cu fani foarte înfocați. Trecem la partea a doua din serie.