Recenzie ”Sub Dom vol.1 și vol.2 ” de Stephen King

de | iul. 28, 2022 | Recenzii cărți

🔥 CARTEA SUB DOM VOL.1 ȘI VOL.2 ARE REDUCERE PE:

Nu mă înțelegeți greșit – eu îl iubesc pe Stephen King, însă uneori Doamne, scrie niște povești interminabile de am impresia că voi avea de o viață pentru a termina cartea cu pricina. Așa am pățit cu ”Sub Dom vol.1 și vol.2 ”, o poveste re-editată la Editura Nemira, de această dată sub forma unei set de două volume. Știu că acum ceva ani era o singură carte, dar probabil este foarte greu de mânuit, așa că decizia de a face două volume mi s-a părut inspirată. Cartea a beneficiat și de o ecranizare, dacă nu mă înșel. Oricum, este o poveste de baza în CV-ul cultural al Regelui, așa că vă recomand cu căldură să o încercați și sunt sigură că o să vă placă.

Îmi place foarte mult confuzia creată mereu în jurul genului pe care SK îl abordează. Unii spun că este Fantasy, SF sau altele, eu spun că Regele este un mare psiholog și se bazează 90% pe psihologia umană pentru a creiona poveștile sale. Totul pornește de la mintea umană și de la percepțiile sale și tocmai după aceea povestea se poate contura.  Sper că sunteți de acord cu mine.

Într-o zi ca oricare alta, orășelul Chester’s Mill din Maine se trezește rupt de lume, despărțit de aceasta de o barieră invizibilă și de neînvins. Nimeni nu știe ce este, de unde vine și când se va disipa. Domul invizibil se dovedește fatal pentru ființele umane. Dale Barbara e veteran de război și, mai nou, bucătar. El face echipă cu proprietara ziarului local, cu o asistentă medicală și cu trei copii curajoși. Adversarul lor este un politician fără scrupule, James „Big Jim“ Rennie, care nu s-ar da în lături de la nimic pentru a obține puterea asupra locuitorilor izolați. Dar marele dușman al tuturor se dovedește a fi Domul… Iar zilele tuturor par a fi numărate.

Ideea de baza este genială. Un glob imens cade peste orășelul Chester’s Mill și practic, îl închide ermetic. Nimic nu iese, nimic nu întră și aici vorbim de NIMIC. Oamenii care au rămas înăuntru trebuie să găsească o cale de supraviețuire, mai ales că nici aerul curat nu are cum să își facă loc printre pereții globului. Resursele se epuizează și lumea începe să devină din ce în ce mai disperată. Atunci când panică începe să se instaleze, mintea trebuie să fie limpede pentru a putea găși soluții, însă puțini sunt în stare să gândească limpede în fața unei asemenea situații.

Marele conflict se poartă între Dale Barbara și Big Jim Rennie, două personaje antagonice, ce reprezintă fix ca în basme lupta dintre bine și rău. Ce este impresionant la Stephen este modul în care reușește să construiască aceste personaje cu trăsături PURE, fără să lase într-un fel vreun dubiu. Cel putin în cazul personajului negativ, aceste este 100% pure evil și nu găsește niciodată cale de întoarcere. Pe lângă cei doi, mai avem personaje care vor face parte activ din intrigă și vă asigur că toți sunt extrem de interesanți, cu tipologii extrem de diferite.

Ca durata, cartea nu se întinde pe mult timp, ci maxim o săptămână, însă intriga este atât de dinamică, încât SK a avut nevoie de 1200 de pagini pentru a povești tot ce are pe suflet. În momentul în care cei prinși sub dom realizează ce li se întâmplă, lupta pentru supraviețuire începe și deși sunt conștienți că nu au unde să se ducă, latura cea mai neagră iese la iveală și atunci Iadul se dezlănțuie.

De aceea am spus că această carte este psihologie pură, pentru că nu se pune accent pe partea de Fantasy, ci explorează modul în care omul se schimbă atunci când este pus în fața unui scenariu apocaliptic. Variantele nu sunt foarte multe și vă puteți da seama că aici vorbim despre un adevărat măcel și de o lege a naturii brutală.

Ți-a plăcut recenzia cărții SUB DOM VOL.1 ȘI VOL.2?

👉 Vezi toată lista de cărți scrise de Stephen King

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA SUB DOM VOL.1 ȘI VOL.2 CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Sub Dom Vol.1 și Vol.2
Autor: Stephen King
An apariție : 2022
Editura: NEMIRA
Nr. Pagini: 1200
Gen Literar: Fantasy
Nota recenzorului: 9 / 10
Vizualizari recenzie: 5138

Recenzie ”Legendarii” de Tracy Deonn

Recenzie ”Legendarii” de Tracy Deonn

Legendarii, o poveste despre legendele Arthuriene După ce mama Brianei Matthews moare, aceasta încearcă să facă orice pentru a uita de durere și de suferință. Așa că programul pentru liceeni de la colegiul din Carolina de Nord pare cea mai bună decizie pentru ca Bree...

Recenzie „Achiziția” de TL Swan

Recenzie „Achiziția” de TL Swan

Atunci când ai un feeling bun în legătură cu o carte sau cu un personaj, urmează acel feeling pentru că știe el ce zice. Exact așa am făcut și eu cu Tristan Miles, pentru că am simțit o chimie super puternică cu acesta atunci când citeam "Escala". M-a atras mult mai...

Recenzie „Semipur” de Jennifer L. Armentrout

Sunt doar cuvinte, iar cuvintele n-au nicio valoare. Numai faptele au valoare. După ceva timp, Jennifer L. Armentrout revine în rubrica mea de recenzii. În ultima perioadă m-am confruntat cu un reading slump cum nu cred ca am mai avut vreodată. Trebuia să știu că...

Ramona Alexandra Popescu este redactor Booknation.ro de 2024 zile și a scris până acum 481 articole. Se află pe poziția 2 din 53 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Ramona Alexandra Popescu aici. Ramona Alexandra Popescu are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.
Cititul este pasiunea mea si nu m-as vedea facand altceva. Orice carte reprezinta pentru mine un prilej de relaxare si nu exista un loc mai bun in care as vrea sa fiu.