Recenzie „Vânătoare de asfinţituri pe Strada 42” de Bogdan Hrib

Autor: Bogdan Hrib
Editura: Tritonic
Nr. Pagini: 112

12781977_973083419441032_1264079504_nBogdan Hrib, editor, fotograf, jurnalist şi scriitor român s-a născut pe 14 decembrie 1966, în Bucureşti. A absolvit Facultatea de Construcții Civile, dar n-a lucrat niciodată în domeniu. La începutul anilor ’90 a publicat o serie de fotoreportaje și anchete în diferite ziare și reviste, în 1992 și-a deschis o agenție de publicitate, iar în 1993 a fondat Editura Tritonic.

În ceea ce priveşte arta scriitoricească, Bogdan Hrib a scris seria poliţistă Stelian Munteanu, din care fac parte volumele “Filiera grecească”, “Blestemul manuscrisului”, “Somalia, Mon Amour”, “Ucideţi generalul” şi “Vânătoare de asfinţituri pe Strada 42″; Ultima fotografie, Terapie pentru crimă, 3+1, România Noir. O antologie de povestiri mystery & thriller.

Prin Vânătoare de asfinţituri pe Strada 42, cititorul porneşte într- o călătorie unde “urmele se şterg dacă păşeşti înapoi”. Merge mai întâi în Copenhaga, pe urmele bicicletei roz şi a misterioasei sale proprietare, apoi în Bucureşti în plină acţiune de terorism, ajunge în New York, un oraş cu un “zumzet greu ca de turn Babel”, pentru a reveni în Bucureşti în plin mister al apariţiei paşilor roz şi violet.

Vânătoare de asfinţituri pe Strada 42 este o culegere de povestiri al cărei principal personaj este Stelian Munteanu, un editor, ce a dat în timpul vieţii peste situaţii care mai din care mai ciudate de la a merge în Copenhaga să-şi înveţe prietenul să meargă pe bicicletă până la rolul de interogator în cazul uciderii scriitorului Nicuşor Tătărescu.

Iniţial, prin povestirea “Bicicleta roz”, cititorului i se dă iluzia falsă că Vânătoare de asfinţituri pe Strada 42 este o simplă culegere de povestiri hilare: Toni Demetriade, Comisar al Poliţiei Române, delegat în Danemarca, îi solicită prezenţa urgentă în Copenhaga prietenului său, Stelian Munteanu; odată ajuns în Copenhaga, aflăm odată cu Stelian că urgenţa era faptul că Toni doreşte a învăţa să meargă pe bicicletă şi are nevoie de un profesor; nimic mai hilar. Participăm la lecţiile de biciclism ale domnului Demetriade, căzăturile, urmărirea bicicletei roz zărită în mici flash-uri şi sfârşim prin iubirea fulger al lui Toni descoperită în timpul unui accident de ciclism.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Bogdan Hrib.

Dăm pagina aşteptându-ne la o altă povestire cu iz hilar şi suntem prinşi în urmărirea unui terorist ce deschide focul în plină gară bucureşteană. Căutând motivele din spatele cumplitului incident, suntem prinşi într-o crimă odioasă unde personaje principale sunt un editor de carte, Loren Stamatiu şi al său scriitor Nicuşor Tătărescu, trezindu-ne apoi în plină anchetă într-un caz de răpire desprins parcă din filmele americane.

Prin intermediul personajului Stelian Munteanu, cititorul se vede prins într-o istorie ce arată faţa hâdă a lumii, unde se întâmplă lucruri, aparent, fără motiv, o lume unde dacă “ni se umple paharul” putem recurge la acţiuni de care nu ne credeam capabili şi unde putem trece de la o extremă la alta înainte de a avea şansa să facem distincţie între ieri şi azi.

Bogdan Hrib își invită cititorii să foreze în mintea umană și să se pună atât în postura de victimă cât și în cea de atacator, astfel încât să se întrebe: ar schimba ceva din acțiunile lor trecute? ar fi acționat altfel dacă ar fi fost puși în posturile personajelor?

Câștigă cartea săptămânii
Peste 8000 iubitori de carte s-au alăturat Tribului Booknation.ro și participă săptămânal la concursul Cartea Săptămânii, în care oferim ca premii multe 📖 foarte faine! Hai și tu! 👍

Descoperă cartea săptămânii