Recenzie ”Secretele din Strada Portului – Seria Vera Stanhope #6” de Ann Cleeves

by | May 6, 2021 | Beletristică, Horror și Thriller, Mister, Recenzii cărți, Suspans

🔥 CARTEA SECRETELE DIN STRADA PORTULUI - SERIA VERA STANHOPE #6 ARE REDUCERE PE:

Ann Cleeves este cunoscută și ca noua Agatha Christie datorită numeroaselor romane polițiste scrise și stilului asemănător marcat de răsturnări de situație și de informații fragmentate ce alcătuiesc un adevărat puzzle pe care investigatorul trebuie să-l asambleze pentru a dezlega enigma. Este recunoscută mai ales pentru cele două serii scrise care au fost și ecranizate: Vera Stanhope și Shetland. Recunosc că eram foarte curioasa să fac cunoștință cu Vera și nu m-a dezamăgit deloc.

Secretele din Strada Portului este cartea a șasea din seria misterelor Verei Stanhope, a apărut în 2015 la editura Crime Scene Press și poate fi citită stand-alone fără probleme deoarece cazul nu are legătură cu părțile anterioare.

Echipa Verei nu are mulți membri și încă se sudează ca grup. Vera este o tipă bizară și ușor asocială. Supraponderală, trecută bine de prima tinerețe, necăsătorită, solitară, trăiește izolată în casa moștenită de la tatăl său. Orfană de mamă de mică, relația pe care a avut-o cu tatăl pare încă s-o apese. Urmele rămase de la educația primită sunt adânci, dar nu sunt dezvăluite în totalitate. Este o profesionistă și își iubește meseria, dar sta cam rău la capitolul socializare și comunicare. Este impulsivă și vulcanică, expeditivă cu nepoftiții și curioasă cu secretoșii, băgăcioasă, înfiptă, indiscretă, urâcioasă. Dar nu vă lăsați înșelați de aparențe, deoarece are o inimă de aur și mulți scheleți în dulap.

În momentul în care este angajată într-o anchetă, Vera se dedică total. E adevărat că în afară de job, viața ei este destul de searbădă. De fapt, viața personală lipsește cu desăvârșire. Are pretenția ca și cei doi asistenți ai săi să fie la fel de dedicați, iar pentru Holly Lawson acest lucru este întâmpinat cu entuziasm deoarece urmărește o promovare. Nu același lucru se poate spune despre Joe Ashworth care se împarte destul de greu între obligațiile profesionale și nesfârșitele responsabilități venite din partea numeroasei sale familii. Norocul lui este că Vera îl privește ca pe un fiu și mai face concesii, dar când tensiunea crește, nu este întotdeauna evitat de locomotiva ce merge la turație maximă și scuipă foc numită Vera și simte pe propria piele nemulțumirea și duritatea acesteia.

Chiar acest detectiv, preferatul Verei, Joe, venind din Newcastle împreună cu fiica sa, este martor fără voie la uciderea unei femei în metroul cu care se întorceau acasă. Nimeni nu vede nimic, nimeni nu realizează că a fost comisă o crimă până când în urma unor probleme pe linie pasagerii sunt rugați să coboare, iar victima nu face nicio mișcare. Prima care realizează că Margaret Krukowski fusese înjunghiată mortal este chiar fiica detectivului, Jessie.

Margaret Krukowski era o femeie de 70 de ani, discretă, elegantă, cultă și încă frumoasă, admirată și invidiată în egală măsură pe strada și în comunitatea în care trăia. Era implicată în muncă voluntară și întreprindea tot felul de acțiuni caritabile. A trăit de zeci de ani în mansarda unei case, într-un cartier sărac, o casă transformată de noua proprietară de câțiva ani în pensiune. Margaret a legat o relație de prietenie cu Kate, noua proprietară, și a ajutat-o la administrarea acesteia în schimbul chiriei. Trecutul ei a fost un mister pentru toată lumea, iar în momentul în care secretul tinereții ei este dezvăluit, Vera realizează că a plecat pe un drum greșit. Pe măsură ce descoperim evenimente din tinerețea lui Margaret, ne confruntăm cu din ce în ce mai mulți suspecți. Personajele sunt construite atent și fiecare ridică câte o suspiciune și intră pe rând în vizorul detectivilor.

Întrebarea care rămâne este de ce ar vrea cineva să ucidă o doamnă atât de drăguță și săritoare ca Margaret?

📚 Ți-a plăcut recenzia cărții SECRETELE DIN STRADA PORTULUI - SERIA VERA STANHOPE #6?

Vezi toată lista de cărți scrise de Ann Cleeves sau...

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA SECRETELE DIN STRADA PORTULUI - SERIA VERA STANHOPE #6 CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Secretele Din Strada Portului - Seria Vera Stanhope #6
Autor: Ann Cleeves
Editura: CRIME SCENE PRESS
Nr. Pagini: 280
Publicată la 6.05.2021
Nota recenzorului: 8

Recenzie ”House of Hollow” de Krystal Sutherland

Am fost convinsă că va fi dragoste la prima vedere, probabil impulsionată de coperta extraordinară și de ratingul fabulos de pe Goodreads, dar ceva nu s-a legat între noi. Poate că totul mi s-ar fi părut mai interesant dacă autoarea alegea să meargă pe fantasy, în loc...

Recenzie “Jumătatea dispărută” de Brit Bennett

Jumătatea dispărută, lansată în vara anului 2020, a câștigat primul loc la secțiunea de ficțiune istorică din cadrul Goodreads Choise Awards 2020 și a fost publicată deja și în română de Editura Trei. Este o poveste despre schimbare, despre avantajele și...

Recenzie “Să reîncepem să visăm” de Papa Francisc

"Să reîncepem să visăm" este o carte ce face parte din genul Literatură creștină. Dar ar putea fi la fel de bine încadrată și la genul Literatură motivațională. Este scrisă de Papa Francisc, conducătorul din prezent al Bisericii Catolice de la Vatican, în colaborare...

Angela este redactor Booknation.ro de 884 zile și a scris până acum 211 articole. Se află pe poziția 4 din 36 de redatori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Angela aici. Angela are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.