Am citit câteva cărți de Cecelia Ahern și mi-au plăcut foarte mult. Nu contează că unele au fost mai simple în acțiune, m-a încântat întotdeauna mesajul din spatele acțiunii. Se vede cu ochiul liber că această autoare se folosește de personajele sale pentru a ne transmite un mesaj de impact și din fiecare carte consider că am reușit să învăț ceva folositor.

“ROAR” are un tilul impunător, care parcă instigă la răzvrătire. Este o carte care se citește foarte repede, nu are un număr mare de pagini și fiind vorba de proză scurtă, nu ai nevoie de mult pentru a te afunda în acțiune. Care este cuvântul ce definește această carte? Feminismul. Abundă în înțelesuri și mi-a plăcut foarte mult modul în care Cecelia a ales să ne arate realitatea înconjurătoare. Cartea conține 30 de povești de proză scurtă, fiecare cu o situație atipică în care femeia are nevoie să se facă auzită. O și face, însă fiecare în felul ei. Este extrem de admirabil modul în care fiecare face acest lucru iar linia poveștilor este în mare parte aceeași. Cert este că personajele principale sunt într-un moment de cumpănă și toate simt nevoia să urle, să se plângă sau să se emancipeze, arătând tuturor ca sunt o forță a naturii demnă de luat în considerare.

Situațiile sunt diferite: un personaj nu are parte de afecțiunea pe care simte că o merită, altul nu a reușit să devină mamă, altul dorește să exceleze în job dar nu poate de  toți bărbații cu care se luptă pentru supremație etc. DAR, Ceceliei îi place și supranaturalul și prin urmare îl introduce de fiecare dată când are ocazia. Așa au luat naștere și poveștile cu femeile fantastice, care sfidează gravitația sau legile fizice pe care le cunoaștem toți. Știu, este ceva neobișnuit pentru ea, dar sunt foarte ușor de urmărit și de tras concluzii. Se vede cu ochiul liber că are o pasiune pentru ficțiunea de acest tip și probabil își dorește să aducă un plus de motivație femeii prin conturarea termenului de feminism. Pentru majoritatea cititorilor, plasarea într-o anumită actiune a mesajului îl face mult mai ușor de înteles.

O carte interesantă născută din dorința de a sublinia importanța femeii în societate și de a sparge unele bariere impuse deja și foarte greu de depășit. 🙂

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Cecelia Ahern .

Titlu: Roar
Autor: Cecelia Ahern
Editura: ALL
Nr. Pagini: 384
Publicată la 10.01.2020
Nota recenzorului: 7/10
Ramona Alexandra Popa
Autor: Ramona Alexandra Popa
❝ Iubesc cititul, recenziile, meciurile de snooker si de tenis si serialul Supernatural. Ador cartile cu happy end, eroinele indrazneste si eroii misteriosi. Povestile de dragoste sunt specialitatea mea dar imi plac si cele politiste sau de suspans. ❞
Ramona Alexandra e 👑 Super Erou Booknation.ro
Redactor de 1095 zile pe Booknation.ro
toate articolele scrise de Ramona Alexandra Popa