Recenzie „Silver Bay”de Jojo Moyes

by | Oct 5, 2019 | Beletristică, Recenzii cărți

🔥 CARTEA SILVER BAYDE ARE REDUCERE PE:

Am citit majoritatea cărților lui Jojo Moyes apărute la noi, în afară de trilogia Me Before You. Am observat la fiecare dintre ele un început nu prea promițător, cu lucruri confuze, care nu se leagă. Însă, după primele 50-100 de pagini, povestea prinde contur, iar acțiunea devine din ce în ce mai interesantă și ajungi să nu mai lași cartea din mână. Așa a fost și cu Silver Bay: mi-a fost greu să înțeleg ceva din primele capitole – povestea este spusă din perspectiva mai multor personaje – , după care citeam până adormeam.

Cartea debutează cu povestea lui Kathleen, mătușa Lizei și proprietara hotelului din Silver Bay, care a prins un rechin pe vremea când era tânără, lucru care i-a adus faimă în rândul locuitorilor micului oraș. Principalele preocupări ale oamenilor de aici sunt pescuitul, mersul cu barca și observarea delfinilor și a balenelor. Liza McCullen se izolează aici împreună cu fiica ei, Hannah, pentru a uita de traumele suferite în trecut. Povestea ei este dezvăluită destul de târziu în carte, din care putem înțelege atitudinea rece și dorința de izolare.

Sosirea lui Mike pe insulă tulbură liniștea Lizei, dar și pe cea a locuitorilor orașului. Trimis din Londra să facă cercetări pentru construirea unui resort de lux, Mike devine atras de Liza și de viața din Silver Bay. Își dă seama că jobul de succes și luxul cu care a fost obișnuit – și chiar logodnica –  nu îl fac fericit. Nu-și dezvăluie planurile de la început, venind doar ca un turist. După ce se împrietenește cu localnicii și mai ales cu fiica Lizei, realizează cât de tare i-ar putea afecta acest proiect de modernizare. Astfel, ia o decizie radicală cu privire la viața și cariera lui.

Liza încearcă pe cât posibil să-l respingă pe Mike, până ce bărbatul îi salvează viața fiicei ei. Personaj feminin complex, original și bine conturat, Liza încearcă să fugă de trecutul sumbru care i-a schimbat viața, dar nu poate. Hannah este un copil mult prea inteligent pentru unsprezece ani și se împrietenește destul de repede cu Mike. Accentul nu este pus pe povestea dintre personaje sau pe sentimentele lor, ci pe salvarea acelui mic paradis australian și pe ocrotirea animalelor marine.

Mike încearcă să se revanșeze dându-și demisia de la compania unde lucra, condusă chiar de tatăl logodnicei (sau fosta). Dar va fi acest lucru suficient pentru a recâștiga încrederea Lizei și a locuitorilor insulei? Va putea Liza să lase trecutul în urmă? Răspunsul este nu, mai ales când lucrurile iau o întorsătură cu totul neașteptată. Jojo Moyes este o autoare forte atentă la detalii și foarte pricepută în a scrie povești pe care să le devorezi până la capăt.

📚 Ți-a plăcut recenzia cărții SILVER BAYDE?

Vezi toată lista de cărți scrise de Jojo Moyes sau...

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA SILVER BAYDE CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Silver Bayde
Autor: Jojo Moyes
Editura: LITERA
Nr. Pagini: 368
Publicată la 5.10.2019
Nota recenzorului: 10

Recenzie “Sufocare” de George Arion

Recenzie “Sufocare” de George Arion

Sunt foarte interesante ideea și spațiul pe care George Arion ni le propune ca ambient pentru desfășurarea cărții sale. Barintown nu este un oraș pe care îl poți localiza pe harta, dar asta nu înseamnă că nu poate fi real. Și din moment ce autorul își scrie toate...

Recenzie „Acolo, chiar acolo” de Tommy Orange

Chiar dacă suntem generația Google, cea care în câteva secunde poate afla orice despre oricine, puțini dintre noi suntem cunoscători adevărați sau curioși să aflăm detaliile despre istoria unei societăți oarecum închise în fața lumii, protejați de stat în rezervații....

Andreea Stănărîngă este redactor Booknation.ro de 649 zile și a scris până acum 82 articole. Se află pe poziția 7 din 36 de redatori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Andreea Stănărîngă aici.