Recenzie „Vânătoare de asfinţituri pe Strada 42” de Bogdan Hrib

de | mart. 4, 2016 | Literatura Română, Mister, Recenzii cărți

🔥 CARTEA VÂNĂTOARE DE ASFINŢITURI PE STRADA 42 ARE REDUCERE PE:

12781977_973083419441032_1264079504_nBogdan Hrib, editor, fotograf, jurnalist şi scriitor român s-a născut pe 14 decembrie 1966, în Bucureşti. A absolvit Facultatea de Construcții Civile, dar n-a lucrat niciodată în domeniu. La începutul anilor ’90 a publicat o serie de fotoreportaje și anchete în diferite ziare și reviste, în 1992 și-a deschis o agenție de publicitate, iar în 1993 a fondat Editura Tritonic.

În ceea ce priveşte arta scriitoricească, Bogdan Hrib a scris seria poliţistă Stelian Munteanu, din care fac parte volumele „Filiera grecească”, „Blestemul manuscrisului”, „Somalia, Mon Amour”, „Ucideţi generalul” şi „Vânătoare de asfinţituri pe Strada 42″; Ultima fotografie, Terapie pentru crimă, 3+1, România Noir. O antologie de povestiri mystery & thriller.

Prin Vânătoare de asfinţituri pe Strada 42, cititorul porneşte într- o călătorie unde „urmele se şterg dacă păşeşti înapoi”. Merge mai întâi în Copenhaga, pe urmele bicicletei roz şi a misterioasei sale proprietare, apoi în Bucureşti în plină acţiune de terorism, ajunge în New York, un oraş cu un „zumzet greu ca de turn Babel”, pentru a reveni în Bucureşti în plin mister al apariţiei paşilor roz şi violet.

Vânătoare de asfinţituri pe Strada 42 este o culegere de povestiri al cărei principal personaj este Stelian Munteanu, un editor, ce a dat în timpul vieţii peste situaţii care mai din care mai ciudate de la a merge în Copenhaga să-şi înveţe prietenul să meargă pe bicicletă până la rolul de interogator în cazul uciderii scriitorului Nicuşor Tătărescu.

Dacă îți place recenzia cărții VÂNĂTOARE DE ASFINŢITURI PE STRADA 42, atunci vezi 👉 lista cărților scrise de Bogdan Hrib

Iniţial, prin povestirea „Bicicleta roz”, cititorului i se dă iluzia falsă că Vânătoare de asfinţituri pe Strada 42 este o simplă culegere de povestiri hilare: Toni Demetriade, Comisar al Poliţiei Române, delegat în Danemarca, îi solicită prezenţa urgentă în Copenhaga prietenului său, Stelian Munteanu; odată ajuns în Copenhaga, aflăm odată cu Stelian că urgenţa era faptul că Toni doreşte a învăţa să meargă pe bicicletă şi are nevoie de un profesor; nimic mai hilar. Participăm la lecţiile de biciclism ale domnului Demetriade, căzăturile, urmărirea bicicletei roz zărită în mici flash-uri şi sfârşim prin iubirea fulger al lui Toni descoperită în timpul unui accident de ciclism.

Dăm pagina aşteptându-ne la o altă povestire cu iz hilar şi suntem prinşi în urmărirea unui terorist ce deschide focul în plină gară bucureşteană. Căutând motivele din spatele cumplitului incident, suntem prinşi într-o crimă odioasă unde personaje principale sunt un editor de carte, Loren Stamatiu şi al său scriitor Nicuşor Tătărescu, trezindu-ne apoi în plină anchetă într-un caz de răpire desprins parcă din filmele americane.

Prin intermediul personajului Stelian Munteanu, cititorul se vede prins într-o istorie ce arată faţa hâdă a lumii, unde se întâmplă lucruri, aparent, fără motiv, o lume unde dacă „ni se umple paharul” putem recurge la acţiuni de care nu ne credeam capabili şi unde putem trece de la o extremă la alta înainte de a avea şansa să facem distincţie între ieri şi azi.

Bogdan Hrib își invită cititorii să foreze în mintea umană și să se pună atât în postura de victimă cât și în cea de atacator, astfel încât să se întrebe: ar schimba ceva din acțiunile lor trecute? ar fi acționat altfel dacă ar fi fost puși în posturile personajelor?

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA VÂNĂTOARE DE ASFINŢITURI PE STRADA 42 CU REDUCERE DE PE:

Vezi Top 100 cărți ale anului 2023
Titlu: VÂNĂTOARE DE ASFINŢITURI PE STRADA 42
Autor: Bogdan Hrib
Editura: TRITONIC
Nr. Pagini: 112
Vizualizari recenzie: 1080

Alte recenzii de la Bogdan Hrib:

Recenzie „Decizii scandaloase” de Nova Riley

Nu mai citisem de mult ceva scris de un autor român. Și iată că pe la sfârșitul anului 2022, în decembrie, s-a ivit ocazia să o fac. "Decizii scandaloase" este un historical romance scris de Nova Riley E de fapt vorba de o scriitoare al cărei pseudonim este Nova Riley...

Recenzie „Poștașul sună întotdeauna de două ori” de James Cain

"Poștașul sună întotdeauna de două ori" este prima carte pe care o citesc de la James Cain. Este probabil totodată și cea mai cunoscută carte a sa, care a avut parte de succes nu numai pe plan literar, dar a și fost ecranizată, fiind la fel de iubită în această formă....

Diana Daniela Macovei este redactor Booknation.ro de 2834 zile și a scris până acum 270 articole. Se află pe poziția 1 din 41 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Diana Daniela Macovei aici.